Gå til innhold

Hva spiser du i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

I dag:

Eggewraps med skinke

Lunsj:

Havregrøt med en dæsj honning

(bra før langkjøring, løp 15 km i dag)

Middag:

Eggewraps med sataykalkun og rømme

Kvelds:

Havregrøt med en dæsj honning og en frukt

Snacks:

3 mandelcookies

men du....er ikke det ganske lite mat mtp 15 km løping??:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står ingenting om mengder ;)

Sant det.

men havregrøt og egg.. skal litt til å komme opp i store mengder kcal da. Min typiske grøt gir typisk 3-400 kcal dersom jeg blander inn proteinpulver.

skinke, kalkun og egg gir heller ikke mange kcal.

ikke ment som pirking..det bare slo meg som lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka 5000+- kcal med hva som helst. I går feks:

M1 - 4 brødskiver, 4 egg, gainer, 2 knekkebrød med ost og skinke

M2 - 2 egg, et par lefser, 150g cashewnøtter, 1 liter litago

M3 - Kalkun, saus, waldorf, grønnsaker, poteter

M4 - Samme :)

Ellers ser en vanlig hverdag gjerne slik ut

M1 - Gainer, cirka 600-800 kcal

M2 - 2egg, hmelk, kornmo, 600-700kcal

M3 - "Salat", 1000kcal minst

M4 - Grandis/laks/pannekaker/egg/litago/random, tilsvarende 1000-1500kcal

M5 - Samme, tilsvarende 1000-1500kcal

(M6 - Før kvelds, så spiser jeg eventuelt de kaloriene jeg mangler for å nå kvota.)

Og sånn som tulledager som i dag når jeg våkner 12 og drar rett i bursdag og har noen få timer å spise på, så er det bare å peise på. Nå spiser jeg feks pizza og litago tilsvarende 2100 kcal og 150g protein :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det.

men havregrøt og egg.. skal litt til å komme opp i store mengder kcal da. Min typiske grøt gir typisk 3-400 kcal dersom jeg blander inn proteinpulver.

skinke, kalkun og egg gir heller ikke mange kcal.

ikke ment som pirking..det bare slo meg som lite

Mandelcookiene er dynket med pinjekjerner(bra med fett) og all maten stekes på olje. Sataysausen er basert på peanøtter og rømme har bra med kalorier også :) Og sto som sagt sent opp og har spist mange måltider på kort tid så det er ikke plass til så mye mer for i dag :)

I tillegg karbet jeg opp i går med 1 og 1/2 plate mørk sjokolade med nøtter, en eske After Eight og en halv liter kokossorbeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tebriks med alle påleggstyper jeg får plass til.

lompepizzaer med salat til.

Laks, kylling, karbonadedeig eller biff/svin med poteter eller ris (oftest poteter.....skjerpings.) og grønnsaksblanding/salat til.

frosne bær med is, rundstykke med grønnsaksblanding eller rett og slett mer tebriks.

Trives godt, dagene blir som regel de samme .. liker tebriks bedre enn havregrøt, derfor blir det sjeldent det. Burde igrunn spise litt mer egg og. Ellers prøver jeg å rive meg løs og prøve litt nytt, sliter en del med å skjeie ut i helgene, men det jobbes med :asshat:

Er iallefall hundre ganger mindre nazi enn for noen måneder siden. (hurra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest ser dagen min slik ut:

Frokost: gresk yoghurt med stevia vanilje

Lunsj: Kyllingwok eller gresk yoghurt med jordbær

Før trening: Eple og BCAA

Etter trening: Proteinshake og banan

Middag: Hva en disse amerikanerne serverer. Som oftest veldig liten porsjon da de serverer dritt og jeg klarer ikke tanken på å stappe i med det der. Her snakker vi fett på fett på karbs på mer fett og du bare kjenner fettet renne mellom tennene dine, hva er proteiner liksom. Prøver å spise ute oftest mulig så jeg kan få meg gode salater :)

Kvelds: Gresk yoghurt / cottage cheese, te m. melk og en haug med frukt. En questbar i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser drøyt 3000 kcal for dagen. Treninga går som det suser, og jeg har aldri sett bedre ut ;) Spiser sånn ca dette:

- Frokost: Havregrøt av 3 dl gryn med et beger biola yoghurt over + en frukt = 650 kcal ca.

- Etter trening: 2 bananer + en skyr = 300 kcal ca.

- Lunsj: 4 brødskiver med ymse pålegg, ofte 2 egg og 2 skiver røkelaks, 4 skiver skinke og 2 skiver ost = 800 kcal ca.

- Middag: Varierer mye, men f.eks. 2 laksefileter og 2 poteter, rømme og grønnsaker = 800 kcal ca.

- Kvelds: Stort sett det samme som til lunsj, men ofte litt annet pålegg = 800 kcal ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:Havregryn(ca 20g), bær(en god dæsj) puffet hvete (ca 15 g). Shake av kasein/whey blandet med 2 dl melk.

Lunsj: 2 brødskiver+litt frukt

Mellommåltid: ca 2 brødskiver + litt frukt.

Etter trening: proteinshake.

Middag: varierer. Ofte en kyllingfilet/strimlet svinekjøtt/torsk/laks. mengder av grønnsaker. Byggris, eller wraps av kokosmel, eggehvitter.

Kvelds: samme som frokost pluss en frukt(som oftest)

Teller ikke kcal, så har virkelig ikke peiling:) Vet heller ikke hvor mye kcals som går i grønnsakene/bærene. Men spiser litt mer på treningsdager enn andre dager.

Helgene blir det som regel mer(bedre) mat.

Trener pr dags dato en fire-splitt, men skal gå over til en HST variant(fullkropp) om et par uker, så må vel kanskje finne ut av dette med kcals...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg aldri klarer å følge en kostholdsplan, og i tillegg har dårlig hukommelse så lastet jeg ned appen Lifesum fra Shapeup som jeg nå legger inn ca mengde mat, høyde, vekt osv. Fungerer foreløpig, etter bare ei uke med den, veldig bra. Har jo telefon med meg overalt uansett :)

Ifølge den har jeg spist mest kalkun (ikke så rart siden nyttårskalkunen var 7 kg før steking, og det ble myye rester), bananer, epler og blåbærte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag for meg kan se slik ut:

Frokost: Alltid 2-3 kokte egg sammen med avokado og ørtesalt + stor kopp grønn te :love: Yndlingsfrokosten min og eneste gang jeg svikter frokosten min er hvis jeg er på reisefot og spiser hotellfrokost, evnt på telttur.

Lunsj: Stor salat med laks, kyllingfilet, skinke, egg, tunfisk etc. Gjerne pannekaker i helgene da jeg har tid og mulighet til å lage lunsjen selv.

Middag: Gjerne ris eller potet sammen med kylling/kjøtt/fisk og grønnsaker, wok (kokosmelk :love:) taco, hjemmelaget pizza etc.

Kvelds: Proteingrøt, knekkebrød eller lomper med f ex egg, kalkunpålegg, kylling etc.

Mellommåltider og før/etter trening går gjerne i frukt, cottage cheese etc. Veldig glad i cottage cheese men det må holdes på et minimum da huden min ikke er særlig glad i melkeprodukter :(

I helgene blir det gjerne mer mat og mer karbs men basert på ca de samme råvarene. Godteri og annet søtt spiser jeg sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...