Gå til innhold

Slankepiller - har de noe effekt?


KennethDreyer

Anbefalte innlegg

Jaha? Og hvorfor mener du det er vanedannende, da? Står ingen ting om det på pakningsvedlegget til NAF Efedrin som jeg får på resept fra legen min ;)

ser for meg at det kanskje er 000000.5mg i de pillene?

tatt fra lommelegen.no:

"Efedrin er et stoff som finnes naturlig i planteslekten Ephedra, som blant annet brukes i kinesisk medisin under navnet Ma Huang. I Norge brukes den syntetiske formen av Efedrin som legemiddel kun i spesielle situasjoner der blodtrykksfall kan ventes eller ved enkelte typer luftveisobstruksjoner. Det er et sentralstimulerende middel, slik som også amfetamin og koffein er. Det er derfor vanedannende og kan føre til at man blir avhengig. Det er som du sikkert vet også regnet som et forbudt dopingmiddel innen idretten. Bivikninger inkluderer psykisk og motorisk uro, søvnløshet, skjelvinger, hjertebank, vannlatingsproblemer, kvalme/brekninger, muskelsvakhet, tørste, svimmelhet, hodepine og økt svettetendens. Det har forekommet dødsfall hos friske personer ved bruk av Efedrin, bl.a. pga hjerteinfarkt."

Det brukes også til produksjon av metafetamin så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ser for meg at det kanskje er 000000.5mg i de pillene?

http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/s%C3%B8ker/efedrin%20naf/65389#i65442 <-- 50mg Efedrin Hcl, så jeg tror du bommet der.

Men når det gjelder *misbruk* av efedrin som dop i stedet for methamfetamin, så kan det hende at det er avhengighetsdannende. Det skal jeg ikke uttale meg om. Selv bruker jeg efedrin av og på, og jeg kjenner mange andre som gjør det. Null problemer med å kutte ut. I de periodene jeg bruker det ligger jeg på 76-100mg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/søker/efedrin naf/65389#i65442 <-- 50mg Efedrin Hcl, så jeg tror du bommet der.

Men når det gjelder *misbruk* av efedrin som dop i stedet for methamfetamin, så kan det hende at det er avhengighetsdannende. Det skal jeg ikke uttale meg om. Selv bruker jeg efedrin av og på, og jeg kjenner mange andre som gjør det. Null problemer med å kutte ut. I de periodene jeg bruker det ligger jeg på 76-100mg om dagen.

Nå vet ikke jeg hva du bruker de til, men jeg ser for meg at man gjerne øker dosene om man skal få noe ut av d ang til trening osv. gjerne 250mg ++

men blir vel ikke avhenging av NOE om man ikke tar det fast over ok lange perioder uansett...Folk blir vel ikke avhening av meth heller av og til, men til slutt så blir de ødelagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettforbrenningspiller som du får kjøpt lovlig ligner mest på preworkoutprodukter og det er det som er greia til dem. De skal gi deg den lille ekstra energien til å kjøre de 5min ekstra på mølla feks. Spør du meg kjøp PWO (Preworkoutprodukt som jack3d,berzerk, no xplode etc etc).

Too bad the real stacker ble ulovlig, men slik er det når folk misbruker det. Alltid noen som ødelegger for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva du bruker de til, men jeg ser for meg at man gjerne øker dosene om man skal få noe ut av d ang til trening osv. gjerne 250mg ++

men blir vel ikke avhenging av NOE om man ikke tar det fast over ok lange perioder uansett...Folk blir vel ikke avhening av meth heller av og til, men til slutt så blir de ødelagt

Ved å øke dosene gjør man akkurat det som er grunnen til at "stack", som var det vanligste merket på ECA i skandinavia, ble forbudt for vanlig salg. Man øke hjerterytmen og blodtrykket for mye og slik idioti gjør at andre ikke får bruke det. Bortsett fra oss som har overtalt legen vår :p

Efedrin bygger opp resistens i løpet av 14 dager, så det er ingen vits i å øke dosene. Man går av og på om man bruker det som boost (250mg hjelper ikke etter 14 dager uansett, men kan hende du går i sjokk eller får hjerteinfarkt) eller langvarig lav dose for fettforbrenning.

Fettforbrenningspiller som du får kjøpt lovlig ligner mest på preworkoutprodukter og det er det som er greia til dem. De skal gi deg den lille ekstra energien til å kjøre de 5min ekstra på mølla feks. Spør du meg kjøp PWO (Preworkoutprodukt som jack3d,berzerk, no xplode etc etc).

Too bad the real stacker ble ulovlig, men slik er det når folk misbruker det. Alltid noen som ødelegger for alle.

