Gå til innhold

Sulten hele tiden


9fitness000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"spiser veldig sunt" kan du definere det? kan du komme med ett eksempel på hvordan kostholdet ditt ser ut på en normal dag? :)

Frokost er ofte havregrøt (60g) med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy og banan + melk

Lunsj kan være alt fra knekkebrød med proteinrikt pålegg, salater med egg, havregrøt, kesam osv.

Middag: fisk, kjøtt, fugl + grønnsaker + ris/pasta, fullkorn

Kvelds alt i fra yoghurt, kesam, havregrøt, knekkebrød med egg osv.

Snacks: frukt, litt saltfrie nøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
168cm, vekt- usikker, men trolig 60-65 kg.

Ja, som regel 4-5 styrkeøkter og 3 kondisjon. ofte styrke på morning, kondisjon på kvelden

Da spiser du nok enten for lite, eller andre svingninger som gjør at du i perioder føler deg mer sulten en andre. Det er jo ikke akkurat så mye kaloritette ting i kosten din, så en avokado her og der eller lignende vil nok hjelpe i de periodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at du spiser alt for lite! En treningsmengde som din krever mye mat.

Spis oftere = jevnere insulinnivå og blodsukker i sjakk. Fyll på med jevne mellomrom. Nøtter/frukt/yoghurt osv er fine mellommåltider.

Jeg spiser rundt 7 ganger daglig (m/ mellommåltid) - og det funker bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På lite carbs burde du øke fettinntaket pga. høyere testosteronproduksjon.

I tillegg burde du bytte ut langkjør med HIIT hvis du vil ned i vekt.

Samtidig hjelper deg veldig ihvertfall for meg å øke proteininntaket, for da blir jeg mindre sulten generelt.

http://www.fitocracy.com/knowledge/dr-layne-nortons-best-damn-cardio-humanly-possible-in-15-minutes/

http://www.simplyshredded.com/layne-norton-the-most-effective-cutting-diet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men målet er jo ned i fettprosent da =)

Å gå ned i fettprosent er langt utenfor menneskers natur og evolusjon - det blir som en manipulering. Gjør en det ikke rett (les: spis for lite/trene for mye) vil kroppen raskt finne utveier som å senke metabolske prosesser slik at du vil føle deg slapp, er i mindre spontanaktivitet, og igjen vil bruke mindre energi i hvile (hvorfor skal kroppen bruke energi når dne ikke får energi?), det gir ubalanser i hormonsystemet som innebærer at sultfølelsen øker eller aldri forsvinner(søtsug spesielt)

Blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...