Gå til innhold

Slankepiller - har de noe effekt?


KennethDreyer

Anbefalte innlegg

yohimbine er vell bevist at frigjør kroppsfett, Børge har stålkontroll på dette, og det ligger noe hos Myrevolution om det.

Ellers er det vell den gode gamle ulovlige ephedrine HCI, og den visst nok lovlige tilnærmingen Dendrobium ekstrakt (sistnevnte har jeg prøvd, men synes ikke det fungerer what so ever).

Er også kommet et nytt produkt fra PES, kalt Alphamine. Brukere av dette skryter veldig, og jeg har sett flere loggbøker som viser til gode resultater. Dog ikke sikker på om du får det til Norge. selges hos gymgrossisten i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest litt om Yohimbine, men er vel mest brukt som et "potensmiddel", og er vel ikke bevist at har slankende effekt ennå. Men håper børge stikker innom og svarer ;)

Leste nå at Oxyelite pro er tatt av det amerikanske markedet, da det inneholdt stoffer som var på dopinglisten.. kanskje derfor den funka? xP hehe. Ellers skal jeg prøve en kur med Hyper Shred neste..

Hadde et lite infall og kjøpte mange forskjellige typer.. men tror nok trening og kosthold er alfa og omega ;) At koffein og kakao gir metthetsfølelse er jo bare en liten bonus for en svar sjel som ofte er småsulten ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva innebærer det at yohimbine frigjør kroppsfett? Det er energi i kroppsfett og hvordan skal denne energien bli brukt opp? Eller fungerer det sånn at stoffet frigjør kroppsfett, slik at man kan løpe ut og forbrenne energien som er blitt frigjort? Hva skjer etterpå om man i så fall gjør det? Skjer det det samme som etter morgenkardio, at kroppen bare kompenserer med å hente mindre energi fra fettreservene senere på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitert fra Børge:

For å forklare hva yohimbine er må jeg forklare litt om reseptorer på fettcellen. Når man går på
diett
og samtidig trener, vil kroppen utskille adrenalin og noradrenalin, som er stresshormoner som samtidig har en fettmobiliserende og forbrennende effekt. Dette skjer ved at disse hormonene binder og aktiverer beta-reseptorer på fettcellen. Dessverre vil de også binde og aktivere alfa-reseptorene på samme fettceller, og dette vil redusere fettmobiliseringen. Det blir som å tråkke på gassen og dra i håndbrekket samtidig. På gjenstridige fettreserver som for eksempel sideflesk, rumpe og lår er det mange flere alfa-reseptorer - og derfor er det også flere "håndbrekk" i forhold til "gasspedaler", slik at de fettmobiliserende signalene ikke får virke like sterkt som andre steder på kroppen.

Her kommer yohimbine inn. Det binder til alfa-reseptorene og blokkerer dem, slik at du slipper "håndbrekket", og det blir da mye lettere å kvitte seg med de gjenstridige fettreservene. Yohimbine fås for det meste bare i krem-form her i Norge, men da blir opptaket i kroppen så lavt at effekten blir alt for dårlig. Man kan derfor kjøpe yohimbine i ren form fra USA, men som oftest er det urte-versjonen yohimbe man får tak i. Den rene formen er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Slik jeg tolker det så betyr det at stoffet kan brukes til å mobilisere fett fra "stubborn fat"-områder, men at kaloriunderskudd fortsatt kreves samtidig som dette fettet blir mobilisert, ellers vil bare fettet legge seg på de samme områdene igjen. Det virker for så vidt interessant, men jeg vet ikke helt hvilke resultater stoffet har å vise til fra den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et hvert tilskudd vil kreve at du endrer dietten, med mindre du har planer om å ta tilskudd som regulerer skjelettmusklaturens androgene tilstand, eller kroppens hormonelle nivåer. men dette skal vi ikke gå inn på å diskutere her, da dette ikke er passende på et slikt forum.

yohimbine, sammen med en hvilken som helst norsk "fatburner" som f.eks. Ripped hardcore fra star nutrition, vil være det beste du får som er lovlig, og det vil ut i fra teorien hjelpe, så lenge underskuddet allerede er der.

kroppsbygging og fitness har aldri vært rakettforskning, det blir bare hva man gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...