Gå til innhold

En slankere og sterkere høst sammen?


regnvær

Anbefalte innlegg

Dag 66 av 100 i går: 6 pack in 6 weeks, level 2 med JM. Den var hard. Nå ser jeg fram til at far kommer hjem i kveld, så jeg kan ta en tur ut og ned på treningssenteret. Litt smålei av JM etter helga:yuck:

Nå skal jeg legge bort vekta og kun veie meg en gang i uka!! Blir helt skrullete av å veie meg hver dag:dry:

Tror det er veldig lurt av deg å veie deg maks en gang i uken, dag til dag variasjoner er det ikke vits å bruke tid på. Jeg hadde en periode jeg ble veldig opphengt i vekten, og da var jeg glad jeg hadde folk rundt meg som fikk banket litt vett i hode på meg :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig lurt av deg å veie deg maks en gang i uken, dag til dag variasjoner er det ikke vits å bruke tid på. Jeg hadde en periode jeg ble veldig opphengt i vekten, og da var jeg glad jeg hadde folk rundt meg som fikk banket litt vett i hode på meg :blush:

Ja, skal legge den inn på boden, og veie meg en gang i uken heretter. Varierer jo med en halvkilo hver dag omtrent(n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 68 av 100 i går: "No more trouble zones" av JM. 50 min hard trening hjemme.

De ukene jeg har jentene så blir det mye dvd hjemme, men blir god og svett av dem også, så trening er det(y)

Dette tror jeg er den hardeste av videoene hennes, virket iallefall sånn i går kveld:wacky:

Så flott at du får trent selv om du er hjemme.

Den DVD en skal jeg sjekke ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke! Jeg har vært veldig lite aktiv her, men er stadig innom og leser motiverende innlegg fra dere :)

Vekta rikker deg ikke, men jeg har jogga 3-4 ganger i uken og trent styrke 2 ganger i uken i en måned nå, så satser på at det gir resultater på målebåndet uansett! Vekta rikker seg nok etterhvert, men det viktigste nå er å kjenne på hvordan formen har utviklet seg :D jeg har mye mer energi i hverdagen, og føler jeg blir mer og mer aktiv i det daglige! Turene med hundene blir lengre, jeg orker mer sosialt, husarbeid har det blitt mer av og sofasliting har det mindre av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å loggføre styrketreningene mine for 8 uker siden, og har gått ned 1 stakkars kilo. Men kjenner jo at jeg har fått mere muskler, og jeg har myyye mer energi enn før:) Vi får glede oss over det først og fremst, jeg har en tendens til å fokusere for mye på vekten, men nå skal den fram bare en gang i uken framover.

(y)

Dag 69 av 100 i går: Enda en dvd-kveld hjemme. "Ripped in 30" med JM, level 1

De ukene jeg har mine 4 jenter så går det en del i hjemmetrening, men sørger for å få til 3 styrketreninger på senteret i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, men de siste par ukene har jeg rast ned i vekt, og jeg har kunne spise akkurat det jeg har hattt lyst på- og mye av det (!), uten at vekta har gått oppover igjen! :eek:

Jeg har vært flinkere til å være systematisk på styrketrening, og denne uka har jeg også begynt med kondisjonstrening, men jeg må si at dettte virkelig forbauser meg!

Riktig nok en gledelig forbauselse, men like full er jeg overrasket!

Er nå nede på 67 kilo, og føler meg veldig vel her. Nå er cluet å få strammet opp ordentlig, og få flatet ut magen. Prosjekt Evigvarende, antar jeg.... o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, men de siste par ukene har jeg rast ned i vekt, og jeg har kunne spise akkurat det jeg har hattt lyst på- og mye av det (!), uten at vekta har gått oppover igjen! :eek:

Jeg har vært flinkere til å være systematisk på styrketrening, og denne uka har jeg også begynt med kondisjonstrening, men jeg må si at dettte virkelig forbauser meg!

Riktig nok en gledelig forbauselse, men like full er jeg overrasket!

Er nå nede på 67 kilo, og føler meg veldig vel her. Nå er cluet å få strammet opp ordentlig, og få flatet ut magen. Prosjekt Evigvarende, antar jeg.... o_O

WOW dødskult! Kanskje det er denne lumske "Swosj-effekten"? :D Hvor mye lå du på kcalorimessig?

Det slo meg at jeg ikke føler meg stor lenger. Jeg har bare litt underlig fasong. Så kaster meg på ditt "forhåpentligvis-ikke-evigvarende-prosjektet" og prøve å stramme opp! ;) Jeg har SÅ lyst på definert mage. (men ikke sixpack) Dere vet med sånne "riller" på siden? :D

Tikker sakte nedover her. Så er fornøyd! Håper jeg når 66, x innen 19 desember!

