Gå til innhold

Ekstremt tørre lepper


Engla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har av og til ekstremt tørre lepper, og om jeg ikke bruker Locobase på hendene om vinteren, begynner de å blø siden de er så tørre og sprukne. Kommer rett og slett av mindre luftfuktighet, og ikke hvor mye vann en drikker (reiser jeg til syden og fuktigere strøk ei uke får jeg babyhud). Selv om det kan være en faktor om man virkelig er dehydrert..

Anbefaler hvertfall Locobase repair på det sterkeste! Sove med tykt lag, våkne med babyhud :) Bruker personlig kun lipsyl på leppene, men har så god erfaring med locobase på hendene at jeg ikke kan tenke meg noe annet enn at det er perfekt. Brukt den fem+ vintre på rad, har ikke hatt sprukne hender siden ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det kun Aco-lypsyl (den lyseblå på apoteket) som gjelder. Den er billigere enn det meste annet. Tar jeg den på på kvelden, har jeg fortsatt lypsyl på leppene når jeg våkner. Ellers skryter folk av Eight Hour Cream fra Elizabeth Arden, men denne har jeg ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Mentholatum kan kjøpes på apoteket, og funker veldig bra for meg. (: Er ganske sterk, så ville vel ikke tatt det på om jeg har blødd nylig på leppene ol, men det funker virkelig - desutten lukter den veldig sterk og løser gjerne opp følelsen av tett nese også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på Elizabeth Arden Eight hour cream.

Edit: Veldig fint å peele leppene før man tilfører fuktighet, så kremen får trekke ordentlig inn. Mener å huske Body shop hadde en fin en gang i tiden, men ikke sikker på om de fortsatt fører den. Vanlig ansiktspeel funker sikkert også, bare den ikke er for grov for tynn og fin leppehud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...