Gå til innhold

PH-dietten


Gjest QueenWinther

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slutta å lese ved:

- 70-80 prosent av tallerkenen skal bestå av grønnsaker og rotfrukter

Om jeg gjør det, så gasser jeg ihjel meg selv og andre rundt meg i to dager.

Dessuten: den lista på slutten av artikkelen fjerna sånn ca. 90% av all fornuftig (alt er relativt) mat, så min sunn fornuft sier: *host* BULLSHIT.

Også:

säger kostrådgivaren Åsa Jakobsson som driver företaget SmartaMaten.

Seems legit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som følger denne dietten vil sikkert få god helse, men det har ingenting med pH-en på matvarene å gjøre. At man kan påvirke kroppens "surhet" gjennom maten man spiser er bare tull, og er såvidt meg bekjent basert blant annet på observasjoner om at urinen vil bli surere om du spiser "sur" mat. Dette er slettes ikke så rart, tatt i betraktning at dettte er en av mekanismene kroppen bruker for å sørge for at pH-nivåene forblir normale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er litt interessant at noe som alle har visst i mange år :

Vips. Gi det et fancy navn, og tjen masse penger.

Har vel ikke noe med PH'en å gjøre, men er ikke akkurat rakettforskning : (spis mindre kjøtt, mer grønnsaker, få oss mindre salt, bønner og linser er sunt, drikk masse vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt interessant at noe som alle har visst i mange år :

Vips. Gi det et fancy navn, og tjen masse penger.

Har vel ikke noe med PH'en å gjøre, men er ikke akkurat rakettforskning : (spis mindre kjøtt, mer grønnsaker, få oss mindre salt, bønner og linser er sunt, drikk masse vann)

Men siden når er kjøtt/fisk = bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt inntak av rødt kjøtt er assosiert med økt risiko for tarmkreft AFAIK. At et høyt inntak av fisk har negative helseeffekter er jeg imidlertid ikke kjent med.

Ah, stemmer det.

Ja ja, men da faller man jo tilbake på det gode gamle "alt med måte"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...