Gå til innhold

"...det vil for noen være umulig å få en six pack."


Anbefalte innlegg

- Det er ikke vanskelig å forstå at de fleste kvinner ønsker seg flat mage eller mageruter, men det vil for noen være umulig å få en six pack. Det selv om de trener korrekt gjennom hele livet. Noen har ikke anlegg for å lage mageruter, mens andre kan ha six pack omtrent uten å trene eller ha et strengt kostregime.

http://www.bt.no/sprek/--Dette-kan-fore-til-darlig-selvbilde-og-kroppshysteri-3016399.html

Wat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh.

Jeg er så lei av den Fotballfrue diskusjonen. Jesus. Godt mulig at det stemmer, men nå får de søren meg gi seg snart.

"Jeg la ut bildet fordi jeg er stolt over meg selv og kroppen min etter noe så tøft som en graviditet/fødsel, og det synes jeg alle mødre, uansett kropp, skal være", har Berg Eriksen selv uttalt.

Get over it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "pæredame" (Jeg legger på meg på rumpe/lår), og de første to rutene kan synes godt når jeg er flink, mens for de nederste må jeg sikkert lavere i fettprosent enn jeg noen sinne vil ha viljestyrke til å grave frem. Etter å ha lest om alt det negative med lav fettprosent hos kvinner på bloggen her, har jeg faktisk blitt ganske "turned off" fra å jage etter det.

Heller sunn fettprosent enn riller på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det for mange kvinner vil vera svært vanskelig å få six pack (det kan vel også diskuterast kor sunt det er?), men påstanden om at det for enkelte er UMULIG å få fram mageruter er vel litt drøy? Det er vel strengt tatt fysisk mulig for alle på tross av ulike genetiske forutsetningar osv., men eg kan forstå at ikkje alle har lyst/anledning til å prioritera det, samt at mange faktisk ikkje syns mageruter på kvinner er pent og dermed ikkje har eit mål om å oppnå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bare teoriserer jeg for har ikke bro-peiling en gang, men dersom en kvinne har en slik fettfordeling at hun må ned i en fettprosent som er direkte helseskadelig (fører til mensstopp, beinskjørhet osb osb) for å se sixpacken, så vil man vel kunne argumentere at det er "umulig"..... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men påstanden om at det for enkelte er UMULIG å få fram mageruter er vel litt drøy?

Ja den er drøy. Det er fullt mulig for alle å oppnå synlige mageruter. Hvor synlige vil dog variere med gener og størrelse/shape på magemusklene.

Nå bare teoriserer jeg for har ikke bro-peiling en gang, men dersom en kvinne har en slik fettfordeling at hun må ned i en fettprosent som er direkte helseskadelig (fører til mensstopp, beinskjørhet osb osb) for å se sixpacken, så vil man vel kunne argumentere at det er "umulig"..... Eller?

Det vil ikke være umulig og få det til per definisjon, men det vil være umulig å leve et normalt liv med et sunt forhold til mat og eget kropp. Når du treffer en nedre grense for fettprosent så sier kroppen din ganske kraftig fra til deg at det du holder på med ikke er bra. Og fortsette nedover i fettprosent herfra vil være svært vanskelig, og tilnærmet umulig dersom man ikke har en spiseforstyrrelse eller ufrivillig mangel på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bare teoriserer jeg for har ikke bro-peiling en gang, men dersom en kvinne har en slik fettfordeling at hun må ned i en fettprosent som er direkte helseskadelig (fører til mensstopp, beinskjørhet osb osb) for å se sixpacken, så vil man vel kunne argumentere at det er "umulig"..... Eller?

Er det ikkje heller regelen enn unntaket at kvinner får mensstopp av så lav fettprosent? Correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er drøy. Det er fullt mulig for alle å oppnå synlige mageruter. Hvor synlige vil dog variere med gener og størrelse/shape på magemusklene.

Det vil ikke være umulig og få det til per definisjon, men det vil være umulig å leve et normalt liv med et sunt forhold til mat og eget kropp. Når du treffer en nedre grense for fettprosent så sier kroppen din ganske kraftig fra til deg at det du holder på med ikke er bra. Og fortsette nedover i fettprosent herfra vil være svært vanskelig, og tilnærmet umulig dersom man ikke har en spiseforstyrrelse eller ufrivillig mangel på mat.

Ja det var vel egentlig det jeg mente.. dersom det finnes de som ikke kan oppnå det og samtidig være sunn så mener jeg det er forsvarlig å kommunisere til kvinner at det i praksis kan være umulig, slik at de ikke streber etter noe de ikke "burde". Men det er vel kanskje ikke poppis mening her inne :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel kanskje ikke poppis mening her inne :confused:

Jo for all del. Jeg er helt enig med deg, og jeg foretrekker en sunn jentekropp foran ruter any day, selvom jeg, og sikkert mange her inne, sikkert har en litt annen formening om hva som er "fit" enn folk flest.

Men det bør kanskje også kommuniseres at "jeg har ikke gener til å få sixpack" ikke bør være en unnskyldning for å løpe rundt med 35% fett og tro at du har en sunn kropp fordi du går på zumba to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påstanden om 6pack er faktisk sant som Therese sier, men vi vet jo alle at i BT.no er 6pack synonymt for abs.

Alle har abs, men det vil variere hvor lav fett% individet trenger for at alle rutene skal være synlige.

Trenger ikke å se lengre en til ditt eget nickname mr Schwarzenegger ang "6 pack er umulig for noen" ;)

arnold-schwarzenegger-bodybuilding-10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magemusklene er der, som Therese sier, men hvilken form de får avgjøres av genetikken. Det er et senedrag/en aponevrose som konvergerer mot midtlinjen over og under navlen som avgjør om man får en 6pack, 8pack, 4pack, 2pack, 12pack eller ingen pack. Hvordan aponevrosen konvergerer er det ingenting man kan endre på med trening eller kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden om 6pack er faktisk sant som Therese sier, men vi vet jo alle at i BT.no er 6pack synonymt for abs.

Alle har abs, men det vil variere hvor lav fett% individet trenger for at alle rutene skal være synlige.

Trenger ikke å se lengre en til ditt eget nickname mr Schwarzenegger ang "6 pack er umulig for noen" ;)

Ho som uttaler seg i artikkelen snakker om "six pack" og "mageruter" rundt kvarandre, slik som mange ellers i media, og eg tolker uttalelsane hennes dit hen at enkelte ikkje kan få synlige ruter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da

Kristine_Weber_1032333i.jpg

Mener å huske at selveste Kristine Weber har skrevet noe om at hun ikke har fysikken til å få mageruter, noe bildet til venstre viser.

Da blir jeg nysgjerrig på: Hvordan spiller dette ut i konkurranser, har de med genetikk for magemuskler bedre vinnersjanser? Så vidt jeg vet gjør Weber det ganske skarpt i konkurranser uten ruter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...