Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selv om viftereima er gåen kan en fint kjøre. Normalt helt til batteriet er flatt, noe som kan skje rimelig fort siden den ikke lader.

Kjørte selv min forrige bil til skraphaugen uten viftereim. Litt tungt på rattet og dårlige bremser da, siden ABS'en også kobles ut ;)

Reima i seg selv trenger ikke å koste mer enn et par hundre kroner, igjen avhengig av hvilken bil du har.

Om du ikke har noen til å hjelpe deg med å bytte kommer det vel på en 1500-2000 kr totalt kanskje. Er nok mye å spare på å ringe litt rundt til forskjellige verksted :)

Edit: For øvrig er det rimelig enkelt å se om viftereima fortsatt er intakt.

e6yt6w.jpg

Hva er viftereima inni den røde greia di? Har en escort :p

Fortsetter under...

Hva er viftereima inni den røde greia di? Har en escort :p

Vel, nå kjenner jeg ikke Escorten så veldig godt, men jeg antar heller ikke den har så mange synlige drivreimer å velge mellom. Så om du finner en drivreim mellom noen løpehjul i det røde området på bildet, så er det ganske sikkert den ;)

Ca. dette:

220px-Keilriemen-V-Belt.png

Vel, nå kjenner jeg ikke Escorten så veldig godt, men jeg antar heller ikke den har så mange synlige drivreimer å velge mellom. Så om du finner en drivreim mellom noen løpehjul i det røde området på bildet, så er det ganske sikkert den ;)

Ca. dette:

220px-Keilriemen-V-Belt.png

Kan man bare pille den på plass om den er løs ? :D

Annonse

Vel, nå kjenner jeg ikke Escorten så veldig godt, men jeg antar heller ikke den har så mange synlige drivreimer å velge mellom. Så om du finner en drivreim mellom noen løpehjul i det røde området på bildet, så er det ganske sikkert den ;)

Ca. dette:

220px-Keilriemen-V-Belt.png

Hvor?

post-1943-14440934869112_thumb.jpg

Normalt skal den være på venstre siden på det bildet, på motorens side. Litt vanskelig å se fra den vinkelen, men om du lener deg over og ser nedover, slik at du skal kunne se ned i bakken mer eller mindre, så skal den være synlig.

Er den ikke der, så se etter 2-4 løpehul av typen på bildet lengre oppe :)

Normalt skal den være på venstre siden på det bildet, på motorens side. Litt vanskelig å se fra den vinkelen, men om du lener deg over og ser nedover, slik at du skal kunne se ned i bakken mer eller mindre, så skal den være synlig.

Er den ikke der, så se etter 2-4 løpehul av typen på bildet lengre oppe :)

Den var der. Den var på hjulene og sånt også, men den var ikke pen akkurat :p Hvor er dynamoen, hvordan ser jeg evt. galskap?

Den var der. Den var på hjulene og sånt også, men den var ikke pen akkurat :p Hvor er dynamoen, hvordan ser jeg evt. galskap?

Den var ikke pen? Hva vil det si? :p

Kan hende noe har skjedd med strammingen, eller at et lite løpehjul er dårlig slik at reima slites borti motorblokka.

Tror neppe du kommer til dynamoen og om det eventuelt er synlig med galskap :)

Annonse

Den var ikke pen? Hva vil det si? :p

Kan hende noe har skjedd med strammingen, eller at et lite løpehjul er dårlig slik at reima slites borti motorblokka.

Tror neppe du kommer til dynamoen og om det eventuelt er synlig med galskap :)

Dvs at du ser at den ikke er ny. Hehe. Den var ikke sånn heeeelt stram da....tok borti den og den ga liksom litt etter. Vet ikke hvor stram den skal være, om det skal være helt umulig å røre den etc etc.

Virkelig?

Var ganske sikker på at skulderpress godt kunne gjøres med manualer. (også j.fr Asle Bøes gjennomgang)

Trodde beinstillingen hadde mer å si. (smalere beinstilling ved militærpress)

Var hvertfall det jeg trodde og det jeg har lært, men jeg kan jo ta feil.

Dvs at du ser at den ikke er ny. Hehe. Den var ikke sånn heeeelt stram da....tok borti den og den ga liksom litt etter. Vet ikke hvor stram den skal være, om det skal være helt umulig å røre den etc etc.

Det er jo en gummireim, så den skal selvfølgelig være litt elastisk :)

Om den henger greit på, og ikke er 'skrelt' i kantene (som tyder på at den tar borti noe når motoren sviver), så bør den være i orden. Klart lettest å se når motoren er i gang da, så om du får start på den med starthjelp, så sjekk under panseret om reima går greit rundt :)

Lukter det forresten gummi under panseret? Ligger det noe som kan ligne på 'avskrell' eller gummibiter noe som helst sted?

Hoppetau:

hva er en bra treningrutine for det? jeg mener, det er noen som har en ide om hva slags 'intervaller' som kan brukes som er effektive, om dere skjønner hva jeg mener? Har et i skapet som jeg kan ta i bruk så jeg tenkte hvorfor ikke :p hehe

Det er jo en gummireim, så den skal selvfølgelig være litt elastisk :)

Om den henger greit på, og ikke er 'skrelt' i kantene (som tyder på at den tar borti noe når motoren sviver), så bør den være i orden. Klart lettest å se når motoren er i gang da, så om du får start på den med starthjelp, så sjekk under panseret om reima går greit rundt :)

Lukter det forresten gummi under panseret? Ligger det noe som kan ligne på 'avskrell' eller gummibiter noe som helst sted?

Tror etter mye forskning at den kan mangle dynamoreima/drivreima. Evt så er den bare tom for batteri - jeg får ikke lada den nå siden jeg ikke har kabler eller annen bil å lade med :p MEN, prøvde den nå nettopp og da var den mer sånn standard tom for batteri, eller tom for bensin, så jeg heller en kanne bensin på og venter på starthjelp :p

Lukter ingenting under panseret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...