Gå til innhold

Valeur

Medlemmer
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Valeur

  1. Hei, jeg har trent styrke i litt over et halvt år nå, og synes det er veldig gøy. I tillegg til å være sterk liker jeg også å være kjapp og smidig, liker å sprinte osv. Har også lyst til trene kondisjon på en litt morsommere måte, og har i det siste tenkt litt på å begynne med kickboxing. Synes det virker krevende, noe jeg absolutt ser på som positivt og spennende. Det jeg lurer er hva jeg evt. burde tenke på med tanke på treningsmetode-og mengde? Betyr kickboxing automatisk at jeg må kutte ut/ned drastisk på styrketreningen eller er det fullt mulig å fortsette med begge samtidig?
  2. Siden september i fjor har jeg trent med PT ved et kommersielt treningssenter, og for å gjøre en lang historie kort så har jeg nå endt opp med å gå til behandling hos manuellterapeut for svak støttemuskulatur i skulder/rygg. PT ble gjort obs på låsing av skulder i pull-ups og nedtrekk, samt en episode hvor det føltes som om skulderleddet hoppet ut i et halvt sekund. I tillegg til generelt ubehag i traps/bakside skulder og usymmetri. Har sendt inn klage til senteret. Mitt spørsmål er hvordan jeg burde trene når behandlingen er over? Slik jeg forstod manuellterapeuten er det ikke snakk om s
  3. Valeur

    Morgentrening

    Har vel unngått å spise (for mye) før trening for at jeg skal få mest ut av økta, havregryn og nøtter er vel ikke så lettfordøyelig?
  4. Valeur

    Morgentrening

    Hei, jeg har funnet ut at det fungerer best å ta treninga grytidlig og har holdt på med det i noen uker. Det passer best med studiehverdagen min, og ettersom jeg får masse energi av å trene passer det perfekt å ta det før alt annet. Greia er at jeg trener på tom mage, og nå har jeg blitt såpass vant til det at jeg klarer fint å fullføre en halvtimes styrkeøkt. Men jeg blir ofte veldig sliten timen fra jeg avslutter økta til jeg spiser frokost, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å unngå dette. Tåler frukt relativt dårlig, og er usikker på hvilke andre lettopptakelige energikilder jeg k
  5. Men det er jo fordi KK går i ett med bakgrunnen, og hun jenta og vannet(?) er de lyseste feltene i bildet, så vi ser der først
  6. Å bryte med kjønnsrollestereotypien er bare bra Jenter, vær pågående og klipp håret om dere føler for det.
  7. Selv går jeg etter det jeg ser i speilet, siden hver enkelt kropp fungerer på sin måte går det ikke an å si hva som er akseptabelt for en bestemt gruppe. Det blir helt feil om jeg streber etter en fettprosent på 14 når jeg synes jeg ser best ut med en fettprosent på 20.
  8. Canada Goose-jakker og uggs (både med og uten grå joggebukse), boots med 'sammenhengende' platåhæl og støvletter som går opp til knærne.
  9. Valeur

    Mat etter trening

    Hei! Jeg har de siste månedene fulgt et treningsprogram hvor det frarådes å spise mat som inneholder fett etter trening fordi fettet gjør opptaket av næringen mer langsom. Ville høre hva dere her inne synes om akkurat det?
  10. Haha, shit, dette gjorde meg litt mindre lesbisk for et øyeblikk!
  11. Det enkleste rådet er rett og slett å ikke bry seg Hvordan du trener har ingenting med andre å gjøre, og om de faktisk følger med på hvordan du løfter, så viser det hvor lite dedikert de er til sin egen trening. Man må bare minne seg selv om at man trener for sin egen del og ikke andres! Selv trener jeg enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden, da er det som regel ikke så fryktelig mange.
  12. Tror det nærmeste jeg kommer er timeglass, men har bredere skuldre enn hofter. Er 1.60 og veier ca. 57 kilo, med fettet fordelt mer eller mindre jevnt utover kroppen
  13. Biceps brukes jo til å løfte underarmene opp før skistaven settes i bakken?
  14. Valeur

    rått:)

    Vel, et normalt barn skal konsentrere seg om å gjøre det som det vet best; å være et barn, ikke å løfte vekter og bli mest mulig rippa. Jeg tviler på at dette utelukkende er guttens ønske, som regel er det foreldrene, særlig fedrene som bruker barna for sin egen interesse. Richard Sandrak er et godt eksempel på dette.
  15. Valeur

    rått:)

    Utrolig, dog trist.
  16. Valeur

    Farris!

    Jaja, jeg tror ikke det er krise om man allerede har et godt kosthold! Tror det blir verre for sofasittende brusdrikkere derimot, høhø.
  17. Valeur

    Farris!

    Vil nok tro at Farris er bedre enn brus, men et høyt inntak av kullsyre kan visstnok gi økt risiko for benskjørhet (fant ingen skriftlige kilder på dette, men dette var et tema i en episode av Supersize vs Superskinny).
  18. Jeg utelukket ikke at andre steder tilbydde studiet, gjorde bare et raskt søk og skrev dermed "omtrent det eneste"
  19. Oi, ser jeg brukte et litt dårlig eksempel. Det jeg mente var hvordan du evt. ville sett for deg en jobb om du skulle ha kombinert Men skjønner dilemmaet ditt! Har snart fullført en bachelorgrad, problemet er bare at jeg fant ut litt for sent at jeg heller ville studere noe annet, så har fem år til før jeg er ferdig med utdannelsen min. Så føler med deg, utdannelse er så vanskelig noen ganger! Prøv å snakke med rådgivere på studieplassen din, de vet nok bedre enn meg om hvordan man stiller med nettstudier vs vanlige studier.
  20. Oslo er omtrent det eneste stedet som tilbyr ordentlig utdanning i ernæring, og om man har fullført en mastergrad kan man kvalifisere seg som ernæringsfysiolog. Man kan enten gå for en master eller greie å kombinere forskjellige fag, men siden det tydeligvis ikke finnes noe studie som kombinerer vernepleie og ernæring, så kan det hende du ikke får noen yrkesspesifikk utdannelse. Men det kommer jo an på hva du har i tankene, hvordan har du lyst til å jobbe om du f.eks. har et år med ernæring i kombinasjon med vernepleie?
  21. Det nærmeste jeg kommer et forbilde er Jeff Cavaliere, som har etter min smak den ideelle fysikk, med funksjonelle og definerte muskler. I og med at vi er av forskjellig kjønn ville det å være hans kvinnelige motstykke vært mitt ultimate mål.
  22. Bygge litt mer masse i skuldrene og bli litt mer definert, men først og fremst vil jeg utvikle den atletiske styrken min til et høyere nivå!
  23. Noe av det fineste man ser i jenter er det å være tilfreds i sitt eget skinn, og det er lett å skille det fra påtvunget 'selvtillit'. Det finnes ikke noe bedre enn å være rundt mennesker som får en til å føle seg bra!
  24. Valeur

    Dagens Glade

    Kjøpte med endelig en herregenser, og den sitter sånn som jeg vil den skal
  25. Ingen klar favoritt, elsker pull-ups og alle øvelser som har med armer å gjøre!
×
×
  • Opprett ny...