Ble du avhengig? *flirer*

Jeg savner å kjøpe stack under disk i Strømstad, men lettere å få det på apotek - og ikke minst *mye* billigere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å øke dosene gjør man akkurat det som er grunnen til at "stack", som var det vanligste merket på ECA i skandinavia, ble forbudt for vanlig salg. Man øke hjerterytmen og blodtrykket for mye og slik idioti gjør at andre ikke får bruke det. Bortsett fra oss som har overtalt legen vår :p

Efedrin bygger opp resistens i løpet av 14 dager, så det er ingen vits i å øke dosene. Man går av og på om man bruker det som boost (250mg hjelper ikke etter 14 dager uansett, men kan hende du går i sjokk eller får hjerteinfarkt) eller langvarig lav dose for fettforbrenning.

Ble du avhengig? *flirer*

Jeg savner å kjøpe stack under disk i Strømstad, men lettere å få det på apotek - og ikke minst *mye* billigere :D

Men det er jo da ting blir farlig. Man får ikke det samme ut av den "vanlige" dosen og man man kjører på. sånn er dety velmed alt. Efedrin etter legen er nok rimelig trygt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo da ting blir farlig. Man får ikke det samme ut av den "vanlige" dosen og man man kjører på. sånn er dety velmed alt. Efedrin etter legen er nok rimelig trygt:)

Joa, men det er på grunn av at folk ikke har vett til å sjekke hva de tar til seg av stimulanter. Det var husmødre som sto for brorparten av grunnen til at det ble forbudt mange steder - de tok høyere doser når effekten gikk ned i stedet for å kjøre sykluser. Litt kjipt når 30 år gamle husmødre får infarkt på tredemølla. Men efedrin, eller efedra, har vært brukt i over 5000 år og er veldig trygt om man ikke gjør noe dumt ;)

Og den efedrinen jeg får fra legen er mer potent enn den man som regel får i ECA stacks, men siden det er Hcl er det lettere å standardisere den enn f.eks. Ma Huang som har forskjellig effekt fra batch til batch :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det er på grunn av at folk ikke har vett til å sjekke hva de tar til seg av stimulanter. Det var husmødre som sto for brorparten av grunnen til at det ble forbudt mange steder - de tok høyere doser når effekten gikk ned i stedet for å kjøre sykluser. Litt kjipt når 30 år gamle husmødre får infarkt på tredemølla. Men efedrin, eller efedra, har vært brukt i over 5000 år og er veldig trygt om man ikke gjør noe dumt ;)

Og den efedrinen jeg får fra legen er mer potent enn den man som regel får i ECA stacks, men siden det er Hcl er det lettere å standardisere den enn f.eks. Ma Huang som har forskjellig effekt fra batch til batch :)

ja det tror jg å stemmer:) lite kunnskap, stort ego. hehe. da går d galt noen ganger. Ja det skal du ikke se bort ifra at det er. Gjerne mer konsentert preparat enn hva som finnes andre plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det er på grunn av at folk ikke har vett til å sjekke hva de tar til seg av stimulanter. Det var husmødre som sto for brorparten av grunnen til at det ble forbudt mange steder - de tok høyere doser når effekten gikk ned i stedet for å kjøre sykluser. Litt kjipt når 30 år gamle husmødre får infarkt på tredemølla. Men efedrin, eller efedra, har vært brukt i over 5000 år og er veldig trygt om man ikke gjør noe dumt ;)

Og den efedrinen jeg får fra legen er mer potent enn den man som regel får i ECA stacks, men siden det er Hcl er det lettere å standardisere den enn f.eks. Ma Huang som har forskjellig effekt fra batch til batch :)

hva het han legen din? ;) hohoh :p

------------------------------------------

Har selv testa ut mange forskjellige "fatburners". Mener de du får kjøpt i norge er bare tullet. Men mange du får kjøpt i utlandet som Sverige, England osv har en oppkvikkende effekt (synephrinet muligens?) og en termogenisk (rett ord?) effekt..dvs øker kroppstempen litt..Dette merka jeg spesielt siden jeg til tider har en stressende jobb.. MEN igjen så kommer dette med at når du er på en diett og går steady ned i vekt, åssn ska du vite om det er fatburnern som hjelper deg eller om det kun er kosten? For du vil ikke gå ned magiske 1kg ekstra i uka fra en fatburner.. Og videre så varierer effekten fra person til person. Noen merker nada, og andre blir som en 5åring etter å ha stappa i seg sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva het han legen din? ;) hohoh :p

For ordens skyld vil jeg bare nevne at jeg bruker dem i stedet for allergipiller. For det første blir jeg ikke slapp (men blir ikke giret heller), annen medisin mister effekten sin når jeg dykker forbi 5m, og de er fine for å åpne bihulene i øret for å utjevne trykk når man flyr. Jeg blir dessverre (?) ikke oppkvikket av efedrin eller koffein :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld vil jeg bare nevne at jeg bruker dem i stedet for allergipiller. For det første blir jeg ikke slapp (men blir ikke giret heller), annen medisin mister effekten sin når jeg dykker forbi 5m, og de er fine for å åpne bihulene i øret for å utjevne trykk når man flyr. Jeg blir dessverre (?) ikke oppkvikket av efedrin eller koffein :S

Jeg leste angrepiller...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

De vanligste ingrediensene i fettforbrenningspiller som er vanlige i Norge er grønn te, koffein og geranium (storkenebbekstrakt). Alle disse har dokumentert effekt for fettforbrenning

Fettforbrenning eller kaloriforbrenning? Det er en viktig forskjell, synes jeg. Å gå seg en tur forbrenner kalorier, ikke bare fett.

