Gå til innhold

Attention alle voksne menn! Hva ønsker dere dere til bursdag??


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Pappa fyller 50 snart og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe! Noen forslag til en bra gave? Pris er ikke så altfor viktig, da jeg kan alliere meg med flere familiemedlemmer hvis det blir dyrt.

Opplevelse er kanskje det beste, men det kan ikke være altfor tidkrevende (Reise har han ikke tid til. Må i såfall bli en dagstur). Bor i Oslo.

Noen som har erfaring med å gi bort noe skikkelig awesome? Eller, hvis du er en litt voksen mann, hva ønsker du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vet ikke hva slags pappa du har (les hva slags interesser og verdier), eller budsjett...men følgende kan jo tenkes på: kokkekurs, vinsmakerkurs, dyr maltwhisky, tandemhopp i fallskjerm, rafting, ballongtur, lei en sportsbil/båt for en dag/helg....tror også du kan leie noe på noen av racerbanene rundt oslo..middag på bra restaurant med nærmeste familie...Har han kronisk dårlig tid og tett program hele tiden så vil nok en dag helt uten plikter sammen med familie og folk han liker også funke bra ..og uansett aktivitet,.. han må selvfølgelig legge fra seg mobilen denne dagen..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff ham en plass på Maaemo.

(lover deg at det er helt oppe i samme nivå som Gainsbonanzaen deres på søndager)

Det er en matopplevelse som man husker lenge, lenge.

Grisevanskelig å få til, men likevel.

Materielle ting forsvinner, men opplevelser er awesome.

(ikke gi tangokurs, flere 50-åringer jeg kjenner som har syntes deres koners påfunn har vært "hysterisk morsomme")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassisk:

Rolex-Sky-Dweller-Annual-Calendar1.jpg

Gah. Liker ikke sky-dweller, men støtter forslag om klokke! :) Finnes dog mange rimeligere alternativ, uten å gå opp i +- 50k klassen:P Ta en titt her inne for inspirasjon http://www.tidssonen.no/forum/forum.php Det finnes også en kjøp og salg seksjon, men til 50 årsdag er det kanskje mest stas med en ny en. Om han har null interesse for klokker eller mekaniske dupeditter, er kanskje uansett ikke klokke å anbefale.

Et par ordentlige sko er jo også et alternativ. Du kan jo f.eks ta han med til skomaker asbjørn dagestad i oslo, og shoppe sammen. Der finnes alt fra Loake, til Edward Greene. Slenger med et bilde av en nydelig sko :)edward-green-shoes.jpg

Eller hva med et skikkelig manneverktøy? Type heavy duty drill, bor, kapp, spikerpistol? Eller en sykkel? Eller langrensski? Eller, eller, eller...Kommer ikke på noe mer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp et gavesett fra barbershop, noe alla dette:

http://www.barbershop.no/gavesett/merkur-vision-gavesett.html

Det er en knallgod høvel, med justeringsmuligheter, og så får du barbershop.no til å anbefale en komplett man-grooming pakke med facewash,pre shaveoil, barbersåpe, toner, aftershave, hudlotion, vaskeskrubbdott, etc... full pakke...stinn brakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Liker ikke sky-dweller, men støtter forslag om klokke! :) Finnes dog mange rimeligere alternativ, uten å gå opp i +- 50k klassen:p Ta en titt her inne for inspirasjon http://www.tidssonen.no/forum/forum.php Det finnes også en kjøp og salg seksjon, men til 50 årsdag er det kanskje mest stas med en ny en. Om han har null interesse for klokker eller mekaniske dupeditter, er kanskje uansett ikke klokke å anbefale.

Et par ordentlige sko er jo også et alternativ. Du kan jo f.eks ta han med til skomaker asbjørn dagestad i oslo, og shoppe sammen. Der finnes alt fra Loake, til Edward Greene. Slenger med et bilde av en nydelig sko :)edward-green-shoes.jpg

Eller hva med et skikkelig manneverktøy? Type heavy duty drill, bor, kapp, spikerpistol? Eller en sykkel? Eller langrensski? Eller, eller, eller...Kommer ikke på noe mer:p

Hva ligger Edward Green på hos Dagestad..? Min anglofile side er på skosiden svak for Crockett and Jones, men...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spanderte tur på pappsen til Polen. Ikke noe dyrt, bare noen tusenlapper. Nevnte ingenting til han, men dro han med på strippebule. Vi fikk et meget godt forhold etter dette, og det ble satt meget stor pris på, spesielt når jeg punget ut noen lapper på lapdance. :D

Han tar alltid opp den Polen-turen når det er familiegjester til stedet, men stripping og lapdance blir aldri nevnt.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...