Gå til innhold

Løfter du? Er du jente? Trenger din hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er riktig underforum, bare å flytte i såfall!

Jeg skal skrive en kommentar for ngvmedia.net, og skriver om jenter og styrketrening. Jeg ønsker å vinkle dette litt inn mot likestillingsdebatten, så jeg vil gjerne ha hjelp av en dame som trives med "de store gutta" i frivektsavdelingen, evt. er med i vektløfterklubb.

Er det noen jenter fra Bergen og omegn som kunne tenke seg å stille til intervju? Eventuelt også stille opp til et par bilder i treningsstudioet der du trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening for jenter og likestilling? Jeg tror du burde velge en annen vinkling.

Slå opp ordet likestilling, PLX, for det du prøver på funker bare ikke.

Jeg vet det blir feil ord å bruke, men det var for å illustrere her at jeg ikke er ute etter en Zumba-instruktør eller andre "typiske jentesporter" som dans, fordi seriøs styrketrening blir mer og mer utbredt blant kvinner. Har ikke tenkt å skrive i artikkelen at dette handler om likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke se for meg at ett oppegående kvinnevesen vil stille opp i et intervju som omhandler styrketrening og likestilling i skjønn forening.

Gidder ikke gjenta meg selv. Handler ikke om likestilling, men om trender, hobbyer og normer delt på kjønn. Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg ønsker å vinkle dette litt inn mot likestillingsdebatten"

Sorry ass, stå for hva du skriver eller slutt å oppfør deg som en grinete fjortis.

Sorry, men jeg syns det er latterlig hvordan enkelte blåser seg opp når det ordet kommer opp. Jeg ordla meg feil, beklager så mye hvis jeg fremstår som en grinete fjortis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det har vært skrevet lignende artikler for lokalavis i Rogaland :-)

Tror det kan bli en bra artikkel. For som Ojive sier.

Det er fortsatt kvinner som får kommentarer fordi de driver med styrkeløft. Typ: "Nå må du ikke trene så mye at du får mannearmer" osv (f.eks. leste på Facebook til en jente senest igår). Etter egen mening er det helt legit å skrive om det. Håper at du får til noen intervjuer :)

Det er fortsatt stor forskjell i hva gutter og jenter trener på studio. Jenter går mye mer på fellestimer, trener evig med kardio og 10x40 reps for å unngå å bli "stor". Og det verste er at dette ennå "støttes" i endel artikler i magasiner.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...