Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt gammeldags grovt håndarbeid bør gjøre susen. Hugg ved med øks, slep ned ved fra fjellet for hånd, måkk sne for hånd, flytt på stein med bare hender, måkk møkk for hånd, sett potet,ta opp potet for hånd. Om du etter noen år enda har småe hender, har du ikke jobba hardt nok:)

Godt gammeldags grovt håndarbeid bør gjøre susen. Hugg ved med øks, slep ned ved fra fjellet for hånd, måkk sne for hånd, flytt på stein med bare hender, måkk møkk for hånd, sett potet,ta opp potet for hånd. Om du etter noen år enda har småe hender, har du ikke jobba hardt nok:)

++ for at du i tillegg får ferske poteter, en kjørbar oppkjørsel etc! gopro

Annonse

Merkverdig at du mener det. Jeg har sett flere som med årene har fått grovere hender, og da tenker jeg ikkw på grovere hud. De fleste jeg vet om som har tynnr slanke hender er folk som aldri gjør noe særlig hardt fysisk arbeid, og de med grove hender har aldri vært redd for fysisk arbeid, og ofte oppsøker det. Det tar lang tid, men ikke helt umulig:)

Merkverdig at eg er biloppretter og mekaniker som har så grov hud enkelte plasser at det er umulig å bli rein uten a avstå fra arbeid i mange dager, og ikkje aner hva eg prater om;)

Hender innholdet veldig lite muskler som kan gjøre ee større. Faktum blir at bare hud, fett, brusk og sener kan gjøre de større. Og sener vokser ikkje i noen synlig grad.

Sier ikkje her at en hånd ikkje har muskler, men ingen som gjør de betydelig eller synlig større tatt med forbehold at man ikkje doper seg på en eller annen måte.

En siste notis; man hører aldri om smeen med de små hendene.

Annonse

Hendene har muskler som all annen plass, en viss mengde størrelse (volum som i hypertrofi) vil i teorien kunne forekomme hos personer som aktivt bruker hendene sine til noe tungt (les markløft, og annet nevnt over)

Noe, men små, og kun i selve Håndflaten. Resten er sener ut i fingrene.

Ville også vært meget underfundig hvis bare hendene ble så svære på folk som har fysisk harde jobber, og at resten av kroppen også da ikkje er massive.

Gripeevnen ligger forøvrig for det meste i underarmen. Musklene i håndflata stabiliserer stort sett senene

Noe, men små, og kun i selve Håndflaten. Resten er sener ut i fingrene.

Ville også vært meget underfundig hvis bare hendene ble så svære på folk som har fysisk harde jobber, og at resten av kroppen også da ikkje er massive.

Gripeevnen ligger forøvrig for det meste i underarmen. Musklene i håndflata stabiliserer stort sett senene

spot on.

Bodd på gård i 25år nå og da gjort tilhørende arbeid. Lempet stein, hugget tømmer/ved med øks frem til jeg fikk min første motorsag som 14 åring, båret kornsekker, lempet høy... Fortsatt tynne piperensere av noen fingre:P

Så den med gårdsarbeid holder ikke ;)

Hendene har muskler som all annen plass, en viss mengde størrelse (volum som i hypertrofi) vil i teorien kunne forekomme hos personer som aktivt bruker hendene sine til noe tungt (les markløft, og annet nevnt over)

Hvilken teori er dette snakk om? Eller var dette bare mest sannsynlig retarded bro science? Hvis dette hadde vært tilfelle tror jeg det hadde vært mer normalt med mutanthender blant folk som daglig bruker hendene sine i jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...