Gå til innhold

kcal i tyggis?


snuppa63

Anbefalte innlegg

Hvis det er 5 kcal i en tyggis, gjelder det hvis man svelger eller tygger opp smaken? sikkert dump spørsmål, men hvis man spiser 3 pakker x20 tyggis i hver x 5 kcal blir det 300 kcal ekstra om dagen :S hvis man bare tygger de litt tenker jeg det kanskje ikke er 5 kcal i hver eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaloriene i en tyggis er minimale, og du vil ikke få i deg alt fra tyggisen ved å kun tygge den. Det går nesten opp i opp med energien du bruker på å tygge den ;) En helt annen sak - Når man begynner å bekymre seg for kaloriene i tyggis har man gjerne et litt anstrengt forhold til mat, eller eventuelt bare et ekstremt overforbruk av tyggis. Kanskje du bør vurdere å kutte litt ned på tyggisinntaket ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha okei, takk for svar. nei har ikke et anstrengt forhold til mat, ønsket bare å vite hvis jeg fikk i meg 300 kcal av tyggisen. ja 3 pakker er litt vel mye, skal aboslutt prøve å trappe ned. har nesten blitt som en avhengighet :eek: det og zero brus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

For d første-legger en på seg er det på grunn av for høyt kcalinntak samme hva d kommer av.sukkerfri tyggi er neppe det som avgjør om du havner i kcaloverskudd eller ei. 100g tyggi inneholder kanskje mellom 130-170 kcal per 100g. 1 pk tyggi er 10 gram (?). 10 pakker tyggegummi = 100 biter = under 200 kalorier. Altså ingen krise. Mer krise er at 100 biter tyggi = masse tygging=vondt i kjeve&hode(?)=svelging av masse luft+mye kunstig søtning. Får en ikke vondt i magen av 100 biter tyggi så må en ha en mage fra en annen planet

Stort tyggegummi forbruk er veldig typisk for mennesker med spiseforstyrrelser.. det blir noe å tygge på som ikke er "mat" og som ikle gir betydelig med kalorier. Det blir en uvane og avhengighet og jeg husker selv fra mine sykeste dager at jeg blei DRITSTRESSA hvis jeg ikke hadde tilgang på tyggi..om så bare EN eneste kveld. Kanskje er d en måte å distrahere seg selv på?

Uansett; å droppe denne (u)vanen er noe en aldri vil angre på! For hva rr d å tape? Mer penger til overs, mye bedre magehelse, og absolutt avgjørende for å ha et normalt forhold til skikkelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...