snuppa63 Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Hvis det er 5 kcal i en tyggis, gjelder det hvis man svelger eller tygger opp smaken? sikkert dump spørsmål, men hvis man spiser 3 pakker x20 tyggis i hver x 5 kcal blir det 300 kcal ekstra om dagen :S hvis man bare tygger de litt tenker jeg det kanskje ikke er 5 kcal i hver eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrik Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 om du spiser 20x3 tyggis hver dag torr jeg det finnes viktigere spørsmål enn hvor mange kcalorier du får i deg. Som for eksempel: Hvorfor i alle verden spiser du 60 tyggiser hver dag!? Sentadilla, Rufselugg, melis1988 og 16 andre 19 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Kaloriene i en tyggis er minimale, og du vil ikke få i deg alt fra tyggisen ved å kun tygge den. Det går nesten opp i opp med energien du bruker på å tygge den En helt annen sak - Når man begynner å bekymre seg for kaloriene i tyggis har man gjerne et litt anstrengt forhold til mat, eller eventuelt bare et ekstremt overforbruk av tyggis. Kanskje du bør vurdere å kutte litt ned på tyggisinntaket ditt? melis1988, Torsty, Afterall og 5 andre 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zmurph Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Kan du tygge så mye tyggis uten av ræva eksploderer? Chrsyre, Prinsesse, Username111 og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Ville bekymret meg mer for kjeveslitasje enn kaloriene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa63 Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 haha okei, takk for svar. nei har ikke et anstrengt forhold til mat, ønsket bare å vite hvis jeg fikk i meg 300 kcal av tyggisen. ja 3 pakker er litt vel mye, skal aboslutt prøve å trappe ned. har nesten blitt som en avhengighet det og zero brus.. sstrand 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boost Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 jeg spiser 1 pk om dagen (stimorol senses) og regner med kaloriene i kaloribudsjettet for dagen, selv om det bare er 40 kcal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Spiser sånn minst 6 14-pakker til dagen (i tillegg til all mat, haha) Magen er vant til det, så ingen dårlige ting her bortsett fra dårlig økonomi og vondt i kjeven til tider. Lever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boost Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 så du bruker 100 kr dagen på tyggis?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Lett. Mange ganger mer og...... jævlig dyr avhengighet. Men så bruker jo mange 100 kr på røyk om dagen, så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg liker ikke tyggis engang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afterall Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 SEKS pakker tyggis til dagen? Crazy stuff Olaf G. og Prinsesse 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg nekter å tro at folk bruker over 3000kr i måneden på tyggis!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofist Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 On a sidenote så kan overstimulering av kjevemusklene (mye tygging) utløse gnissing i søvne. Og da må du sove med en sånn lame plastskinne. Not cool, trust me -.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platon Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Verste som finnes (nok en ting som er det) er folk som går rundt med tyggis hele dagen og smatter som en gris når de tygger Rufselugg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg nekter å tro at folk bruker over 3000kr i måneden på tyggis!!! Du kan få en kopi av bankkortkjøpene mine, så skal du nok få tro det:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stephanie F Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Du kan få en kopi av bankkortkjøpene mine, så skal du nok få tro det:p Du må være rik som bruker typ min husleie i tyggis Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Du kan få en kopi av bankkortkjøpene mine, så skal du nok få tro det:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 .......... Point taken :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 For d første-legger en på seg er det på grunn av for høyt kcalinntak samme hva d kommer av.sukkerfri tyggi er neppe det som avgjør om du havner i kcaloverskudd eller ei. 100g tyggi inneholder kanskje mellom 130-170 kcal per 100g. 1 pk tyggi er 10 gram (?). 10 pakker tyggegummi = 100 biter = under 200 kalorier. Altså ingen krise. Mer krise er at 100 biter tyggi = masse tygging=vondt i kjeve&hode(?)=svelging av masse luft+mye kunstig søtning. Får en ikke vondt i magen av 100 biter tyggi så må en ha en mage fra en annen planet Stort tyggegummi forbruk er veldig typisk for mennesker med spiseforstyrrelser.. det blir noe å tygge på som ikke er "mat" og som ikle gir betydelig med kalorier. Det blir en uvane og avhengighet og jeg husker selv fra mine sykeste dager at jeg blei DRITSTRESSA hvis jeg ikke hadde tilgang på tyggi..om så bare EN eneste kveld. Kanskje er d en måte å distrahere seg selv på? Uansett; å droppe denne (u)vanen er noe en aldri vil angre på! For hva rr d å tape? Mer penger til overs, mye bedre magehelse, og absolutt avgjørende for å ha et normalt forhold til skikkelig mat. Stephanie F, Afterall og Hht 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.