Gå til innhold

Hva spiser du i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til frokost blir det som regel to brødskiver og to egg eller havregrøt + appelsinjuice. Til lunsj i dag spiste jeg to brødskiver med leverpostei og et glass melk. Hender jeg hopper over lunsjen og spiser flere mellommåltider som inneholder brød, frukt osv. Til middag kan det være alt fra kyllingfilet og laks til pølse med brød og ferdigpizza. Kveldsmat er som regel brødskiver.

Spiser godis fra fredag til søndag. Noen ganger er det igjen is eller kake etter helgen, så da kan det bli litt både mandag og tirsdag. Haha, her er det ikke snakk om å spare til neste helg.

Så konklusjonen er vel at jeg har et riiimelig avslappa forhold til kostholdet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Spiser hva jeg har lyst på. Som oftest mye gresk yoghurt, frukt, cottage cheese og havregrøt for å nå antall kalorier jeg trenger (ca 2300.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..litt ny på dette m kalorier osv...ser dere på de matvarene det kjøper inn da eller? Innhold eller vet dere hva som inneholder hva? Hehe

Har lagt inn på ShapeUp hvor mye karb, fett og protein jeg skal ha, så jeg prøver å spise slik at det passer ca til den. Det skjer sjelden da, overskrider vanligvis en av gruppene, så jeg er ikke veldig nøye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt matlat for tiden så går mye i det samme.

Men går mye i:

Havregryn, cc, kesam, makrell i tomat, speltlomper, wok (kokosmelk er must!), egg, poteter, ris, frukt, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, kylling, f.spaghetti osv.

Spiser det meste egentlig, uten plan. Kanskje dumt i perioder, men spiser når jeg er sulten :)

... svak for kaviar rulla i ost/skinke, lol :love::love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 4-5 måltider om dagen, og det går stort sett i havregryn, cc, kesam, supergrovt brød/knekkebrød, grønnsaker, frukt, proteinrikt pålegg (skinke, kylling/kalkun, fisk, lettost), egg. Lager middager med rent kjøtt/fisk, potet/naturris/fullkornpasta + masse grønnsaker. Bruker evt også litt raps- eller olivenolje til matlaging

Har ingen helt fast matplan, men vet sånn ca hvor mye jeg skal spise, og tillater meg å skeie ut rett som det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag for meg kan se slik ut :

Frokost - Smoothie, havregrøt eller sunne pannekaker.

Lunsj - 3 knekkebrød med pålegg + en grønnsak

Middag - Dette varierer veldig, men middagen inneholder alltid noen grønnsaker.

Kvelds- Dager med utholdenhetstrening - Et glass smoothie + 1 lavkarbobrød med banan.

Dager med styrketrening - eggeomelett eller cottage cheese :)

Mellommåltidene kan være en skyr eller en frukt og nøtter!

Jeg spiser aldri godteri, brus, sjokolade, osv. Unntagen ved spesielle anledninger, da hender det at jeg tar meg et kakestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver konsekvent å ligge mellom 2500-3000 cal. Liker å spise variert, så ser veldig forskjellig ut fra dag til dag. Idag er det blitt sånn:

Frokost: 3 polarbrød med makrell i tomat, melk

Lunsj: pasta med tomatsaus og kjøttdeig. Gratinert

Mellom: banan

Mellom: sjokomelk

Middag: 400g laks med ris og wokete grønnsaker

Dessert: sjokopudding

Div snacks: øl og klemmentiner

Kvelds: smoothie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En vandelig dag for meg er

Frokost klokka 8.00 = 2dl havregryn med 4dl H - melk + 250Gram kyling for proteiner

Lunsj 11.00 = 3 - 4 skiver brød med masse smør og masse pålegg

Middag klokka 15.00 = 400gram kyling eller 200gram laks + 100gram ris/pasta og grønsaker

Kveldsmat = 200 gram kyling, 2dl havregryn + 300gram cottage cheeas orginal og litt grønt

På dager jeg trener drikker jeg i tillegg gainershake ved frokosten og etter trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...