Gå til innhold

BirgitteA

Medlemmer
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av BirgitteA

  1. Hei! Jeg har et (sikkert) veldig dumt spørsmål, men bedre å spør en å være usikker. Jeg har tenkt å ligge i kaloriunderskudd for å miste fett på kroppen (håper på å bygge muskler å stramme opp samtidig). Tenker å ligge på 1700 kalorier en periode (ca. 2100 er vedlikehold). Samtidig trener jeg crossfit ca. 4 ganger i uken og forbrenner ca 500 kalorier hver økt. Skal jeg spise 500 kalorier ekstra på treningsdagene for å komme opp på 1700 kalorier da? Eller burde jeg fremdeles holde meg til 1700 kalorier selv om jeg trener? Og tenker dere 1700 kcal høres fornuftig ut for å nå målet mitt?
  2. Tusen takk for mange gode innspill Skal sjekke ut linkene og definitivt lese mer opp før jeg kutter ut visse matvarer.
  3. Hei. Har fått stor interesse rundt HCLF vegan diet (high carb low fat). Det innebærer å leve vegansk (uten kjøtt, fisk, melkeprodukter og egg) men å spise mye frukt, grønnsaker, potet, ris, pasta osv. Altså et kosthold hvor mesteparten av kaloriene kommer fra karbohydrater. Freelee the banana girl er jo en kjent youtuber som er stor fan av dette og som har inspirert og spredt kostholdet videre til mange fornøyde mennesker. Folk går ned til sin idealvekt da de lever på plantekost (noe de mener er det optimale for oss mennsker) og de kan spise ekstreme mengder mat da de baserer seg på frukt og g
  4. Tusen takk skal du ha! Fornuftig og forståelig svar:p Gjør som du sier, kjører det slik som jeg har startet nå (fullkropp annen hver dag) også splitter jeg heller etterhvert!
  5. Datt av for lenge siden. Jeg skjønner ikke ordene dere bruker, blir for komplisert for en nybegynner, hehe. Virker som det enkleste er å holde seg til annenhver dag!
  6. Har nettopp begynt på det programmet der, så fortsetter på det jeg har starta (bruker alltid å bytte program hele tiden, så må prøve å forholde meg til ett nå). Grunnen til at jeg vil trene flere ganger i uka er fordi jeg elsker å trene og har masse energi i hverdagen. Elsker å være på treningssenteret så da lurte jeg på om jeg kunne utnytte det og faktisk være der oftere enn å sitte å glede meg til neste dag for å dra dit
  7. Hmm... Nå er ikke jeg spesielt sterk da, så kjører forholdsvis lette vekter..
  8. Mener du da at hvis jeg feks skal trene to dager på rad at den ene økta burde være lettere vekter og den andre tyngre? Takk for svar
  9. Skulle gjerne hatt en splitt, men foretrekker fullkroppsprogram da jeg syns det er enklere å følge opp å oppleve raskere fremgang når jeg bruker det.. Kunne evt tatt en ekstra dag i uka med litt andre, 'tilfeldige' øvelser som jeg vanligvis ikke gjør? Eller er dette dumt og bortkastet?
  10. Hei alle flinke! Jeg har et lite spørsmål. Jeg trener fullkroppsprogram hvor jeg følger dette programmet: Knebøy: 10x3 Beinpress: 8x3 Kickback: 8x3 Benkpress:10x3 Sittende roing: 8x2 Arnoldpress: 18x2 Nedtrekk foran: 10x2 Chins m/strikk Nedpress: 18x2 Planken 1+1 min Dette trener jeg annenhver dag da jeg har hørt at ved fullkroppsprogram trenger kroppen en hviledag mellom øktene for å hente seg inn igjen, men er dette egentlig nødvendig? Vil gjerne øke treningsmengden til ca 5 ganger i uka, men kommer jeg til å bryte ned musklene i stedet for å bygge da? Hva tenker de
  11. Gerilja intervallene funket skikkelig bra hos meg både på fett og kondisjonen. Slutta med de for en stund siden, og kondisen er mye dårligere nå
  12. Avocado på brødskiven med litt sitrondråper og pepper på er godt. Og Avokado med røkt laks, nam!
  13. Har du prøvd å spise dadler? Utrolig godt og søtt, også inneholder det masse næring og kcal Og når du spiser kesam med bær kan du ta på masse honning, nam!
  14. Sushi <3 Jobber på sushibar så her blir det sushi til middag nesten hver dag for tiden, hehe
  15. Helt enig, falsk reklame er det ikke. Mener bare at en fettprosent på 8% ikke er noe å reklamere for. Freaker ut? Jeg? Hehe ja, BF er ikke akkurat sommerkroppen for de fleste
  16. At en kvinne har kun 8% fett er ikke spesielt sunt uansett hvor fort det har skjedd eller hva hennes utgangspunkt var
  17. Alt er greit en gang innimellom spør du meg!
  18. Trener programmet som er med her: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Skjønner at jeg ikke behøver så mye proteiner hvertfall Edit: Grei energi i hverdagen, ingen fremgang enda men begynte for en liten uke siden så fremgangen kommer vel ikke helt enda
  19. Målet mitt er forresten å bygge muskler (og få lavere fettprosent ved muskelveksten)
  20. Jeg er så usikker på hvordan jeg burde fordele inntaket på karbohydrater, proteiner og fett? Hvis det spiller noen rolle er jeg 168 høy, 65kg og 17 år. Trener styrke 3-4 ganger i uka. Ligger på 2100-2200 kcal om dagen. Akkurat nå fordeler jeg slik: 35% karbs (184g), 40% protein (210g), 25% fett (58g). Mulig å få noe hjelp/tilbakemelding på dette??!
  21. Du burde øke gradvis. Mulig du legger på deg litt, men du kan jo prøve å ta ei ekstra økt med styrke i uka. Så regner jeg med at de ekstra kaloriene blir brukt til å lage muskler og ikke fett! Med muskler vil du se strammere ut med en gang!
  22. Har i den siste tiden vært veldig usikker på hvor jeg skulle legge meg, men i frykt for at det samme skal skje igjen legger jeg meg på vedlikehold (2100-2200) og trener styrketrening. Når jeg får bygget en del muskler, legger jeg meg kanskje ned på 1900+- (men ikke lavere, vil jo ikke miste muskelmassen). Kun for å få bort litt fett som mulig ligger over musklene! Det ser jeg an etterhvert, hva jeg føler for
  23. Vet ikke om jeg besvarer spørsmålet ditt nå, men jeg har ihvertfall tidligere lugget på ca 1300kcal (for et halvt år siden). Gikk ned 8kg pga dette. Med en gang jeg begynte å spise normalt (2000+-) gikk jeg opp igjen 9kg så raskt at jeg ikke rakk å tenke over det nesten. Plutselig var vekta oppe på start igjen. Er litt usikker på om det var dette du lurte på, men jeg forstod det i hvertfall slik
  24. Snakker du til meg nå siden du skrev trådstarter? I så fall er jeg (i mine øyne hvertfall..) normalvektig. Veier 65kg. Grunnen til at jeg ønsker muskler er ikke kun for å se mindre dvask ut men også fordi jeg vil bli sterkere. Et annet poeng er også at jeg (etter mye lesing nå) har funnet ut at mye/nok mat og styrketrening kan være positivt for meg iom at jeg er 17 år (vokser) og ikke har så godt av et underskudd. (Vet dog ikke om dette var til meg da du siterte en annen, men jeg er jo trådstarter så..)
×
×
  • Opprett ny...