Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En post om: porsjonsstørrelser!

hva er dine preferanser og forventninger til "liten", "middels" og "stor" porsjon?

Hva forventer du når du bestiller mat?

Meg:

1. Måtte hjem å spise kveldsmat etterpå:

"Stor" sashimi meny;

post-4223-14440959897429_thumb.jpg

2. I går: forventa å bli stappmett da jeg bestillte kamskjell til forrett og torskerett som hovedrett.

Fikk 4 bitte små kamskjell og litt grønnsaker. Fikk så et lite stykke torsk (neppe over 100 g.) Sammen men oppkutta rotgrønnsaker (3 biter gulrot og 3-4 biter av noe annet). Fikk også en liten Skål potetmos..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25322-porsjonsst%C3%B8rrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor porsjon er i mine øyne en full middagstallerken, og da tenker jeg på "standard" størrelse på tallerkenen.

Jeg bestiller aldri mat ute lenger, nettopp på grunn av det du skriver her. Ser ikke poenget med å bestille mat, når jeg ender opp med å måtte lage mer selv. Eneste som til nøds har gått før er å bestille stor pizza fra peppes, og da blir jeg mett:)

Annonse

"Stor" kebab i Fredrikshavn betyr 1 meter lang. Fikk de resterende 95 cm jeg ikke hadde spist i doggybag og det var litt av et problem da døren bare var 80 cm bred kan du tro.

Nei, men på steder som jeg assosierer med *dyr, fin, pen, gourmet, flott, råflott, mange stjerner, michelin, kokk, eiendomsmegler, aksjehandler, advokat, tvtryne* etc er stor porsjon EGENTLIG liten. På steder som jeg assosierer med *slaur, nav, sosialklient, fedme, udelikat, gult skilt, morsomt navn, fastfood* etc betyr som regel liten JÆVLIG stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...