Gå til innhold

Geddy1234

Medlemmer
  • Innholdsteller

    68
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Geddy1234

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg har kjørt 5x5 programmet her inne en god stund nå. Men under oppvarming til knebøy fikk jeg skikkelig kink i korsryggen, som også strakk seg ut på høyre siden. Jeg har nylig begynt å trene styrke igjen etter 3 uker med hvile, men har vært nødt til å lage nytt program tilpasset ryggen min. Har ikke vanlig bøy og mark med i programmet, da dette gir smerter i korsryggen og jeg er redd for å gjøre vondt verre. Slik ser programmet mitt ut nå (fullkropp, 3 x i uken): Front bøy 4 set x 6 reps Benk 4 set x 6 reps Romanian deadlift 4 set x 6 reps Chin up 4
  2. Jeg har kjørt dette 4x4 programmet en stund nå: http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/ Jeg har hatt god fremgang, og gått opp en del i vekt. Nå er planen å bli betydelig lettere i vekt frem mot sommeren (beholde mest mulig muskelmasse). Veier nå 77 kg og skal ned i ca. 70 kg. Jeg ønsker å trene styrke (fortsatt 4x4 programmet) og i tillegg nå kjøre kardio som jeg ikke har gjort på lenge. Satser på 2-3 økter med kardio i uken (i hovedsak intervaller av ymse slag). Målet er å opprettholde store deler av styrkeøkningene jeg har hatt de siste månedene, men jeg vet at
  3. Det beste er nok å prøve deg frem ja. Jeg har lignende plan som AK87 fremover, legge på meg muskler og noe fett de neste 5 mnd, for deretter å bli kvitt overskuddsfett til sommeren Jeg har kjørt 5x5 i overskudd en del måneder nå, og har hatt god progresjon og satt ny PR i alle løft. Jeg har faktisk "kun" lagt på meg 3 kg denne perioden, gått opp fra 72,5 til 75,5 kg. Hadde egentlig planer om å legge på meg litt mer (78 kg), men har hatt grei progresjon i løftene uansett, så ser på det som positivt Øker matinntaket litt når progresjonen stopper opp. Skuldertrøbbel har satt meg ti
  4. Jeg drikker sjokomelk på havregryn nesten hver morgen, samt rett etter trening. Jeg følger 5x5 Madcow programmet, og skal opp fra 73 kg (nå), til ca. 80 kg. Nyttige kalorier og knallgodt
  5. Her er to artikler med gode råd og tips... http://rachelnordtomme.blogg.no/1335968362_beinhinnebetennelse.html http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article772970.ece
  6. Om et par uker er jeg ved min 5RM på de fleste øvelsene, og allerede begynner det å bli litt tungt. Jeg spiser godt og legger på meg ca. 0,3 kg per uke. På benk kjører jeg kun 2,5 kg økning per sett, altså 65 kg, 67,5 kg, 70 kg, 72,5 kg og 75 kg på de 5 settene. Blir dette for mye volum kanskje? Det samme gjør jeg på pendlay rows og OHP. Burde jeg hatt 5 kg mellom hvert sett, for lettere å klare økninger og sette nye 5RM? På bøy og mark har jeg 5 kg mellom hvert sett, merker at det går litt lettere. Men burde kanskje gå over til 10 kg mellom hvert sett, for å klare å sette nye 5RM perser
  7. Jeg slet nylig med markløft-teknikken min. Klarte å rette opp mye ved å se på denne videoen til Mark Rippetoe: http://www.youtube.com/watch?v=bWRTHOMq-n8
  8. Høres fornuftig ut Aurelius...takk for svar Jeg kjører nå nybegynner-versjonen, med pyramider på alle sett. Slik jeg har forstått det, går man ikke videre til en volumdag og en intensitetsdag før man stagnerer totalt på vektene når man kjører pyramider.
  9. Jeg trener 5x5 programmet, og har et spørsmål angående progresjon. Her er link til programmet: http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/ Man skal jo starte med "lette" vekter, og typisk sette personlig rekord i løftene i ca. uke 4 dersom alt går som det skal. Man skal øke vekten jevnt hver uke. Men man klarer nødvendigvis ikke øke på alle øvelser hver uke, når ting begynner å bli tungt. Hva gjør man dersom man f. eks klarer å øke på knebøy og benk, men ikke på pendlay row. Det funker vel ikke å ta en deload på kun pendlay rows...? Dersom det stopper opp på 65 kg på
  10. Et annet alternativ kan være å utføre ettbeins knebøy. Har gjort dette en del selv grunnet mangel på utstyr, og syns øvelsen er meget bra. Her er en link til utførelse/progresjon for øvelsen: http://www.beastskills.com/one-legged-squat-the-pistol/
  11. Jeg har kjørt dette programmet noen måneder nå, og digger det!! Men jeg bruker ikke autoregulering, har fast progresjon. Er få øvelser, men jeg merker at jeg trenger hviledagene for å hente meg inn etter en trening. Jeg kjører "versjonen" av programmet som har pendlay row som ryggøvelse på dag 1 og 3. Jeg er i tillegg i et lite kalori-underskudd, så går sakte men sikkert ned i vekt nå som sommeren nærmer seg. Dette til tross, så løfter jeg relativt sett mer nå enn jeg gjorde på høyere kroppsvekt. Verdt å nevne at jeg har lagt til 3 sett for biceps og 3 sett for kjernemuskulatur på
  12. Kan sjekke ut denne videoen fra Martin Norum. Jeg har prøvd øvelsene, og syns de funker veldig bra
  13. Geddy1234

    CHEST!

    Kan jo ta en titt på tipsene fra Børge Fagerli: http://fitnessbloggen.no/storre-brystmuskler/
  14. Du kan sjekke ut denne siden her: http://www.beastskills.com/tutorials/ Her får du info om hvordan du gradvis tilnærmer deg de tunge øvelsene ved bruk av egen kroppsvekt
  15. Mange gode tips, både teknikk og for progresjon, i denne linken: http://fitnessbloggen.no/bli-sterk-i-benkpress/
×
×
  • Opprett ny...