Gå til innhold

Hvordan bli rippet? Det virker som om de siste kiloene er svært vanskelige å bli kvitt.


SamGold

Anbefalte innlegg

Hey bro, lurer på om jeg husker deg fra treningsforum for mange år siden :) (navnet ringer noen bjeller)

Anyway, Coachen din, Henno, ser til å bruke mange av prinsippene til Lyle Mcdonald. Jeg har prøvd alt mulig rart av diet gjennom de siste årene. Jeg anbefaller deg å sjekke ut mye om hva Lyle Mcdonald skriver om, av alle coacher, føler jeg at jeg får faktisk best effekt av han sine teorier. Ellers kan Lyle være en skikkelig "DICK" dersom du stiller han spm. Hehe, be warned :p

Etter mange år med eksperimenter, så har aggressive dietter fungert uten tvil best, med tanke på å gå ned i fett og ikke kroppsvekt. Blant annet, programet som heter Rappid Fat loss av Lyle McDonald. Det handler om å spise ca 700 - 1200 kcal i ca 7 - 12 dager, dermed en refeed med karbs på 2 - 4 dager. Som nevnt, jeg har prøvd mye, og alt fungerer. Men jeg er ikke så fan av lange dietter, hvor man konstant er på underskudd og styrken avtar. Med aggressive dietter, øker jeg i styrke. Veldig greit huh?

Jeg pleier å begynne min diett med RFL (Rappid Fat Loss) eller lignende. Begynner ca på 12 - 13 % kroppsfett, havner på ca 10 % kroppsfett etter ca 2 uker. Jeg pleier å kjøre en aggressive diett med faktisk bare proteinshakes i ca 6 - 7 dager med maks 750 kcal pr dag. En refeed med karbs som varer i ca 3 dager. Når jeg er ferdig med et slikt opplegg, begynner jeg på en tilpasset carb cycling, hvor jeg er ganske lav på kcal (Ca 1200 - 1500 ) ca 4 - 5 dager i uka, med 2-3 dager refeed.

Jeg logget min forrige RFL (En versjon uten mat, bare med pulver. Funket det og, null sult, masse energi, masse styrke. Kjørte med bare shakes fordi jeg ville ikke ha noe med mat å gjøre :) SJekk den her:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/ned-2-2-6-kg-med-ilcd-insanely-low-calorie-diet-i-5-6-dager.33325/#post-1138620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du fremdeles på 2500 kcal x 4 dager og PSMF ellers, eller har du senket kaloriene?

Trener vekter kun tre dager per uke nå, så det blir 4 dager med PSMF. Den siste tiden har jeg spist en litt fetere frukost, typisk egg og bacon på en av PSMF-dagene.

Hey bro, lurer på om jeg husker deg fra treningsforum for mange år siden :) (navnet ringer noen bjeller)

Hey, bro. :)

Har aldri vært medlem på treningsforum.

Etter mange år med eksperimenter, så har aggressive dietter fungert uten tvil best, med tanke på å gå ned i fett og ikke kroppsvekt. Blant annet, programet som heter Rappid Fat loss av Lyle McDonald. Det handler om å spise ca 700 - 1200 kcal i ca 7 - 12 dager, dermed en refeed med karbs på 2 - 4 dager. Som nevnt, jeg har prøvd mye, og alt fungerer. Men jeg er ikke så fan av lange dietter, hvor man konstant er på underskudd og styrken avtar. Med aggressive dietter, øker jeg i styrke. Veldig greit huh?

Dette er vel en PSMF-diett, yes?

Enig i at lange dietter ikke er spesielt kult, særlig av sosiale hensyn og det å ha et liv.

Jeg pleier å begynne min diett med RFL (Rappid Fat Loss) eller lignende. Begynner ca på 12 - 13 % kroppsfett, havner på ca 10 % kroppsfett etter ca 2 uker. Jeg pleier å kjøre en aggressive diett med faktisk bare proteinshakes i ca 6 - 7 dager med maks 750 kcal pr dag. En refeed med karbs som varer i ca 3 dager. Når jeg er ferdig med et slikt opplegg, begynner jeg på en tilpasset carb cycling, hvor jeg er ganske lav på kcal (Ca 1200 - 1500 ) ca 4 - 5 dager i uka, med 2-3 dager refeed.

Kult. Er det slik at du tar en runde med diett hver gang fettprosenten kryper oppover?

Ser for meg at jeg kan være interessert i et lignende opplegg ettersom jeg ønsker å holde formen året rundt.

Jeg logget min forrige RFL (En versjon uten mat, bare med pulver. Funket det og, null sult, masse energi, masse styrke. Kjørte med bare shakes fordi jeg ville ikke ha noe med mat å gjøre :) SJekk den her:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/ned-2-2-6-kg-med-ilcd-insanely-low-calorie-diet-i-5-6-dager.33325/#post-1138620

Nice, bro. :)

Men hvorfor ikke mat?

