Gå til innhold

Slankepiller - har de noe effekt?


KennethDreyer

Anbefalte innlegg

Slankepiller, eller fettforbrennere som de også kalles - har de noe for seg?

En kompis av meg påstår han føler seg slappere på gymen om han glemmer å ta de. Siden jeg jobber med fettforbrenning som mål selv nå, så lurer jeg på om det er noe jeg bør vurdere eller om det er bortkastede penger? Jeg trenger 5 dager i uken og spiser allerede ganske sunt. Vekta går nedover hver måned (selv nå i desember, selv om det var minimalt).

Kompiser min kjøper slankepiller her. Burde jeg fortsette som før eller kan det være en ide å legge til disse i kostholdet mitt for en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent fettforbrenningsmessig så er det ikke voldsomme greier å hente, selv ikke om du handler ting som ikke er lovlige i Norge (regner med Noen kommer til å nevne det som et alternativ).

Det en vanlig slankepille derimot kan gjøre er å gire deg litt opp så du faktisk i en bivirkning av det forbruker mer energi når du føler deg litt mer våken (koffein og lignende).

En annen ting er at noen av disse pillene kan hjelpe deg med søtsug osv og via det gjøre en diett lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser på innholdet er det nok koffeinen som gjør at han føler seg slappere. Spesielt om han ikke er den store kaffedrikkeren til vanlig.

nnhold per døgndose:

Grønn te ekstrakt 1000mg

hvorav koffein (naturlig) 300mg

Kalsium 216mg (27%)

Storkenebb ekstrakt 400mg

Krom

120mcg (313%

Men om du ser videre på innholder er det egentlig bare ekstremt dyre piller med grønn te og litt annet. Ikke noe som blir å gjøre det til en lean, mean, fat burning machine akkurat.

Jeg ville spart meg de pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord så kan slike piller fungere som et ekstra gir i en sunn livsstill når målet er fettforbrenning?

En ekstra utgift i allefall :)

Men all jokes aside, om det er et ekstra gir på trening du er ute etter finnes det mange bedre og billigere produkter der ute :)

Koffein er koffein uansett om det heter "Super extreme fat frenzy meltdown 2000" eller kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google sier jo litt av hvert når man søker på temaer innen kosthold, så derfor håpte jeg at fitnessbloggen (som vanlig) snakket fra levra og at folk her inne delte sine personlige erfaringer.

Om slankepillene består av kaffe og grønn te (som jeg har forstått er bra om man vil ha mer energi?), så høres det jo ut som om det kan være en grei måte å få ekstra energi på? Spesielt om man ikke gidder å lage seg en kaffe eller kopp te daglig..

En PT i Tromsø anbefalte forøvrig Frenzy Fat Loss til en vennine av meg i en eller annen danse/slanketime hun deltok på, så da har jeg fått to forskjellige anbefalinger på samme produkt fra personer jeg kjenner. Det gjorde meg litt nyskjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste slankeprodukter spiller på det rent psykiske.

Mulig. For noen år siden skulle jeg kjøpe med øl til en kompis da vi skulle på hyttetur. I forveien kjøpte jeg også inn like mange alkofrie øl. La alle flaskene i badkaret slik at jeg fikk av etikettene. Byttet så om, slik at jeg kunne servere han de alkoholfri flaskene.

Utpå kvelden ble vi alle passe full. Kompisen var med på morro hele natten og hadde det knall. Dagen etterpå skrøt han av at han ikke var fyllesyk og at 12 øl hadde gått ned som ingenting siden han ikke ble mer enn "litt over brisen", ifølge han selv.

Konklusjonen - rent psykisk hadde han det like gøy som oss andre i fylla, selv om han var edru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig. For noen år siden skulle jeg kjøpe med øl til en kompis da vi skulle på hyttetur. I forveien kjøpte jeg også inn like mange alkofrie øl. La alle flaskene i badkaret slik at jeg fikk av etikettene. Byttet så om, slik at jeg kunne servere han de alkoholfri flaskene.

Utpå kvelden ble vi alle passe full. Kompisen var med på morro hele natten og hadde det knall. Dagen etterpå skrøt han av at han ikke var fyllesyk og at 12 øl hadde gått ned som ingenting siden han ikke ble mer enn "litt over brisen", ifølge han selv.

Konklusjonen - rent psykisk hadde han det like gøy som oss andre i fylla, selv om han var edru :)

Hehe, nettopp. Godt eksperiment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vanligste ingrediensene i fettforbrenningspiller som er vanlige i Norge er grønn te, koffein og geranium (storkenebbekstrakt). Alle disse har dokumentert effekt på fettforbrenning, men prosentvis effekt er ikke stor. Geranium er også listet på dopinglisten (men likevel tillatt solgt i Norge), så idrettsutøvere bør ikke bruke dette.

Føler man seg trøtt på diett vil selvsagt den stimulerende effekten av koffein og geranium kunne gjøre sitt til at man vil få mer ut av treningen og dermed også bedre resultater av dietten, men dette kan også oppnås med en dobbel espresso (tillatt dagsdose for koffein i slike tilskudd (300 mg) tilsvarer ikke mer enn koffeinen i ca 3 kopper kaffe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man går for DNP eller andre drastiske "tilskudd", så er det ikke mye å hente. Selv efedrin (som forøvrig ikke er vanedannende, Emil ;) ) har kun ca 5% effekt. Om du har en forbrenning på 3000kcal om dagen kan du med andre ord forbrenne ca 150 ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man går for DNP eller andre drastiske "tilskudd", så er det ikke mye å hente. Selv efedrin (som forøvrig ikke er vanedannende, Emil ;) ) har kun ca 5% effekt. Om du har en forbrenning på 3000kcal om dagen kan du med andre ord forbrenne ca 150 ekstra :)

er du füll eller?å påstå at efedrin ikke er vanedannede er tullete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du füll eller?å påstå at efedrin ikke er vanedannede er tullete!

Jaha? Og hvorfor mener du det er vanedannende, da? Står ingen ting om det på pakningsvedlegget til NAF Efedrin som jeg får på resept fra legen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...