De fleste som er rene mister en del muskler under "deff". En mann på 100 kg og 20% kroppsfett ville sett jacked ut om han gikk ned 10 kg rent fett. I praksis skjer det aldri at rene utøvere mister bare fett på deff. Å selge "fettforbrennere" som egentlig bare er kaloriforbrennere, gir inntrykk av at man får en bedre effekt av å bruke produktet enn av å gå seg en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen piller som er kjøpt i utland Oddis , men er da lovlig å importere inntil 3 mnds forbruk av.

Om de funker som "slankepiller" er vanskelig å si. De fungerer iallefall ikke så kiloene renner av. MEN, de minsker sultfølelsen, søtsuger, og jeg føler at kroppstemperaturen stiger (svetter iallefall mye mer under trening / intervall).

Og de gir et lite "kick" slik som pre-workout, så en orker å kjøre hardtrening, uten nødvendigvis å ha spist noe spesielt :) Så i mine øyne fungerer de til det de er ment. Et tilskudd for å hjelpe å spise mindre men samtidig holde oppe intensitet og kvalitet på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inb4 jeg blir skutt ned med "har du pubmed bevis?" men:

Slankepiller går nok i samme bås som CLA (og, nå i de seneste studier, kanskje BCAA også?). Det finnes bedre ting å bruke penger på.

Det skal sies dog at en del slankepiller inneholder koffein, tein, og guarana, noe som er SNS stimulerende, så det har jo en viss prestasjonsfremmende effekt. Men da kan man like gjerne kjøpe vanlig PwO. Man kjøper jo ikke slankepiller for å prestere. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inb4 jeg blir skutt ned med "har du pubmed bevis?" men:

Slankepiller går nok i samme bås som CLA (og, nå i de seneste studier, kanskje BCAA også?). Det finnes bedre ting å bruke penger på.

Det skal sies dog at en del slankepiller inneholder koffein, tein, og guarana, noe som er SNS stimulerende, så det har jo en viss prestasjonsfremmende effekt. Men da kan man like gjerne kjøpe vanlig PwO. Man kjøper jo ikke slankepiller for å prestere. Eller?

:-) Jeg har fått de fra USA, og da er de relativt rimelige.. ca 200 NOK,- for 1 mnds forbruk. Ville vært mer skeptisk til norske slankepiller, som gjerne koster 4-6 hundre for litt koffein og grønn te :o

Tør ikke si om de funker eller ikke, men disse fungerer iallefall utrolig sult-hemmende også.

Innholdet i Hydroxycut er :

100 Rapid-Release Thermo Caps

Serving Size2Capsules (At Maximum Dosage)

Servings Per Container50

Amount Per Serving

% Daily Value

Caffeine Anhydrous

270mg

Green Coffee Extract (As C. Canephora Robusta) (Seed)**

200mg

Coleus Extract (As Coleus Forskohlii) (Root)

100mg

Supplying Forskolin

L-Theanine

100mg

Cocoa Extract (As Theobroma Cacao) (Seed)

100mg

Supplying Theobromine

Yohimbe Extract (As Pausinystalia Yohimbe) (Bark)

56.3mg

Supplying Yohimbine

Supplying Rauwolscine

† Daily Value not established

Other Ingredients:

Gelatin Capsule (Gelatin, FD&C Blue No. 1, FD&C Red No. 40, Titanium Dioxide), Magnesium Stearate, Silicon Dioxide, Microcrystalline Cellulose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har fått de fra USA, og da er de relativt rimelige.. ca 200 NOK,- for 1 mnds forbruk. Ville vært mer skeptisk til norske slankepiller, som gjerne koster 4-6 hundre for litt koffein og grønn te :eek:

Tør ikke si om de funker eller ikke, men disse fungerer iallefall utrolig sult-hemmende også.

Innholdet i Hydroxycut er :

100 Rapid-Release Thermo Caps

Serving Size2Capsules (At Maximum Dosage)

Servings Per Container50

Amount Per Serving

% Daily Value

Caffeine Anhydrous

270mg

Green Coffee Extract (As C. Canephora Robusta) (Seed)**

200mg

100mg

Cocoa Extract (As Theobroma Cacao) (Seed)

Det er jo ingen bombe at koffein og kakao(jo renere, jo bedre) hemmer sultfølelsen? Enkel løsning er jo å drikke kaffe med kakaopulver (typ 80%+) og du slipper tilleggsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...