Gå til innhold

Mark sjekk, video


argus

Anbefalte innlegg

Utgangsposisjonen varierte litt mellom setsa der fordi jeg testa (eller mente at jeg gjorde det) å ha hofta i forskjellige høyder.

Ifølge Martin så skal man ha hofteleddet mellom kne og skulderleddet (eller så blir øvelsen mer hamstringdominant, noe som forøvrig ikke er HELT krise i opplæringsprosessen imho), og det mangler jeg mobilitet for. Jeg har allerede lagt til skiver under vektene for å heve det litt slik at det ikke stilles så stort krav til hamstringlengde.

Skal prøve å senke rompa ytterligere neste gang og se om jeg klarer å få rettere rygg. Men først skal jeg teste et forslag fra Håvard Vika og aktivere nedre rygg før markløft...løfting.

Hva med å jobbe litt med rumensk markløft? Det er en øvelse som har fin overførelsesverdi til markløft. Du tvinges i stor grad til å ha rett rygg i tillegg som du må jobbe med hamstringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å jobbe litt med rumensk markløft? Det er en øvelse som har fin overførelsesverdi til markløft. Du tvinges i stor grad til å ha rett rygg i tillegg som du må jobbe med hamstringen.

Skal testes! Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer noen å se utifra filmingen hvorfor korsryggen ikke er mobil? Klarer ikke å rette den helt ut. Korte hams som drar hofta ned?

Stramme hams drar hofta i posteriøs tilt, ja. Korsryggen skal være hard, ikke mobil (som den er nå).

Du kan godt ha knærne litt lenger frem, da du har lange lårbein.

Enig i at rumenske mark er et meget godt alternativ, men PASS PÅ at du ikke lar ryggen og bekken miste kontakt. Mange fucker ryggen pga den feilen der. Når du ikke har mer hofterotasjon å gå på, så press med rumpa og magen og eksploder opp igjen. Pass på at du ikke hyperekstenderer ryggen i toppposisjon.

Block pulls er også et flott alternativ.

Synes forøvrig du har god motorisk kontroll. Hofte kontra ryggelevasjon ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

* Som kjetil1234 sier. Synes du bruker mye rygg og lite bein - hofta må være mer aktiv her - og skyt hofta frem med og klemme sammen rumpa på toppen. Fest blikket ditt litt lenger ned også i en mer naturlig posisjon - ikke se til siden før du er helt ferdig med settet.

En ting til: KJØR MED FULL STOPP.. aldri sprett vektene.. da er det ikke markløft lenger.

hey leeman, det der er ikke markløft!!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulling i markløft, og generelt alt i verden gjør at det blir lettere, Brian Shaw får en god del gratis kilo ved å rulle. Rulling burde bli forbudt IMO.

http://en.wikipedia.org/wiki/Inertia

Løfter jo stangen vertikalt ikke horisontalt, da har det ingenting og si om stangen beveger seg horisontalt i startposisjon. Utfører bare mer arbeid med å rulle stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...