Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sorry for at jeg sporer av litt, men - seriøst? Er folk virkelig sånn? Hadde jeg vært på det flyet kunne jeg endt opp med en adrenalinsprøyte rett i låret, så sånne ting er jævla ukult å gjøre.

(så, fordi jeg håper at folk hadde gjort det om jeg var ombord - takk for at du sa i fra til han.)

Jeg vil ikke konkludere med at alle folk suger. Men noen gjør det åpenbart, og en del respekterer ikke allergi noe særlig. Jeg har også satt adrenalinsprøyte i låret på folk, så jeg har kanskje litt mer respekt for at sånne ting er alvorlige enn snittet. Men jeg har også tatt veldig mye mer fly enn de fleste andre de siste 3-4 årene, så selv om jeg har truffet noen idioter, betyr det heldigvis ikke at det er fryktelig mange av dem.

Men de to timene med pinlig stillhet var totally worth it. Og så gjør han det forhåpentligvis aldri igjen.

Fortsetter under...

.

Om man på død og liv skal ta med ekstra mat på fly, velg noe allergivennlig, og noe som ikke lukter alt for ille ;)

Transport for London, som drifter busser, T-banen og annen kollektivtransport i metropolen, har kjørt kampanjer for å få folk til å velge mat som er snill mot medpassasjerene. Så ingen god og moden gorgonzola etterfulgt av en durabelig porsjon chicken tikka masala der borte.

Generelt er det jo mange som ikke kan fly. Enten de tar med seg stinkende mat som er potensielt livsfarlig for allergikere, nekter å betale 100 kr for å sjekke inn bagasjen sin og derfor tar alt med inn i kabinen, lete gjennom hele håndbagasjen for å finne boka mens de står ved setet sitt slik at ingen andre kommer forbi og ombordstigningen forsinkes, og la oss ikke glemme de som kjøper halve taxfree-butikken... (skal ut på tur neste torsdag, gleder meg allerede)

Høres ut som mer stress og arbeid å måtte ta med mat..

Kanskje blir du stoppet i security, kanskje blir maten knust/flatbanka av andre sin bagasje osv.

Oppgrader billetten din til business hvis du har råd, da får du servert skikkelig måltid.

Får generelt veldig god mat når jeg reiser business, tre retters og gratis drikke så det suser.

Fikk f.eks andebryst og rødvin servert på en flytur fra Paris. (y)

Annonse

Det der med nøtter og allergi har jeg faktisk aldri tenkt på... (n)

det er viktig å begynne å tenke på;)

Har ikke nøtteallergi selv, men kjenner at når noen åpner nøtteposer på fly så snører det seg i halsen, selv om posen åpnes på andre enden av flyet. Lufta på flyet er resirkulert, og selv folk som ikke er allergiske kan føle ubehag.

Samme med parfyme og deodoranter med kraftig lukt, IKKE BRUK DET NÅR DU SKAL FLY!! Jeg er helt ødelagt i 2 dager etter :depressed:

Flymat, "restriksjoner":

- Skal ikke inneholde nøtter eller andre ting folk kan være allergisk mot

- Skal (helst) ikke bråke så mye

- Skal ikke lukte

Matforslag:

- Stekt kjøtt med grønnsaker og ris/pasta, uten noe særlig krydder.

- En salat? Skinke, feta, pasta?

- Pitapizza eller pizzasnurrer - eller pita-calzone

- Pita med masse kjøtt inni! <3

- Kan alltids ta matpakke type brød/baguett med pålegg

Usikker på om du får ta med hjemmelaget smoothie.. chbe: tenker du kan ta med omtrent akkurat hva du vil, bare du følger visse restriksjoner :) Om du velger å gå for en slags middag eller lunsjlignende er jo smak og behag, jeg har bare lista opp noe jeg ville valgt :)

Annonse

Skyr har gått greit med meg. :)

Forslag:

God salat med kjøtt oppi (f,eks kyllingbiter), pizza-bagetter, tørket frukt, proteinbrownie :D, brødskiver med pålegg, omelett (føler ikke selv at det lukter noe særlig), hjemmelagede proteinbarer.

• 3 uker senere...
Hva med brødskiver med kjøttpålegg, ost, paprika, tomat, salat osv? Ganske praktisk.

Hardkokte egg, nøtter, cottage cheese blandet sammen med frukt og nøtter i en matboks er andre ideer.

Liker godt noe som heter paleokits.Vakumpakket jerky, tørket frukt og nøtter. http://www.stevespaleogoods.com/SearchResults.asp?Cat=1516

Hva med brødskiver med kjøttpålegg, ost, paprika, tomat, salat osv? Ganske praktisk.

Hardkokte egg, nøtter, cottage cheese blandet sammen med frukt og nøtter i en matboks er andre ideer.

Liker godt noe som heter paleokits.Vakumpakket jerky, tørket frukt og nøtter. http://www.stevespaleogoods.com/SearchResults.asp?Cat=1516

Får man sendt jerky til Norge? Trodde ikke det var alt de sendte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...