Gå til innhold

En slankere og sterkere høst sammen?


regnvær

Anbefalte innlegg

Vekten står stille, tilsynelatende anyways, men jeg kan klart både se og føle forskjell. Magen henger ikke over buksekanten lenger og det er fremskritt bedre enn noe! Men jeg skal villig innrømme at de pokkers tallene på vekten har en magisk kraft over meg, jeg er fremdeles veldig glad for at jeg kjøpte steinalderversjonen og ikke henger meg opp i hektogram!!!

Hvordan takler dere EGENTLIG det å se vekten "stagnere" eller til og med "gå opp"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det kosthold som har mye å si, spesielt nå når jeg ikke får trent like hardt og mye som jeg pleier å gjøre. Er ikke de store endringene, men prøver å kutte ut sukker og unødvendige fristelser, samt at jeg velger fullkornsvarianter når jeg har mulighet til det. Planlegging slik at jeg har mat i hus er vel det som er avgjørende for at jeg skal ta de sunne valgene. Et tips er også å drikke lunket vann med sitron i om morgenen, gjør underverker for fordøyelsen. Ikke at det nødvendigvis har noe å si for vektnedgangen, men for min del funker alt mye bedre da.

Selv er jeg mye flinkere å holde på et godt kosthold og faktisk spise nok (!) når jeg trener skikkelig, så gleder meg veldig til å komme i gang igjen. De første 15 kg syns jeg var en lek, grunnen til det var at jeg syns det var så utrolig kjekt å se fremgangen på trening, og det var ikke lenger noe pes å komme seg på trening 5-6 dager i uken. Skikkelig treningsglede, så det å finne noe en virkelig liker er gull verd! Vet ikke om dette var til noe hjelp, men i alle fall noen tanker å dele :)

Min store svakhet er kveldene når jeg endelig kan sette meg ned. Da er det lett å ta et par never potetgull eller en kokosbolle. Dette er kalorier jeg sparer i løpet av dagen, men skjønner jo at det ikke er lurt...(n) Men søren å, jeg spiser sunt ellers på dagen, prøver å spise rent kjøtt eller fisk til middag, har kuttet ned på brødskivene... Ser den siste uken, når jeg har registrert alt på vektklubb.no, at jeg faktisk har litt kalorier til gode etter å ha tatt med treningen. Hmmm....for ti år siden spiste jeg hva pokker jeg ville, og var slank og stram...snøft:wtf:

Vet med meg selv at jeg må ha noe jeg kan kose meg med innimellom, hvis ikke så dropper jeg ut. Skal absolutt prøve vann med sitron i, det har jeg faktisk hørt om før.

Veldig negativ stemning i dag, beklager, men vekta hadde hoppa 0,8 kg opp igjen...:facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært flinke da!

Hva er PF?

Oioi. Ikke trent på nesten to uker... :oops: Tror jeg bare må begynne på nytt! Veide meg dagen før vi dro til Dublin (feire pappas 60årsdag) og var på 86,5 kg!! hurra! Meeeen, veide meg etter turen, og hadde gått opp til 88kg igjen... :cry:

Var jo bare en langhelg i Dublin, men det gikk jo i endel mat og drikke man bare MÅTTE smake på..!

Dag 1 av 30: 45 min med styrketrening i dag og 10 min dynamisk oppvarming, og 10 min sykkeltur til trening. (heiv sykkelen i bilen etter trening :p)

oooog mens jeg skrev dette, (satt fremdeles i treningstøyet) fant jeg ut at jeg like greit kunne prøve JM's 30 day shred. heh. SLITEN!

Dag 1 av 30: level 1, JM 30 day shred :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EvaMJ : Mye av det er nok bare vannsamling. Jeg var jo i Berlin + Køben rett etterpå og spiste hva jeg ville; drinker, sjokolade, junk osv. Det rant av igjen på en uke. Ikke la det demotivere deg! :D

Styrketreningen går bra. klarer nesten en hel strickt pull up. Må bare ha biiiittelitt knekk i albuen. Nærmer meg.

Løpinga går dårlig, da. Fortsatt fast på snitttempo på 5:49 pr km... Stått sånn en måned. Tror jeg trenger en løpepartner som kan hjelpe meg med å pushe meg selv. Er så mye vanskeligere på kondisjon enn på styrke å motivere seg til å gi litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok ikke, og jeg er dronninga av støffing :) Går i "det-er-bare-slik" modus, og da er det bare slik. Tenker ikke på at jeg går glipp av noe :) spiselig kesam med bær så det blir kvelds kosen :) funker fett! :)

Jeg får vel sjekke ut PF da....kveldene er helt klart det som ødelegger for meg:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min store svakhet er kveldene når jeg endelig kan sette meg ned. Da er det lett å ta et par never potetgull eller en kokosbolle. Dette er kalorier jeg sparer i løpet av dagen, men skjønner jo at det ikke er lurt...(n) Men søren å, jeg spiser sunt ellers på dagen, prøver å spise rent kjøtt eller fisk til middag, har kuttet ned på brødskivene... Ser den siste uken, når jeg har registrert alt på vektklubb.no, at jeg faktisk har litt kalorier til gode etter å ha tatt med treningen. Hmmm....for ti år siden spiste jeg hva pokker jeg ville, og var slank og stram...snøft:wtf:

Vet med meg selv at jeg må ha noe jeg kan kose meg med innimellom, hvis ikke så dropper jeg ut. Skal absolutt prøve vann med sitron i, det har jeg faktisk hørt om før.

