Gå til innhold

Vil ikke bli større, bare bli definert...

Tommy T

Anbefalte innlegg

Kan noen 'eksperter' hjelpe?

Jeg har trent helkroppsprogram ca.1,5 år og kroppen reagerer raskt på trening over tid. Med en gang jeg følger program over en god periode uten opphold syns det og jeg blir større.

Utfordringen min er at jeg vil ikke bli større, men bare definert ved at musklene mine syns.

Er det bare diett som teller ? Altså få ned fettprosent eller endre program m 8-10 øvelser 3x10 reps 3 ganger i uken?

Håper på litt veiledning da ønske om å få større muskler ikke er stor men at de syns er viktigere;)

På forhånd,

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så bare kjøre på med samme trening? Har splitt nå,men trener hele kroppen. Og legge inn litt

Cardio med mindre kalorier. Spiser nesten ikke karbs i det hele tatt, bortsett fra litt havregryn av og til

Takk og kom gjerne m flere tips,vil jo ikke miste musklene, ikke øke men de dvase ut. Kan ha noe m fettet som ligger i veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du vil at musklene skal syntes er det ofte lurt å spise en del karb:) Karb gjør at musklaturen ser mye mer fyldig ut;) Men det er klart at det hjelper dårlig om du har for mye fett over som skjuler;)

Takk ! Jeg er helt grønn på dette. Profil bildet midt er fra i sommer med 2-3 mnd styrketrening 3 ganger i uken. J er for periode trener og vil skjerpe der, men holde meg til 3-4 ganger trening i uken. Jeg spiser Low carb året rundt noe som holder magen 'flat':) forstår jeg deg riktig så bør j starte med mer karbo(ris,gryn. Poteter) for å bli mer definert og deffet? J tror jo at j går opp i vekt da. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om formen din ligner profilbildet kan det vel ikke være mye fett du ønsker å miste?

Å nesten ikke spise karbohydrater høres skummelt ut over lang tid. Du sier jo det selv, men det virker ikke som om du helt vet hva du driver med. Kanskje du burde lese deg opp på litt grunnleggende kostholdsteori. :)

Det første du bør gjøre er å bli bevisst på hva du spiser. Legg ut her hva du spiser gjennom en dag/uke. Om du med det inntaket ikke blir slankere, må du sannsynligvis redusere inntaket, men uten å vite hva du spiser og uten kontroll på det, blir det fort tilfeldig, noe som ikke er bra.

Driver selv og prøver å bli definert nå og det er ikke så lett. Vel, for noen er det det, men kroppen min liker å beholde det som er av fett nå. Ser ut som en sulteforet fange når jeg ser meg i speilet, men vet at mye av det er på grunn av lite karbohydrater. Faktisk merket jeg sist jeg gikk av diett at jeg så langt bedre ut en uke eller to etterpå. :)

Går det an å bli for stor uten steroider?:p Jeg ser ikke helt den, med mindre du er modell eller driver med en sport som "krever" at du er "liten"

Det høres kanskje rart ut, men jeg har også samme målsetning. Slik jeg ser det nå, ønsker jeg MAKSIMALT 5 kg mer med muskler og sannsynligvis mindre. Men jeg vil gjerne bli betydelig sterkere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driver selv og prøver å bli definert nå og det er ikke så lett. Vel, for noen er det det, men kroppen min liker å beholde det som er av fett nå. Ser ut som en sulteforet fange når jeg ser meg i speilet, men vet at mye av det er på grunn av lite karbohydrater. Faktisk merket jeg sist jeg gikk av diett at jeg så langt bedre ut en uke eller to etterpå. :)

Carb refeeds? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carb refeeds? ;)

Drikker en sjokomelk (90 g karbs) og spiser 150 g ris etter hver trening tre dager i uken, så jeg er usikker på om jeg egentlig trenger det. Hva tror du?

Lurte på å legge fredagens trening slik at jeg får 4-5 timer på å kjøre i meg masse karbohydrater dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...