Gå til innhold

Avokado - trenger hjelp og inspirasjon.


Anbefalte innlegg

Sorry hvis noe alla denne finnes her, men jeg fant ingen når jeg prøvde, så lager en jeg. Flytt den hvis det er ønskelig for noen altså. :X3:

Jeg har lenge prøvd å få meg til å like avokado, men får det liksom ikke til. Er det noen av dere som har noen oppskrifter og/eller triks som kan gjøres for at den skal bli spiselig?

Legg gjerne inn bilder av det dere pleier å lage med eller av den. :love:

Tusen takk på forhånd til dere som kan hjelpe. :lol:

post-19718-14440974208498_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Most utover riskjeks med litt pepper på, ender alltid opp i matkrangel med katta, for hun eeeeelsker den komboen.

I kyllingsalat. I sushi. som guacamole(maaaasse hvitløk og chili<3<3). I taco. som marinade til reker<3 Most sammen med tunfisk, risnudler og karry<3

Viktigste er at den er moden, ellers er den dritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Most utover riskjeks med litt pepper på, ender alltid opp i matkrangel med katta, for hun eeeeelsker den komboen.

I kyllingsalat. I sushi. som guacamole(maaaasse hvitløk og chili<3<3). I taco. som marinade til reker<3 Most sammen med tunfisk, risnudler og karry<3

Viktigste er at den er moden, ellers er den dritt :)

Ahh! Takk for svar. :lol: Må prøve riskjeksvarianten jeg da å se om det er en vinner. :joyful: Eneste jeg digger den som er som guacamole. Umulig å ha i salat som små biter. (da plukker jeg dem bare ut. HAHA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du ikke liker med avokado? Konsistens, smak, "fettfølelsen"?

Smaken, og litt konsistensen, men hadde den smakt digg så hadde jeg ikke tenkt på konsistensen.

"fettfølelsen" har ikke vært i hodet engang.:p Da hadde jeg heller droppa å spise det.

Jeg syns det er utrolig godt som guacamole, så kunne tenkt meg å lære meg å like det til andre ting også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger med et tilleggsspørsmål jeg :) Er veldig glad i avokado selv, og spiser det nesten hver dag. Noen ganger foretrekker jeg bare en halv, så lurer på om noen har tips til hvordan man skal oppbevare den andre halvdelen uten at den blir brun så himla fort? Eller er det uunngåelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med et tilleggsspørsmål jeg :) Er veldig glad i avokado selv, og spiser det nesten hver dag. Noen ganger foretrekker jeg bare en halv, så lurer på om noen har tips til hvordan man skal oppbevare den andre halvdelen uten at den blir brun så himla fort? Eller er det uunngåelig?

oppbevar den i vann! ikke noe tull. Jeg pleier å helle litt vann over til og med guacamolen, gjør du det forsiktig blander det seg ikke noe særlig. Så lenge all overflate er dekket av vann så vil ikke avokadoen oksidere (reaksjonen som skjer når avokadoen reagerer med luft) og bli brun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...