Gå til innhold

Forkjølelse


Even

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Går fint å trene stort sett om du ikke har feber. Men som noen andre sa, går du rundt og hoster og nyser så er jo ikke det så superkult for andre som skal bruke utstyret/er i nærheten.

Uansett, se på denne snutten, eller, alle, se denne snutten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det kan "gå bra" å trene når en er syk, skal en helst stoppe all trening med en gang.

Det betyr hvile med god samvittighet. Kroppen trenger å bygge seg opp, og en forkjølelse kan vare opptil 14 dager.

Syk? Ja, jeg kan slappe av!!

Styr unna godteri og sukkerinnhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det kan "gå bra" å trene når en er syk, skal en helst stoppe all trening med en gang.

Det betyr hvile med god samvittighet. Kroppen trenger å bygge seg opp, og en forkjølelse kan vare opptil 14 dager.

Syk? Ja, jeg kan slappe av!!

Styr unna godteri og sukkerinnhold

Noe av det dummeste jeg har hørt. Trening gir deg bedre imunforsvar, og kroppen kan dermed få en boost av å ta ei treningsøkt. Har man mangel på energi når man er syk, så spiser man det man klarer. Om det er sukker, som i brus, doc, samme hva. Man skyr ikke noe når man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det dummeste jeg har hørt. Trening gir deg bedre imunforsvar, og kroppen kan dermed få en boost av å ta ei treningsøkt. Har man mangel på energi når man er syk, så spiser man det man klarer. Om det er sukker, som i brus, doc, samme hva. Man skyr ikke noe når man er syk.

In, Zain.

Sukker gir energi til bakterier og virus.

Mangler det energi så trengs det kanskje litt restitusjon fordi kroppen er bryti ned, og trenger å bygges opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært forkjøla i over 4 uker nå. Ikke så forkjøla at jeg er hjemme fra jobb, men hoster litt, litt tette bihuler og av og til litt hodepine. Trener starting strength 3 ganger i uka (trente 4 ganger i forrige uke).. og kjenner at jeg begynner å bli sliten av å hangle hele tiden.

Er det treninga som er skylden i at dette drøyer så ut? Bør jeg ta en treningsfri uke for å hente meg inn igjen? Er så sykt lysten på vidre fremgang i treningen, så får meg ikke helt til å klare å droppe treningen eller ta det rolig, men det er vel ikke så bra å være småsyk i ukesvis heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært forkjøla i over 4 uker nå. Ikke så forkjøla at jeg er hjemme fra jobb, men hoster litt, litt tette bihuler og av og til litt hodepine. Trener starting strength 3 ganger i uka (trente 4 ganger i forrige uke).. og kjenner at jeg begynner å bli sliten av å hangle hele tiden.

Er det treninga som er skylden i at dette drøyer så ut? Bør jeg ta en treningsfri uke for å hente meg inn igjen? Er så sykt lysten på vidre fremgang i treningen, så får meg ikke helt til å klare å droppe treningen eller ta det rolig, men det er vel ikke så bra å være småsyk i ukesvis heller..

Regner med du er i overskudd i kosten da, men når kroppen skal bli bedre trenger den den ekstra næringen - så du bruker antageligvis en del av det som skulle gått til å overkomme sykdommen opp på tung styrketrening, vil jeg tro.. Du blir nok frisk, men det kan hende treningen gjør at det går litt saktere:p det er ikke noe galt i å ta en ukes pause, eventuelt trene litt, men ikke så tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ligget i overskudd i nesten hele år, men har nok ligget i underskudd på de dagene jeg ikke har trent de siste 2 ukene. Vekta har gått litt ned som tenkt for å få ned fettprosenten, men det var kanskje ikke så lurt å begynne på det mens jeg var forkjøla.

Har en lettdag på trening idag og så tar jeg pause frem til mandag. Får spise og kose meg litt i helgen da ;). Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget i overskudd i nesten hele år, men har nok ligget i underskudd på de dagene jeg ikke har trent de siste 2 ukene. Vekta har gått litt ned som tenkt for å få ned fettprosenten, men det var kanskje ikke så lurt å begynne på det mens jeg var forkjøla.

Har en lettdag på trening idag og så tar jeg pause frem til mandag. Får spise og kose meg litt i helgen da ;). Takk for svar :)

Høres ut som en god ide!:) God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget i overskudd i nesten hele år, men har nok ligget i underskudd på de dagene jeg ikke har trent de siste 2 ukene. Vekta har gått litt ned som tenkt for å få ned fettprosenten, men det var kanskje ikke så lurt å begynne på det mens jeg var forkjøla.

Har en lettdag på trening idag og så tar jeg pause frem til mandag. Får spise og kose meg litt i helgen da ;). Takk for svar :)

Husk nok vann

Husk forskjellen på årsak og kilde. Eks: Kilden kan være et virus kroppen har fått, trenger ikke være så lenge, men Årsaken til at den blir lenge er anstrengelsen og treningen mens viruset er der. La kroppen være er sin egen doktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nok vann

Husk forskjellen på årsak og kilde. Eks: Kilden kan være et virus kroppen har fått, trenger ikke være så lenge, men Årsaken til at den blir lenge er anstrengelsen og treningen mens viruset er der. La kroppen være er sin egen doktor

Ja jeg mistenker treningsintensiteten som årsak til varigheten. Jeg pleier skjeldent å være syk lenger enn en uke - maks.

Skal passe på å drikke nok vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vært syk og fortsatt presset meg på trening, har jeg følt meg dårligere i en lengre periode etterpå enn om jeg bare tar det helt kuli.

Kroppen trenger hvile når den er syk. Hele poenget med trening er å bryte ned kroppen så den kan bygge seg opp sterkere. Når du er syk, trenger du ikke mer nedbrytning. Men man må jo kjenne på formen: litt snørr trenger ikke å bety at man bør holde seg unna. Føler du deg derimot slapp og svimmel er det vel ingen grunn til å slappe av litt.

Jeg kan forstå frustrasjonen til dem som driver med konkurranseidrett ol når de ikke får trent, men skjønner ikke helt krisen når vanlige mosjonister og kroppsbyggere ikke får trent på en drøy uke: Tror dere virkelig at muskler svinner så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...