Jump to content

siki

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

  1. Tusen takk for svar :-) Skal ikke gjøre så langt ned neste gang! Var veldig usikker på om tomlene skulle over eller ikke, men videoene jeg fant viste at de skulle ligge over så derfor gjorde jeg det, men har kun gjort det den ene gangen så slutter med det nå Hahah ja, litt stress med benkpress i det racket :/ Stramme lats - check Takk for svar alle! Setter pris på det
  2. Hei, Har slitt en del med smalbenk, fått vondt i skuldre og håndledd. I dag fant jeg ut en smart måte å få filmet på, så nå har jeg filmet. Men i dag, etter tre uker siden sist, følte jeg at det gikk bra, bortsett fra av at jeg fikk vondt i albuen! Jeg vet ikke hvorfor men ... Håper dere kan ta dere tid til å se videoen. Håper noen kan hjelpe med en skadefri øvelse! Tusen takk på forhånd Video: Dette er grepet:
  3. Hmm, rart at jeg hadde bedre teknikk før jeg begynte å rette på teknikken haha.. Før så sleit jeg med ubalanse i løftet og slikt, skulle ikke ha rettet oppi det da! Men takk, skal prøve de øvelsene på hviledagene :-) Ja er redd for at jeg blir varig skadet..
  4. Tusen takk for svar. Mener du at jeg kan bli kvitt betennelsen ved de øvelsene? Og at jeg har gjort øvelsen feil siden jeg merker det nå i fremre deltoid?
  5. Hei, Her er historien og det jeg lurer på: I julen så klarte jeg å få betennelse i fremre delotiden, tror jeg. Det er ihvertfall vondt hvis jeg trykker med fingeren på det som jeg ser fra bilder på nett, på en muskel som er selve fremre deltoid, eller ligger i fremre deltoid (ikke helt kunnskap på dette). Dips for.eks, er en øvelse jeg ikke kan gjøre for det forårsaker drepende smerte i den muskelen. Så jeg har ikke tatt dips eller noen slike øvelser. Men i det siste (måneden, juni) har jeg merket litt smerte i denne muskelen når jeg tar benkpress. Jeg ser på nettet at denne muskelen (fremre deltoid) blir brukt under benkpress. Men jeg har ikke merket det før (fra januar til mai) når jeg har tatt benkpress. Betyr det at jeg har gjort øvelsen feil før siden jeg ikke har merket noe, eller gjør jeg den feil nå, siden jeg merker det i den muskelen? Jeg har jobbet siden mai med teknikken i benkpress, så jeg vet ikke hvorfor jeg merker dette først nå..veldig kjipt å være skadet på denne måten. Ødelegger motivasjon og alt. Jeg har ikke gjort noen nye øvelser i programmet jeg bruker, ICF5x5. Er det noen som vet? Takk for svar!
  6. Den liggende dumbell tricep extensions, bare med ezbar, blir ikke det franskpress? Den tok veldig bra når jeg kjørte den i dag. Tror muligens jeg begynte for mye (10kg) eller... Er dette en øvelse jeg kan erstatte tricep extensions i ICF5x5 programmet mitt? Og det går heller ikke utover håndleddene? Det stemmer, når jeg supinerer håndleddet, for når det blir tungt så er det vanskelig å holde håndleddet rett. Hammergrep går fint så langt, blir veldig sliten i spesielt høyre håndledd når jeg tar hammercurl.
  7. Med manualer? Hvilken øvelse er det? Vil ikke ha noe som kan ødelegge håndleddet.
  8. Godteri: Alt fra Hersey's.. Men spesielt Hersey's Oreo. Branch's Maple Nut Goodies (altfor god) Lucky Charms (frokostblanding med marshallows - finnes ikke diggere) Kake en bare må smake: Key lime pie. Vet ikke hvor i USA du skal da..
  9. Men, jeg tar også tricep extensions med rett stang.. Dette blir vel mye det samme for håndleddene.. En annen øvelse jeg kan ta?
  10. Takk. Men jeg tror det kommer av at når er på de siste repsend og er dritsliten, at jeg da bruker håndleddet mer for å dra armen opp og mot meg. Så da quitter jeg den øvelsen for godt. Vanskelig å la vær og bli sliten.. I tillegg er det vondt mer oppå, inni, ikke på siden.
  11. Tusen takk for svar alle, og for link redaktør. Jeg tror jeg prøver barbell curl først, og så eventuelt hammer-curl. Jeg vil tro det ikke er vanlig å ha det jeg har, tenker kanskje at håndleddet blir trent og derfor føles det slik men.. Når jeg tar/tok incline curl passet jeg på å ha håndleddet riktig, men som sagt tenker jeg at siden jeg passet på å holde det rett at leddene er "slitne" men..
  12. Hm rette, ja jeg prøver å holde de så rett som mulig hele tiden og tror jeg får det bra til. Men kan det ha noe med at jeg blir sliten i håndleddene og derfor får jeg sånn sliten-vondt? Takk for tipset. Tror også jeg prøver noe Standing Barbell Curl, som var et alternativ istedenfor incline curls i programmet mitt (ICF5x5).
  13. Ja okay takk for svar! Da får jeg prøve en annen bicep øvelse, er det noen tips, som kanskje ikke gjør det vondt for håndleddene? Kanskje jeg skal heller kjøpe håndleddstøtte.
  14. Hei, Trener incline curls, eller Alternate Seated Dumbbell Curl som det orginalt heter (denne øvelsen: https://www.muscleandstrength.com/exercises/alternate-seated-dumbbell-curl.html). Men etter jeg har tatt denne øvelsen er det ubehag i håndleddene. I form av vondt, ikke noe gale vondt men ubehagelig vondt. Jeg vet ikke hva det kommer av. Jeg slipper ikke hendene rett ned men holder de i en liten vinkel for å holde bicepen i spenn hele tiden (som det står jeg skal ifølge linken til øvelsen over). Jeg vet ikke hvor mye dette påvirker håndleddene, av å holde håndleddet rett med manual i hånden. Er dette normalt, å føle seg sliten-vondt-ubehag i håndleddene? Håndeleddene har også begynt å knake en del når jeg beveger de.. Tusen takk for svar
  15. Jeg er 19 år, blir 20 til sommeren. Jeg trente sammenhengende 4-5 uker etter jeg begynte på kreatin ja, men jeg hadde en oppladingsfase på 21 dager. Jeg har gått opp ca 4kg siden januar, men det har ikke avtatt hvis kreatinet hadde gjort at jeg gikk opp i vekt.. Man går jo ned i vekt hvis man stopper med kreatin, hvis det funket vel? Over her så står det man øker i muskelvekst av kreatin. Jeg vet ikke om det er kreatin eller trening, eller begge som har gjort jeg går opp i kg på trening. Her er treningsprogrammet: https://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout Jeg kjører cutting versjonen nå, altså 3x5 og 2x8, istedenfor 5x5. Tusen takk for svar alle, setter pris på det
×
×
  • Create New...