Gå til innhold

Ekstremt tørre lepper


Engla

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg sliter med om dagen, så er det tørre lepper. Sprukne og flassete er de, for å si det rett ut. Har også fått sår i munnvikene pågrunn av tørrheten. I tillegg har de lenger ikke farge, man ser nesten ikke skille fra hud til leppene. Har prøvd så si det meste. Leppepomader fra apoteker, fuktighetskremer osv.. Ingenting av det jeg har prøvd hjelper. Noen her som har gode tips mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nei, leste akkurat om den. Har du prøvd den selv? Synes det er merkelig de på apoteket ikke anbefalte meg denne da jeg fortalte at jeg slet fryktelig med tørre lepper

Jepp! Den er litt rar å ha på, siden det er mer lipglosskonsistens enn leppepomade, men det var den eneste leppene mine tålte da de var helt ødelagte. Om det er ille ville jeg kjøpt Brulidine 0.15%krem på apoteket og smørt på dette i tynt lag to-tre ganger daglig i tre-fire dager også - sånn i tillegg til ceralip'en. Vil tro det smaker relativt vondt, men vi bruker det på pasienter, så det er nok ikke det verste. Ta det bare i munnviker og ytterst på leppekanten, det er ikke noe særlig å få i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Den er litt rar å ha på, siden det er mer lipglosskonsistens enn leppepomade, men det var den eneste leppene mine tålte da de var helt ødelagte. Om det er ille ville jeg kjøpt Brulidine 0.15%krem på apoteket og smørt på dette i tynt lag to-tre ganger daglig i tre-fire dager også - sånn i tillegg til ceralip'en. Vil tro det smaker relativt vondt, men vi bruker det på pasienter, så det er nok ikke det verste. Ta det bare i munnviker og ytterst på leppekanten, det er ikke noe særlig å få i seg :)

Tusen takk for svar! :) Skal kjøpe den i morgen. Tror du det lønner seg og begynne rett på den Brulidine med en gang også? Jeg har sår i hver munnvike og de har vært der i flere måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at man er tørr på leppene er som regel bare at man er dehydrert, igrunn ;)

Har hatt tørre lepper siden jeg gikk på ungdomsskolen, er nå 20 år. Har slitt fryktelig med dette, og det handler ikke om dehydrering for min del iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...