Gå til innhold

sunn is?


Linn86

Anbefalte innlegg

Nå når våren er over oss og sola skinner, får jeg så HIMLA lyst på is, som ikke helt sammensvarer med dietten min, har kommet over denne oppskriften på nettet:

http://www.godt.no/#!/oppskrift/1637/hjemmelaget-yoghurtis-med-jordbaer-og-vanilje

noen som har erfaring med å mekke is sjæl? tenker om man bytter ut melisen med sukrin melis så må jo dette være en vinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det går sikkert bra det! Har du prøvd å lage is av fryst banan? Frys ned i biter og mos med en stavmikser når de er fryste. Isen kan bli litt sterk på smak, så jeg vil anbefale og blande ut litt vanilje proteinshake (med melk selvfølgelig) for å få mer vanilje smak (går sikkert med andre smaker også, men jeg har kun prøvd vanilje). Kjempe vinner:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det allerede er nevnt, men det må gjentas: sjokoladebananis! Så lett og så godt. Anbefaler det til alle jeg kjenner, som vil ha noe uten "skumle ingredienser" som proteinpulver, sukrin og lignende. Her har jeg kun brukt frossen banan og kakaopulver. (Smak til etter hvor sterk sjokoladesmak du liker) Personlig liker jeg veldig godt å toppe med kalorifri karamellsaus fra Walden Farms, men det er absolutt ikke nødvendig.

post-1409-14440977972894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Easy er sukkerfri is. Finnes i vanilje og tressis :)

får man tak i sånn i vanlig butikk?

------------

Mulig dette ikke kvalifiserer som is for folk flest, men for meg er det det:

- 1-2 scoops proteinpulver

- 100-200g frosne blåbær

- et par frosne jordbær

- en splæsj fun light

- en klype kanel, kardemomme og eventuelt litt sukrin og kakaopulver

- bittelitt vann/melk så du kan røre det ut

miks det sammen med skjea og enjoy...(vent gjerne 5 min til bæra har smelta litt)

Det der spiser jeg som dessert 1-4 ganger dagen rett og slett fordi det er epsikt godt og tilfredstiller is-behovene mine.

Jo, og om du er psyco er det mulig med en skvett baylis for en fresh smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...