Jeg bruker som regel proteinpulver, men etter at jeg begynte på diett har jeg ikke tatt en eneste proteinshake. Er vel tre måneder siden sist. Mat metter mye mer for min del og ikke minst gir det mange næringsstoffer.

På kort sikt er det nok uproblematisk, men igjen ville jeg tro man ble veldig sulten på kun shake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener vekter kun tre dager per uke nå, så det blir 4 dager med PSMF. Den siste tiden har jeg spist en litt fetere frukost, typisk egg og bacon på en av PSMF-dagene.

Hey, bro. :)

Har aldri vært medlem på treningsforum.

Dette er vel en PSMF-diett, yes?

Enig i at lange dietter ikke er spesielt kult, særlig av sosiale hensyn og det å ha et liv.

Kult. Er det slik at du tar en runde med diett hver gang fettprosenten kryper oppover?

Ser for meg at jeg kan være interessert i et lignende opplegg ettersom jeg ønsker å holde formen året rundt.

Nice, bro. :)

Men hvorfor ikke mat?

Jeg bruker som regel proteinpulver, men etter at jeg begynte på diett har jeg ikke tatt en eneste proteinshake. Er vel tre måneder siden sist. Mat metter mye mer for min del og ikke minst gir det mange næringsstoffer.

På kort sikt er det nok uproblematisk, men igjen ville jeg tro man ble veldig sulten på kun shake?

yes, Det er en PSMF-diett. Men du som er kategori 1 (Hvordan en med lav fett% bør gjøre dette-Lyle Mcdonal teori), bør sette deg litt inn i akkurat dette :) Jeg har RFL boka, send eposten din, så kan jeg sende deg den.

Ellers, har jeg nylig, som nevnt tidligere, prøvd RFL bare med shakes. Det fordi jeg ville ikke ha noe med mat å gjøre. Det funket overraskende bra, null sult og masse energi. Vet ikke hvordan det er for deg og mange, men for min del, dersom jeg kutter ut all karbs og fett, så får jeg null sult på noen få timer.

Ellers, kan jeg nevne (igjen), aggressive og korte dietter med karb up fører til mindre/ingen tap av styrke (til og med økning av styrke kan forekomme) Lyle Mcdonald, er fan av aggressive korte dietter for folk med relativt lav fettprosent. Kan også nevne at med slike korte dietter, eller såkalt (en variant), som Broseidon nevner, UD2 dietten til Lyle, så kan du trene mer hardt mange av dagene i en diettfase.

Beklager for dårlig norsk, men prøver fortsatt å våkne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes, Det er en PSMF-diett. Men du som er kategori 1 (Hvordan en med lav fett% bør gjøre dette-Lyle Mcdonal teori), bør sette deg litt inn i akkurat dette :) Jeg har RFL boka, send eposten din, så kan jeg sende deg den.

Ellers, har jeg nylig, som nevnt tidligere, prøvd RFL bare med shakes. Det fordi jeg ville ikke ha noe med mat å gjøre. Det funket overraskende bra, null sult og masse energi. Vet ikke hvordan det er for deg og mange, men for min del, dersom jeg kutter ut all karbs og fett, så får jeg null sult på noen få timer.

Ellers, kan jeg nevne (igjen), aggressive og korte dietter med karb up fører til mindre/ingen tap av styrke (til og med økning av styrke kan forekomme) Lyle Mcdonald, er fan av aggressive korte dietter for folk med relativt lav fettprosent. Kan også nevne at med slike korte dietter, eller såkalt (en variant), som Broseidon nevner, UD2 dietten til Lyle, så kan du trene mer hardt mange av dagene i en diettfase.

Beklager for dårlig norsk, men prøver fortsatt å våkne

Høyst interessant. Jeg tror jeg "har" boken, men om ikke skal jeg gi deg beskjed. Takk for tilbudet. :)

Jeg liker det du sier og tror nok jeg kommer til å prøve noe lignende. Akkurat nå er det eksamensperiode og generelt mye å gjøre, så jeg TROR ikke jeg kommer til å gjøre ren PSMF i denne omgang. Planen nå er vel å følge dietten ut mai.

Uansett, målet mitt fremover er å holde en lav fettprosent året rundt. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, men ser for meg å "lean-bulke" og så kjører jeg da kanskje en PSMF slik du gjør det når det trengst. Kanskje hver 6-8. uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som tør å estimere fettprosenten min? Kanskje litt vanskelig bare med det bildet.

12%?

mellom 10 og 12% vil jeg anslå. Når sant skal sies så synes jeg du ser veldig bra ut på bildet. Hvorfor skal man under 10% hvis en ikke skal stille i konkurranse e.l? Det har ingen fysiologisk fordel ved seg og krever alt for mye av livet ditt. Eksamenstid og alt det hører med må komme i første rekke, noe du kjønner. Det er heller ikke slik at det er en korrelasjon mellom drag på damer og bf%, bare for å ha det unna veien. De aller fleste damer synes at en gutt som er alt for ripped er ekkel.