Veldig negativ stemning i dag, beklager, men vekta hadde hoppa 0,8 kg opp igjen...:facepalm:

Det er dette som er min største svakhet også! Og skal innrømme jeg sliter veldig med det nå for tiden. MEN jeg vet at det blir mye verre de dagene jeg spiser for lite gjennom dagen, så kanskje du skal prøve å ha en planlagt sunn og mettende kvelds istede? Jeg har alltid en pakke riskaker i skapet, så om jeg må ha noe så kan det være en erstatning, for det er jo nesten ikke kalorier.. Skal sies at jeg faktisk er blitt veldig glad i riskaker da (selv om det ikke kan sammenlignes med kokosboller, like før jeg løp på butikken når jeg så du skrev det! ).

Går nok nedover igjen neste uke skal du se, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk...skal ikke gi meg:)

Jeg trener som regel på kvelden, og er ikke flink nok til å ordne meg et skikkelig måltid etterpå. Da blir det lett snavling utover kvelden i steden. Det skal jeg bli flinkere på(y) .. et godt tips, som jeg trengte å bli minnet på.

..riskaker har jeg aldri smakt, virker uendelig tørt..:sick: ....men skal absolutt prøves:)

Skal teste ut PF faste denne uken, har ikke spist siden før 11 i går kveld, og tok lunsjen nå. Bare vann med sitron (også nytt av i dag) og kaffe. Gikk forbausende bra, ingen hungersnød eller andre bivirkninger. Litt usikker på sunnhetsgraden med PF selv om alle hoier over seg, men som sagt, jeg skal prøve en uke for å se hvordan kroppen reagerer.

Skulle gjerne hørt noen erfaringer fra andre rundt det å leve etter PF-prinsippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk...skal ikke gi meg:)

Jeg trener som regel på kvelden, og er ikke flink nok til å ordne meg et skikkelig måltid etterpå. Da blir det lett snavling utover kvelden i steden. Det skal jeg bli flinkere på(y) .. et godt tips, som jeg trengte å øbli minnet på.

..riskaker har jeg aldri smakt, virker uendelig tørt..:sick: ....men skal absolutt prøves:)

Skal teste ut PF faste denne uken, har ikke spist siden før 11 i går kveld, og tok lunsjen nå. Bare vann med sitron (også nytt av i dag) og kaffe. Gikk forbausende bra, ingen hungersnød eller andre bivirkninger. Litt usikker på sunnhetsgraden med PF selv om alle hoier over seg, men som sagt, jeg skal prøve en uke for å se hvordan kroppen reagerer.

Skulle gjerne hørt noen erfaringer fra andre rundt det å leve etter PF-prinsippet?

Kan bare bruke søkefeltet på forumet her så er det mange slike tråder :) selv jeg har fått et mer stabilt blodsukker, noe jeg merker raskt i form av anfall, men spiser flere små måltider og innimellom tre store, fordi jeg glemmer å spise. Og det med å slutte å spise litt tidligere på kvelden blir for meg igjen sunnere siden jeg da ikke "kan"Trøkke i meg det jeg finner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare bruke søkefeltet på forumet her så er det mange slike tråder :) selv jeg har fått et mer stabilt blodsukker, noe jeg merker raskt i form av anfall, men spiser flere små måltider og innimellom tre store, fordi jeg glemmer å spise. Og det med å slutte å spise litt tidligere på kvelden blir for meg igjen sunnere siden jeg da ikke "kan"Trøkke i meg det jeg finner :)

Høres jo veldig bra ut, og ser ut til at det fungerer veldig fint for deg:)

Jeg jobbet 12-timers dag i går, dro hjem, skiftet og ned på senteret for en drøy times styrketrening.

Det var virkelig deilig å komme hjem og ordne meg et ordentlig måltid som jeg ble skikkelig mett av:) Rørte ikke potetgullposen heller. Begynner å tro at dette kan hjelpe på snavlingen min(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 75 av 100 i går: 1 times styrketrening. Min første dag på X-press programmet. Spent på om det gir resultater etterhvert:)

Har en økt i minus, men det fikser jeg til helga. Målet er 100 treningsøkter på 100 dager. Kravet er min 20 min og man skal bli svett!

Høres kanskje tullete ut med et sånt prosjekt, men jeg har oppnådd en veldig bra ting, nemlig at trening har blitt en naturlig del av hverdagen. Det er min tid i løpet av dagen, og det har hjulpet meg gjennom en tung tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...