Gå til innhold

Kjøkkenmaskiner og utstyr. Hva liker dere?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk en genial ting i bursdagsgave her om dagen. En typ stavmikser, men som man kan koble på masse anna fancy stuff (visp, blender etc). Passer bra inn på et mini-studentkjøkken med heller så dårlig plass :D

http://www.philips.no/c/juicing-og-blending/pure-essentials-collection-700-w-blandestav-i-metall-med-5-typer-tilbehor-hr1372_90/prd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blx51.jpg

Har denne her, bare i grått. Kenwood er den beste blendern jeg har hatt. Brant også motoren på flere billige og gadd ikke mer :p

Når den dgire dritgamle Kenwood kjøkkenmaskinen min går dukken skal jeg ha en ny og flashy en :D

Jeg har også en liten håndmikser fra Electrolux med stativ. Fant ikke noe bilde av den, men er kjekk liten sak til å lage småting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er først og fremst glad i stavmikseren min (Philips), med vispekrok, den "vanlige" staven pluss miksebolle med kniver, noe lignende den nano linket til over. Kjempesnerten å finne fram og bruke.

Foodprosessor med blender (Kenwood) og hundreogørten ekstrautstyrdingser er også super. Nå fikser jeg smoothie kjapt og greit, og kan lage mange flere typer mat. Er ikke særlig morsomt å hakke alle nøttene til nøttesteika selv ... :)

Kjøkkenmaskin (Kenwood major) til brødbaking og andre godsaker er også god å ha. Valgte å kjøpe dyre ting når jeg først skulle ha disse maskinene mine, irriterende å ønske seg mer kraft/utstyr senere. Litt plass tar det jo, det er det som er dumt med det.

Morteren min (Ikea, faktisk) er gull! Alle må ha en morter! :)

Et lite rivjern til ingefær i keramikk blir også flittig brukt.

Sist, men ikke minst: Vannkoker! Enorm tingest med enorm nytteverdi for oss med små tålmodighetsandeler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkoker til kaffe og prottisgrøt står høyest hos meg.

Ellers klarer jeg ikke la være å nevne at jeg ble rimelig overrasket når jeg så at det var en mann som startet denne tråden. Tommel opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Microbølgeovnen min er superfancy, har egne funksjoner for fisk, kjøtt, grønnsaker, suppe, pizza, potet og to til jeg ikke husker. Og såklart, grill, tining, microbølging og de vanlige greiene

:( Jeg vil også ha fancy microbølgeovn! Den vi har kostet vel 300 kr - men den funker i hvert fall! Selv etter at jeg puttet inn en metallgjenstand som reagerte med microbølgene, slik at det begynte å brenne, og hele microen og kjøkkenet kunne tatt fyr :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...