Gå til innhold

Styrkeløftklubb - hva kreves?


hattifnattine

Anbefalte innlegg

Hei!

Totalt grønn nybegynner innen styrketreningens verden, men har likevel rukket å finne ut at dette er min greie. Er så nysgjerrig på styrkeløft, men lurer på hvilket nivå/hvor lenge jeg burde ha trent før jeg kan melde meg inn i en klubb?

Det å konkurrere er selvfølgelig en kun en fjern drøm for øyeblikket, men jeg må vel likevel kunne løfte et visst antall kg / ha noe peiling før jeg melder meg inn og kan menge meg med de tøffe gutta og jentene? Hva er lurt å gjøre i forkant? Hvor lenge burde jeg trene? Foreløpig går det i kvartbøy med kun stanga, så forbedringspotensialet er ganske stort...

Også, lurte jeg litt på om det er et okey sosialt miljø? Er litt sjenert, og får ikke lokket med meg noen av venninnene mine. Så dette må visst gjennomføres på egenhånd... skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å komme til oss på Bjølsen så fort som mulig så slipper du forhåpentligvis å lage uvaner :)

Det er ikke noe krav om å løfte noe som helst for å trene med oss. For å konkurrere må man løfte minimum 25kg (stang + låser), bortsett fra på feks NM hvor kravet for å være med er litt høyere.

Miljøet er veldig bra, en av hovedgrunnene til at jeg selv har vært der i snart 7 år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn med en gang :)

Jeg har selv trent på studio fra jeg var 16-20år (nå) og det var på et mosjonistsenter. Men for ikke så lenge siden ble jeg personlig oppringt av eieren av et styrkeløftgym og han ville jeg skulle ta en prøvetime der. Jeg ble tatt i husvarmen med en eneste gang og følte meg mer hjem der etter én økt, enn hva jeg gjorde på gymmet jeg hadde vært på i 4,5år. Miljøet er konge, og er du sjenert så tror jeg å komme i et slikt miljø vil hjelpe deg personlig også, da du blir kjent med mange flotte mennesker.

Konkurrering trenger du ikke å stresse med, det er opp til deg. Men begynn i en klubb og få ekspertisen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes jo veldig lovende ut!

Jeg bor jo på Bjølsen, så har gått forbi både en og to ganger, men da skal jeg tørre å gå inn neste gang! Tenkte kanskje at jeg måtte lære meg mer teknikk før jeg melder meg inn, men det kan jeg altså få lært der?

PS! Er forresten 26 år gammel allerede, men dette med alder har vel ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes jo veldig lovende ut!

Jeg bor jo på Bjølsen, så har gått forbi både en og to ganger, men da skal jeg tørre å gå inn neste gang! Tenkte kanskje at jeg måtte lære meg mer teknikk før jeg melder meg inn, men det kan jeg altså få lært der?

PS! Er forresten 26 år gammel allerede, men dette med alder har vel ikke noe å si?

Du kommer vel og merke ikke inn alene første gangen hvis ingen andre er tilstede, men send en mail til : [email protected] så vil du kunne få mer informasjon :)

PS: Vi har en løfter som er født i 1934... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes jo veldig lovende ut!

Jeg bor jo på Bjølsen, så har gått forbi både en og to ganger, men da skal jeg tørre å gå inn neste gang! Tenkte kanskje at jeg måtte lære meg mer teknikk før jeg melder meg inn, men det kan jeg altså få lært der?

PS! Er forresten 26 år gammel allerede, men dette med alder har vel ikke noe å si?

Guttene og jentene på OSK har mest sannsynligvis glemt mer om god løfteteknikk enn sats-PTene noensinne kommer til å lære seg.

Jeg meldte meg selv inn i Sande Kraftklubb for ikke mange ukene siden, og jeg er nå snart 27, og det var ikkenoe problem for meg, hverken med teknikkopplæring eller mangel på ungdommelighet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttene og jentene på OSK har mest sannsynligvis glemt mer om god løfteteknikk enn sats-PTene noensinne kommer til å lære seg.

Jeg meldte meg selv inn i Sande Kraftklubb for ikke mange ukene siden, og jeg er nå snart 27, og det var ikkenoe problem for meg, hverken med teknikkopplæring eller mangel på ungdommelighet:p

Synes ikke dette var så veldig hyggelig formulering. Mvh SATS PT som har konkurrert i styrkeløft i snart 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var så veldig hyggelig formulering. Mvh SATS PT som har konkurrert i styrkeløft i snart 7 år.

Beklager, den formuleringen var for skarp, den ser jeg i etterkant.

Den var ikke personlig rettet overhodet, beklager igjen. Noen ganger går fingrene raskere enn at hodet rekker å tenke seg nok om.

Det jeg _mente_ å si, er at de nok innehar god kompetanse på å lære nybegynnere av alle slag hvordan man løfter riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bra tråd hattifnattine (y) Jeg har egentlig lenge lurt på det samme.... Var å besøkte OSK i fjor faktisk, i gamle lokaler, men jeg følte meg nok ikke helt klar for den type opplegg da... Men nå er jeg egentlig veldig gira! Bare litt skremmende å starte alene som ny... :p Men tror jeg skal ta mot til meg nå, og melde meg inn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...