Gå til innhold

Avokado - trenger hjelp og inspirasjon.


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hahaha passa bra denne kom nå;

http://www.bloglovin.com/frame?post=2544703991&group=44731&frame_type=b&blog=44731&link=aHR0cDovL3d3dy5ray5uby9rb3N0aG9sZC9sZWktYXYtYXZva2Fkb2VuLWJsaXItYnJ1bi0yNjY2Nw&frame=1&click=0&user=0

PS; steinen har absolutt ingenting å gjøre mtp fargebevaring:)

Lufttilgang og antioksidanter vil være et langt bedre valg(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avocado med salt, pepper og litt majones på <3.

Ellers kan en jo lage en god guacomole å bruke som dip til grønnsaker, og omtrent som tilbehør til alt (sikle)..

Blir misunnelig.. ble allergisk mot avocado for et år siden ca. før spiste jeg mange i uka.. diggeste som finnes :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan f .eks lage ponzusaus, sukker kokes til lys karamell, tilsett massemasse finhakket sjalottløk, halvparten så mye hvitløk og ingefær, kok ut, la putre til alt er mykt og shiny, ta av varmen, sil,smak til med soyasaus og limesaft(eller yuzu,om du får tak i)

Funker veldig fint til laks med avokado og reddik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest =xXx=

Lærte denne av en Chilensk dame: most advocado med litt majones på toas. En klassiker for meg er å blande advocadoen sammen med tunfisk. Himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøre for guacamolevarianter som er nevnt tidligere her.

Selv hatet jeg avocado først, og synes det var dritekkelt..

Men etter at jeg kjørte min egen variant med jævlig mye sitron (ja, jeg liker sitron) og en del chili i guacamolen så blei det etterhvert en fin måte å venne meg til smaken.

Å skjære avocado i skiver og bruke på brødskiva er enda noe jeg ser på som barbarisk og ekkelt. :p

(synes det blir som å ha ei tykk skive smør... altså ikke utsmurt... på skiva...)

Å ha det i salaten fungerer fett, men for meg forutsetter det at bitene ikke er voldsomt store.

En stor fettklump er nesten aldri digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...