Jump to content

BirgitteA

Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

About BirgitteA

  • Rank
    Member
  • Birthday 06/22/1997

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! Jeg har et (sikkert) veldig dumt spørsmål, men bedre å spør en å være usikker. Jeg har tenkt å ligge i kaloriunderskudd for å miste fett på kroppen (håper på å bygge muskler å stramme opp samtidig). Tenker å ligge på 1700 kalorier en periode (ca. 2100 er vedlikehold). Samtidig trener jeg crossfit ca. 4 ganger i uken og forbrenner ca 500 kalorier hver økt. Skal jeg spise 500 kalorier ekstra på treningsdagene for å komme opp på 1700 kalorier da? Eller burde jeg fremdeles holde meg til 1700 kalorier selv om jeg trener? Og tenker dere 1700 kcal høres fornuftig ut for å nå målet mitt? Hvis det er relevant så er jeg 18 år, 169 høy og veier ca. 73 kg. Vil ned til hvert fall 65 kg.
  2. Tusen takk for mange gode innspill Skal sjekke ut linkene og definitivt lese mer opp før jeg kutter ut visse matvarer.
  3. Hei. Har fått stor interesse rundt HCLF vegan diet (high carb low fat). Det innebærer å leve vegansk (uten kjøtt, fisk, melkeprodukter og egg) men å spise mye frukt, grønnsaker, potet, ris, pasta osv. Altså et kosthold hvor mesteparten av kaloriene kommer fra karbohydrater. Freelee the banana girl er jo en kjent youtuber som er stor fan av dette og som har inspirert og spredt kostholdet videre til mange fornøyde mennesker. Folk går ned til sin idealvekt da de lever på plantekost (noe de mener er det optimale for oss mennsker) og de kan spise ekstreme mengder mat da de baserer seg på frukt og grønt som generelt sett inneholder få kalorier. Likevel er de oppe i 3000 kcal pr. dag og lever visst "drømmeliv". Har noen erfaring med dette? Har søkt litt rundt men finner få norske som driver med dette, mest amerikanske/australske. Hva er deres tanker? Jeg trener jo litt, så er litt redd for å ikke få i meg nok proteiner. Jeg synes det virker som en fin diett for kroppen da vi ofte "craver" sukker og karbohydrater. Det må jo være en grunn til dette? Kroppen vår vil ha det, og ved å spise såpass mye vil cravingen fra sjokolade og hvitt sukker bli mindre da man allerede spiser så mye karbohydrater fra før(?) Jeg er bare litt forvirret. Synes dietten høres fantastisk ut da man kan spise masse mat og frukt noe som jeg elsker. I tillegg har jeg lenge hatt lyst til å bli vegetarianer av ulike årsaker pluss at jeg er allergisk mot melk. Hva tror dere?
  4. Tusen takk skal du ha! Fornuftig og forståelig svar:p Gjør som du sier, kjører det slik som jeg har startet nå (fullkropp annen hver dag) også splitter jeg heller etterhvert!
  5. Datt av for lenge siden. Jeg skjønner ikke ordene dere bruker, blir for komplisert for en nybegynner, hehe. Virker som det enkleste er å holde seg til annenhver dag!
  6. Har nettopp begynt på det programmet der, så fortsetter på det jeg har starta (bruker alltid å bytte program hele tiden, så må prøve å forholde meg til ett nå). Grunnen til at jeg vil trene flere ganger i uka er fordi jeg elsker å trene og har masse energi i hverdagen. Elsker å være på treningssenteret så da lurte jeg på om jeg kunne utnytte det og faktisk være der oftere enn å sitte å glede meg til neste dag for å dra dit
  7. Hmm... Nå er ikke jeg spesielt sterk da, så kjører forholdsvis lette vekter..
  8. Mener du da at hvis jeg feks skal trene to dager på rad at den ene økta burde være lettere vekter og den andre tyngre? Takk for svar
  9. Skulle gjerne hatt en splitt, men foretrekker fullkroppsprogram da jeg syns det er enklere å følge opp å oppleve raskere fremgang når jeg bruker det.. Kunne evt tatt en ekstra dag i uka med litt andre, 'tilfeldige' øvelser som jeg vanligvis ikke gjør? Eller er dette dumt og bortkastet?
  10. Hei alle flinke! Jeg har et lite spørsmål. Jeg trener fullkroppsprogram hvor jeg følger dette programmet: Knebøy: 10x3 Beinpress: 8x3 Kickback: 8x3 Benkpress:10x3 Sittende roing: 8x2 Arnoldpress: 18x2 Nedtrekk foran: 10x2 Chins m/strikk Nedpress: 18x2 Planken 1+1 min Dette trener jeg annenhver dag da jeg har hørt at ved fullkroppsprogram trenger kroppen en hviledag mellom øktene for å hente seg inn igjen, men er dette egentlig nødvendig? Vil gjerne øke treningsmengden til ca 5 ganger i uka, men kommer jeg til å bryte ned musklene i stedet for å bygge da? Hva tenker dere? Feks trene man, tirs, tors, fre, søn (2 dager hvile i uka) Er det evt. en annen måte jeg kan gjøre det på dersom jeg vil trene oftere enn annen hver dag? Målet er ned i fett og opp i muskelmasse, ligger på vedlikehold/overskudd i kcal hvis det har noe å si
  11. Gerilja intervallene funket skikkelig bra hos meg både på fett og kondisjonen. Slutta med de for en stund siden, og kondisen er mye dårligere nå
  12. Avocado på brødskiven med litt sitrondråper og pepper på er godt. Og Avokado med røkt laks, nam!
  13. Har du prøvd å spise dadler? Utrolig godt og søtt, også inneholder det masse næring og kcal Og når du spiser kesam med bær kan du ta på masse honning, nam!
  14. Sushi <3 Jobber på sushibar så her blir det sushi til middag nesten hver dag for tiden, hehe
  15. Helt enig, falsk reklame er det ikke. Mener bare at en fettprosent på 8% ikke er noe å reklamere for. Freaker ut? Jeg? Hehe ja, BF er ikke akkurat sommerkroppen for de fleste
×
×
  • Create New...