Gå til innhold

Jeg kunne tenkt meg å flytte til Oslo; hjelp!


Aurelius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forrige gang vi var på fest på Kampen fikk jeg høre av dama "Aldri at jeg ville gått her om kvelden alene" Steder som går under den definisjonen kaller jeg slum.

Hæ? Er det mange ting i livet du definerer utifra tilfeldige slengbemerkninger dama di kommer med?

Jeg tror du kunne tuslet rundt på Kampen kun iført tusenlapper teipet på kroppen, og allikevel ført deg trygg. Det er virkelig et utrolig etablert, rolig og fint område av byen. Gitt at litt store husdyr ikke er ens største skrekk, så klart : http://www.bydel-gamle-oslo.oslo.kommune.no/barn_unge_og_familie/tilbud_til_barn_og_unge/article44237-2018.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har bodd på både øst og vest kanten. aka grynerløkka, bislett og smestad....litt mer "usentralt " på smestad...men nå trives jeg best uten hasjrøyk på soverommet ;) bislett var fint, men mye lyd hele tiden...bodd i både 3 og 5 mannskollektiv og det funket veldig bra, helt til ca siste året av studiene, da jeg plutselig ble voksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det, jeg vet egentlig bare at jeg ville holdt meg unna de "fattigste" slum områdene som Bjølsen, Sagene, Tveita, osv. Men siden du skal studere og har en student økonomi, så blir det jo litt annerledes.

Men, jeg har både bodd og hatt andre venner som har funnet seg fine kollektiv på blant annet Frogner, Grunerløkka, Majorstua og riktig side av Grønnland.

Men det viktigste er forsåvidt å ha ting i nærheten, så min sjekkliste ville vært: Avstand til Kollektivt som går _ofte_, Avstand til bra daglivare butikk (Altså ikke Bunnpris og Lime) Avstand til godt treningssenter (Ja, jeg lar den ligge slik) Avstand til studiested og avstand til hva enn du liker å gjøre.

Jeg vil bare avkrefte at bjølsen/sagene er det du kaller fattige slum områder. Bydelen er attraktiv å bo i, den er forholdsvis stille og rolig, og kollektivtraffiken er kjempe bra. Kort vei til de forskjellige skolene, for ikke å glemme at man finner både kiwi, rema og meny i fleng ;)

Forøvrig synes jeg slike kommentarer er usaklig å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalka henne på facebook. Hu er søt. Go for it, Aurelius

(du kommer langt med parykk og shava kjake+legger)

You guys <3

Har vært eneste gutt i femjenterskollektiv tidligere, og det inspirerte ikke til mersmak,så jeg takker for tilbudet og lar det ligge der^^ men prisen var sexy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpe tror jeg nok kan bli en stund til ja.

*sitter og leser i DN om nyutdannet kiz med master i informatikk som jobber som itkonsulent med 800 laken i startlønn,som fremdeles ikke fikk lån fordi han ikke klarerte egenkapitalkravet.*

Det er nok en stund til jeg får leke med så mange penger ja. Men skulle gjerne eid en to-treromsleilighet som andre kunne ha betalt ned for meg^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe tror jeg nok kan bli en stund til ja.

*sitter og leser i DN om nyutdannet kiz med master i informatikk som jobber som itkonsulent med 800 laken i startlønn,som fremdeles ikke fikk lån fordi han ikke klarerte egenkapitalkravet.

800 lakser i året, og får ikke lån. DA må bankene skjerpe seg. mens eg sitter og vurderer..om eg fåt fast jobb her eg jobber nå- om eg skal kjøpe en tomanssbolig til. hmm. sumethin wrong in diz crazey shit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 lakser i året, og får ikke lån. DA må bankene skjerpe seg. mens eg sitter og vurderer..om eg fåt fast jobb her eg jobber nå- om eg skal kjøpe en tomanssbolig til. hmm. sumethin wrong in diz crazey shit

Shiiet, høres ut som om du har økonomien på G; hva risikerer du å vinne / vs å tape?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiiet, høres ut som om du har økonomien på G; hva risikerer du å vinne / vs å tape?

har en enebolig nå, som eg bygde om til en tomansbolig- har 95 kvadrat selv, leier ut 50kvadrat. 6500kr i månen med parabol og internett- kunne fått 7500 men eg er for snill :p

Huset er totalt renovert...and diz- nedbetalt:nailbiting: Risikioen er lav. kjøper eg en tomansbolig til, så vil eg leie den ut- dette vil dekke lånekostnadene- om ikke helt, så har eg leietaker i mitt hus. får eg fast jobb der eg jobber nå- røfli 25000(forsiktig annslag) så relativ lav risiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en enebolig nå, som eg bygde om til en tomansbolig- har 95 kvadrat selv, leier ut 50kvadrat. 6500kr i månen med parabol og internett- kunne fått 7500 men eg er for snill :p

Huset er totalt renovert...and diz- nedbetalt:nailbiting: Risikioen er lav. kjøper eg en tomansbolig til, så vil eg leie den ut- dette vil dekke lånekostnadene- om ikke helt, så har eg leietaker i mitt hus. får eg fast jobb der eg jobber nå- røfli 25000(forsiktig annslag) så relativ lav risiko

Høres ut som en gullgruve, hvis du har tre personer som bidrar til å betale ned lånet på hus 2(4 om du vil leke du og) burde jo det gå ganske fort(?), og da står du jo plutselig der en dag om N år med tre personer hvis hovedoppgave her i livet er å gi deg penger, så kan du jo enten la den regla gå videre, så jo flere hus du eier jo raskere vil det gå å betale ned(etter hvert), og tilslutt trenger du ikke løfte en finger, mens pengene renner inn.

Jeg er ingen økonom, men det høres ut som en helt ålreit tanke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med litt innsatts- så skulle no bolig nr 2 ha blitt nedbetalt i løoet av 12 år

hatt denne planen i hodet siste 4 år, mangler egentlig fastjobb til å realisere dette. Tenker det hadde blitt et hus til- and thats it. vi kan kalle det pensjonsplanen min. folk flest satser på å betale ned 1 bolig, men eg lar min andre betale seg selv ned, så eg har min lønn til disposisjon- eg må faktisk kjøpe "noe" for å unngå toppskatt og tull :p

Først må eg se om eg får fast jobb her eg har begynt- bedriften er bunnsolid, kan så og si at fremtiden er sikret om eg får fast jobb der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...