Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå spør jeg teit jeg og.. Har det noe med brokk å gjøre? Jeg har alltid trodd det hjalp på å unngå brokk:p

Jeg tenkte også det..men så ser jeg jo at folk tar det på seg selv om de ikke løfter så tungt og ble veldig forvirret. (igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper på med å stabilisere buktrykket, enkelt forklart hjelper det bukmusklene med en vegg å spenne seg mot.. Om jeg forstod biomekanikken korrekt i dagens pensum :p Om det er festet korrekt, that is. Og bør visst bare brukes i øvelser hvor belastningen på korsryggen er stor. Det er dog diskutert frem og tilbake om hvorvidt man bør bruke det på lettere vekter - man må jo jobbe seg opp en viss kjernemusklatur selv og, og jeg har hørt flere påstå at det er "juks" å bruke belte, selv om jeg ikke er helt enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg også, men er det sånn at man bruker forskjellige muskler da eller? Når det gjelder hip thrust, spiller det noe rolle hvor høy benken eller det man hviler seg på er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper på med å stabilisere buktrykket, enkelt forklart hjelper det bukmusklene med en vegg å spenne seg mot.. Om jeg forstod biomekanikken korrekt i dagens pensum :p Om det er festet korrekt, that is. Og bør visst bare brukes i øvelser hvor belastningen på korsryggen er stor. Det er dog diskutert frem og tilbake om hvorvidt man bør bruke det på lettere vekter - man må jo jobbe seg opp en viss kjernemusklatur selv og, og jeg har hørt flere påstå at det er "juks" å bruke belte, selv om jeg ikke er helt enig i det.

Jeg har sett en fyr ha det oppunder ribbeina en gang, og jeg må si at den der ser jeg ikke helt poenget i:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg teit jeg og.. Har det noe med brokk å gjøre? Jeg har alltid trodd det hjalp på å unngå brokk:p

Vet ikke jeg:( er som bilbelte? bedre safe than sorry? Nei dæven for en sammenlignelse a gitt!

Er usikker, ga meg iallefall mer "støtte" under maxløft så jeg ikke kromma ryggen, men nå vet jeg ikke 100% hvor belte skal ligge rundt livet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg:( er som bilbelte? bedre safe than sorry? Nei dæven for en sammenlignelse a gitt!

Er usikker, ga meg iallefall mer "støtte" under maxløft så jeg ikke kromma ryggen, men nå vet jeg ikke 100% hvor belte skal ligge rundt livet :p

Jeg må bare si at han med løst belte under ribbeina bare fikk meg til å riste på huet uansett:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkai..flere dumme spørsmål fra meg:

Det står en kjempedunk med Super Gainer her og jeg gikk nettopp tom for min egen dunk. Kan jo såklart bare kjøpe en ny, men så tenkte jeg at den supergainer'n sikkert gjør samme nytta? Himla myy kalorier da 630 (tror jeg) pr posjon og 3.4g fett.. Så det jeg lurer på da, om vi ser bort fra kaloriene -er det samme som vanlig proteinpulver? Samme nytten altså? Eller er det noe annet virkeområder i tillegg? Kaloriene er jeg ikke så bekymret for, jeg stapper i meg rundt 2500 kal pr dag til vanlig, så om jeg kutter ned det til 2000, så er det fremdeles ganske greit med mat på meg. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål angående nøtter. Antall kcal per 100gram pistasjenøtter er ca 640 kcal. En pose veier 150 gram. Meen, halvparten av vekta av posen er jo bare skall - så blir den relle verdien på kcal summen av kun de skrellede nøttene, eller blir det 920 kcal som tilsier hele posen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva som skal til før OL-deltakere sjekkes for hormonnivåer, altså, kjønnstestes??:p

Sitter og ser på vektløfting for kvinner:p

Haha, jeg satt akkurat og tenkte det samme! Hun ene der hadde skikkelig bart og null pupper, trodde først de var gått over til herreklassen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående nøtter. Antall kcal per 100gram pistasjenøtter er ca 640 kcal. En pose veier 150 gram. Meen, halvparten av vekta av posen er jo bare skall - så blir den relle verdien på kcal summen av kun de skrellede nøttene, eller blir det 920 kcal som tilsier hele posen?

Vanligvis står det pr. 100gr og pr porsjon(x antall gram) eller for hele pakken. Jeg ville anbefalt å veie nøttene uten skall, kcalinnholdet er nok ikke beregna med skallet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg satt akkurat og tenkte det samme! Hun ene der hadde skikkelig bart og null pupper, trodde først de var gått over til herreklassen :huh:

Jeg satt og lurte no jæævlig! Begynnte å lure om kvinner og menn løfta i samme klasse plutselig, kun basert på kilo..:huh: Så det på pc'n så bildet var jo ikke perfekt, men faenheller..

Dette bildet e jo nesten flatterende i forhold til det jeg nettopp så på skjermen:P

http://www.london2012.com/athlete/sirikaew-pimsiri-1053095/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...