08.09.14: 71 kg

04.10.14: 69,8 kg (-1,2 kg på 3 uker)

10.10.14: 68,9 kg (-0,9 kg)

18.10.14: 70,0 kg (+1,1 kg)

25.10.14: 69,7 kg (-0,3 kg)

07.11.14: 69,0 kg (-0,7 kg)

21.11.14: 68,6 kg (-0,4 kg)

16.11.14:

23.11.14:

30.11.14:

07.12.14:

14.12.14:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW dødskult! Kanskje det er denne lumske "Swosj-effekten"? :D Hvor mye lå du på kcalorimessig?

Jeg har prøvd å ligge på 1800-2000 kalorier. Siden jeg har slitt med dårlig matlyst og mye stress med jobb og sånn, så har jeg jukset til meg de ekstra kaloriene ved hjelp av usunne ting- ostepop og nacho chips, for eksempel, og allikevel har vekta fortsatt å rase ned, til tross for at jeg er av typen som trekker til meg vann bare jeg tenker på potetgull o_O

Men er absolutt fornøyd, altså :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så motiverende det må være med sånn nedgang, veldig bra(y):)

Jeg må slite for hvert gram virker det som:wtf: men, men....holder fortet, både jeg og kiloene:censored:

Dag 71 av 100: 50 min med PT. Første gang jeg har vært på PT-time, og var veldig fornøyd egentlig. Teknikktrening på de store baseøvelsene, og litt aha-opplevelser. Blir fullt fokus på core-trening, sterk nok i korsrygg men svake magemuskler. Ble da litt svett også, og en grei plan på hvordan jeg skal jobbe framover:)

Siden jeg har så svake magemuskler så måtte jeg jo ta en "6-week six-pack"- video i kveld også:whistle: 35 minutter.

Nå er det dusjing og fredagskveld.....mens jeg venter på at den der "swosjen" skal komme hit også:joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho, den swosjen har vært etterlengta, da vekta ikke har rikket seg (annet enn et par kilo opp, og så ned igjen på det samme) det siste året :p

Sola73, ikke sant du merker det godt etter ei runde med 6-week-6-pack? ;)

Tålmodighet lønner seg, åpenbart. Hvor mye "swoosja" du ned? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere står på! Råflinke!

22.09.14: 83 kg

29.09.14: 82,2 kg (-0,8)

06.10.14: 81,7 kg (-1,3)

13.10.15: 81,5 kg (-1,5)

20.10.14: 81,4 kg (-1,6)

27.10.14: 81,8 kg (1,3)

03.11.14: 81,1 kg (-1,9)

10.11.14: 81,1 kg (-1,9 totalt)

17.11.14: kaos og dausjukt dyr

23.11.14: 79,2 kg (-3,8 totalt)

01.12.14:

08.12.14:

15.12.14:

22.12.14:

29.12.14

Endelig på 70 tallet !! :D

Blitt lite trening siste uka også, men stress, frysing og nattevåk/døgning har løsna platået. Må det vare ^^ Har derimot fått kjørt meg skikkelig med å rydde ut av et uthus og inn i låve slik at vi får bygget stall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.11: 85,8

16.11: 85,0 (-0,8) 8,2 kg igjen!

23.11: 84,4 (-0,6) 7,6 kg igjen!

Går heldigvis rette veien, men ikke noe super tempo her i gården.. Eksamen og mye lesing, så håper at neste uke blir litt bedre i forhold til trening.. Skjønner at 7,6 kg den neste måneden gjerne er litt vel ambisiøst, men håper i alle fall å komme meg ned på 7* tallet før jul! 4,5 kg bør jo være overkombart om jeg får opp farten litt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 72 av 100: Frisk joggetur på drøye 6 km, delvis i marka.

Er dere veldig flinke på kosthold? Ser dere går ned jevnt og trutt.

Her står det helt fast, ned en halvkilo, så opp en halvkilo igjen uken etter. Ligger under 1800-2000 kcal pr. dag, avhengig av hvor mye jeg trener den dagen. Men det hjelper ikke.....blæææ..vet man ikke skal fokusere på vekt, men etter over 2 mnd med hard jobbing så blir jeg litt motløs:yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det kosthold som har mye å si, spesielt nå når jeg ikke får trent like hardt og mye som jeg pleier å gjøre. Er ikke de store endringene, men prøver å kutte ut sukker og unødvendige fristelser, samt at jeg velger fullkornsvarianter når jeg har mulighet til det. Planlegging slik at jeg har mat i hus er vel det som er avgjørende for at jeg skal ta de sunne valgene. Et tips er også å drikke lunket vann med sitron i om morgenen, gjør underverker for fordøyelsen. Ikke at det nødvendigvis har noe å si for vektnedgangen, men for min del funker alt mye bedre da.

Selv er jeg mye flinkere å holde på et godt kosthold og faktisk spise nok (!) når jeg trener skikkelig, så gleder meg veldig til å komme i gang igjen. De første 15 kg syns jeg var en lek, grunnen til det var at jeg syns det var så utrolig kjekt å se fremgangen på trening, og det var ikke lenger noe pes å komme seg på trening 5-6 dager i uken. Skikkelig treningsglede, så det å finne noe en virkelig liker er gull verd! Vet ikke om dette var til noe hjelp, men i alle fall noen tanker å dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...