Gå til innhold

Fettprosent


Heisann__00

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar! :) Har vel lenge hatt et nokså usunt forhold til mat, men veide 50kg rett før jul så er fornøyd med å ha kommet meg opp til 53, selvom jeg selv synes jeg har for mye fett på kroppen.. Har hatt noen timer med PT for å få inn riktig tenknikk på styrketrening og veiledning av kosthold, og etter at jeg oppdaget FB har jeg brukt uendelig med tid til å lese artikler her.. Så burde vel heller kanskje prøve å fokusere mindre på tall og heller se hvordan kroppen endrer seg med styrketreningen i første omgang..

Husk at nivået for essensielt fett for damer er 8-12% . Om du ikke skal konkurrere vil jeg tro kroppen din fungerer bedre på 14-17% og da vil du se veldig bra ut når du får litt muskler også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! :) Har vel lenge hatt et nokså usunt forhold til mat, men veide 50kg rett før jul så er fornøyd med å ha kommet meg opp til 53, selvom jeg selv synes jeg har for mye fett på kroppen.. Har hatt noen timer med PT for å få inn riktig tenknikk på styrketrening og veiledning av kosthold, og etter at jeg oppdaget FB har jeg brukt uendelig med tid til å lese artikler her.. Så burde vel heller kanskje prøve å fokusere mindre på tall og heller se hvordan kroppen endrer seg med styrketreningen i første omgang..

Fant et par lenker som ser lovende ut:

Average Percent Body Fat

Understanding Your Body Fat Percentage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klype, men skjønner ikke hvordan jeg skal bruke den. Eller, har jo lest instruksjonene, men føler ikke at tallet jeg får stemmer når jeg tester den.

Hvilken type klype har du? Den eneste jeg vet om som er både rimelig og brukbar et SlimLine. Tallet du får vil fremdeles bare være et estimat og kan skille ganske mye ved annet fettlagringsmønster, vannretensjon e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...