Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er elendig i armhevinger(push ups). Er det noe som erstatter denne øvelsen og gjør meg sterkere sånn at jeg kan komme tilbake til push ups-øvelsen og få den til bedre ,eller må jeg kjøre push ups for å bli bedre i push ups? Regner med det siste men det er lov å håpe.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig i armhevinger(push ups). Er det noe som erstatter denne øvelsen og gjør meg sterkere sånn at jeg kan komme tilbake til push ups-øvelsen og få den til bedre ,eller må jeg kjøre push ups for å bli bedre i push ups? Regner med det siste men det er lov å håpe.:cool:

Tja, er ikke helt enig i siste faktisk. Jeg sugde hardt i psuh-ups, knakk sammen etter en. Så begynte jeg med mye styrketrening, trente vel generelt i starten bare benkpress for bryst, og ellers dips (den lette versjonen) og en del tulleøvelser for armer. Dette var når jeg nettopp startet og led litt sårt av kukerundtsyndromet. Men det funket. En måned + når jeg testet push-ups for moro skyld tok jeg plutselig 20 strake uten problemer. Teknikk har jo også en del å si, så det kan hende det var problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, er ikke helt enig i siste faktisk. Jeg sugde hardt i psuh-ups, knakk sammen etter en. Så begynte jeg med mye styrketrening, trente vel generelt i starten bare benkpress for bryst, og ellers dips (den lette versjonen) og en del tulleøvelser for armer. Dette var når jeg nettopp startet og led litt sårt av kukerundtsyndromet. Men det funket. En måned + når jeg testet push-ups for moro skyld tok jeg plutselig 20 strake uten problemer. Teknikk har jo også en del å si, så det kan hende det var problemet.

Jippi. takk. Benkpress får jeg ta da. (Dips trener jeg, og annet for armer.) Teknikk, ja og svakhet i armene først og fremst. Er veldig svak i benkpress også nemlig, men fremgang bør kunne oppnås raskt. Jeg ble raskt sterkere i arnold så da må jeg kunne bli raskt sterkere i benk også. Tusen takk ,nå har jeg sterkere motivasjon. Kukerundt er ikke bare dumt altså?:) Legger et fint grunnlag sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos teknikk. Angående planken, skal man skyve vekten litt bakover mot tærne så man belaster armene minst mulig? Og ha underlivet litt opp men uten å svaie i ryggen,ja, heller motsatt enn svai? Merker at om jeg justerer litt på den måten kan det bli tyngre for magen. Passer dere også på at det blir tyngst mulig? Skal man stramme lårmuskelaturen også? Skal man stramme alle muskler og bli stiv som en stokk? Dette er sikkert latterlige dumme spørsmål men jeg vil gjerne vite at jeg gjør det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi. takk. Benkpress får jeg ta da. (Dips trener jeg, og annet for armer.) Teknikk, ja og svakhet i armene først og fremst. Er veldig svak i benkpress også nemlig, men fremgang bør kunne oppnås raskt. Jeg ble raskt sterkere i arnold så da må jeg kunne bli raskt sterkere i benk også. Tusen takk ,nå har jeg sterkere motivasjon. Kukerundt er ikke bare dumt altså?:) Legger et fint grunnlag sikkert.

Vel, som deg startet jeg å trene styrke med et grunnlag likt null pga anoreksi noen år, så jeg vet godt hvordan du har det! Men tro meg, det bedrer seg fort! Tre kvart år med skikkelig styrketrening har gitt meg utrolig mye mer å gå på :) Før ble jeg utslitt av å bære en liten pose hjem fra butikken (ja, sånn typ, 200m...), mens nå er jeg hun som bærer tunge flyttekasser frem og tilbake fordi det er for hardt for resten av familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, i dag lurer jeg på:

Er strake markløft like tungt på korsryggen som vanlig markløft?

Har hørt at man ikke bør kjøre mark mer enn 1 gang i uken fordi det tar sånn på korsryggen... Gjelder da det samme for strakmark?

Du kan helt fint kjøre både markløft og strakmark samme uke, vil anbefale og ikke trene mark dagen før eller etter strakmark. For eks: dag 1: markløft dag 2: ingen markløft variant dag 3: Strake markløft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt fint kjøre både markløft og strakmark samme uke, vil anbefale og ikke trene mark dagen før eller etter strakmark. For eks: dag 1: markløft dag 2: ingen markløft variant dag 3: Strake markløft

Takk for svar!

Jeg har ikke lært meg vanlig markløft, og tar bare strake. Det jeg egentlig lurte på, var (siden jeg trener styrke ca annenhver dag, fullkropp) om jeg kan ta strake markløft ca tre ganger i uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har ikke lært meg vanlig markløft, og tar bare strake. Det jeg egentlig lurte på, var (siden jeg trener styrke ca annenhver dag, fullkropp) om jeg kan ta strake markløft ca tre ganger i uka? :)

Ser ikke noe i veien for det, men anbefaler deg å trene på teknikk i tradisjonell markløft. Dersom du ikke er sterk nok ennå til å bruke de største vektskivene, kan du sette en stepkasse på hver siden slik at høyden blir tilsvarende slik den ville vært ved de største skivene.

Personlig har jeg hatt god fremgang ved å kjøre strakmark/rumensk mark 1 gang i uka og tradisjonell 1 gang i uken både på fullkroppsx3 og 2splittx2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe i veien for det, men anbefaler deg å trene på teknikk i tradisjonell markløft. Dersom du ikke er sterk nok ennå til å bruke de største vektskivene, kan du sette en stepkasse på hver siden slik at høyden blir tilsvarende slik den ville vært ved de største skivene.

Personlig har jeg hatt god fremgang ved å kjøre strakmark/rumensk mark 1 gang i uka og tradisjonell 1 gang i uken både på fullkroppsx3 og 2splittx2. :)

Takk igjen :D

Ja, må vel prøve meg på det... :blush: Har heldigvis store plastskiver på 2,5kg der jeg trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er den høyeste konsentrasjonen av D-vitamin i kosttilskudd man som privatperson lovlig kan ta med seg inn i landet? Og hva er den øvre lovlige grensen for totalmengde av D-vitamin i kosttilskudd man som privatperson kan ta med seg inn i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du fra eu/eøs land kan du kjøpe så høy dose som er lov å selge over disk i det landet du kjøper fra. fra usa må du ikke kjøpe fra, da kan du bare kjøpe norske doser. mengde er 3 mnd forbruk max, men dette sees det litt mellom fingra med virker det som. Du kan f.eks kjøpe fra bigvits.com og shopping4net.com. Men ikke iherb.com. I Usa er det ofte høye doser som ikke er lov å innføre. Dessuten selges det en del kosttilskudd og urter etc. vi ikke har lov å innføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er overraskende svak i utrotasjonsmuskulatur skulder" står det i notatet mitt, hvilken spesifikk muskel/del av skulderen er dette?

Jeg tror det er posterior deltoid, infraspinatus og teres minor som bidrar til utrotasjon av skulderen.

Arm_muscles_back_numbers.png

6 = Teres Minor

8 = Infraspinatus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...