En rolig og fin vektoppgang er noe jeg ville siktet etter hvis jeg var deg, med fokus på økning i styrke og treningsvolum. Da trenger du en mindre og snillere cut neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mellom 10 og 12% vil jeg anslå. Når sant skal sies så synes jeg du ser veldig bra ut på bildet. Hvorfor skal man under 10% hvis en ikke skal stille i konkurranse e.l? Det har ingen fysiologisk fordel ved seg og krever alt for mye av livet ditt. Eksamenstid og alt det hører med må komme i første rekke, noe du kjønner. Det er heller ikke slik at det er en korrelasjon mellom drag på damer og bf%, bare for å ha det unna veien. De aller fleste damer synes at en gutt som er alt for ripped er ekkel.

En rolig og fin vektoppgang er noe jeg ville siktet etter hvis jeg var deg, med fokus på økning i styrke og treningsvolum. Da trenger du en mindre og snillere cut neste gang.

Thanks, dude. :)

Jeg er ikke så opphengt i en spesifikk fettprosent, mer at jeg har lyst til å ha enda litt mer definisjon på magen. Er vel bare en gammel guttedrøm som endelig gikk (nesten) i oppfyllelse. Dietten slik den er nå føler jeg ikke hemmer meg med tanke på skole, så jeg kjører nok på ut mai, dog litt mindre rigid enn hva jeg gjorde i begynnelsen.

Men jeg lurer litt på hvordan jeg avslutter dietten og returnerer til 'hverdagen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dietten offisielt avsluttet. :) Tenkte litt på det playfair90 sa og jeg er delvis enig. Har også vært litt småsyk de siste dagene, så er ikke verdt å pushe kroppen. Kommer til å gå tilbake til dietten jeg fulgte før Menno-dietten og følge denne grovt sett. Dvs, kalorioverskudd på treningsdager og underskudd på fridager.

Underskuddet på fridagene er dog ikke så ekstremt som hos Menno. Vil si det er ganske behagelig. Tenker jeg følger dette ut mai. I sommer skal jeg jobbe mye (fysisk jobb), så blir nok vanskelig å legge på meg særlig mye uansett. Får prøve å bygge litt fettfri biff, så tar jeg heller en ny runde med diett på høsten en gang. :)

Vekten er nå latterlige 69 kg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
178 cm, men føler meg som jeg er 200 cm (sliter med for høy selvtillit). :)

Da er vi jevhøye. Ruver ikke akkurat over bakken, men det lukter ikke tåfis av øra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Jøss...

Selv føler jeg meg som en krigsfange.

Og jeg er 93 kg og 183 cm.

Jeg er antagelig spiseforstyrret i feil retning....

Linjemannen er linjemannen. There can only be one!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest =xXx=

Aaaahhhh!!! Flott at vi er to:) Jeg trengte ikke ei uke en gang. I går var det 1 big'n tasty burger, 1 mc feast, 2 chips, 8 (åtte) snickers, 500 gr biff, litt mere sjokkis, 3 - 1/2 litere Guinnes, 1 jaeger og to sjokkiser til morran i dag. Var no mere dritt, men det husker jeg ikke. Var så mett at jeg nesten rognet i går kveld. Nesten ikke sovet, kroppen blei drittstressa. Hakke spist burger på over 2 år, blir minst 2 år til neste gang. Dette var vel planlagt fra min side, null anger, men jeg irriterer meg litt i etterkant. Det er ikke lurt.

Vips så var magerutene borte og bare konturene igjen… og magan står som ei garnblåse, skulle egentlig reversere litt på dietten, nå blir det ei uke til;) tynnfeit? Eehhh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Magerutene forsvinner vel ikke på en dag? I så fall er det vel bare vann? :)

Høres dog ut som en heftig utskeielse. ;)

Bare vann vettu;) resten sitter mellom øra:)

Jeg hadde en dag, du ei uke. Shit hæppens, godt så lenge det varte, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaahhhh!!! Flott at vi er to:) Jeg trengte ikke ei uke en gang. I går var det 1 big'n tasty burger, 1 mc feast, 2 chips, 8 (åtte) snickers, 500 gr biff, litt mere sjokkis, 3 - 1/2 litere Guinnes, 1 jaeger og to sjokkiser til morran i dag. Var no mere dritt, men det husker jeg ikke. Var så mett at jeg nesten rognet i går kveld. Nesten ikke sovet, kroppen blei drittstressa. Hakke spist burger på over 2 år, blir minst 2 år til neste gang. Dette var vel planlagt fra min side, null anger, men jeg irriterer meg litt i etterkant. Det er ikke lurt.

Vips så var magerutene borte og bare konturene igjen… og magan står som ei garnblåse, skulle egentlig reversere litt på dietten, nå blir det ei uke til;) tynnfeit? Eehhh?

Mirin dat dere bulk. Respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...