Gå til innhold

Smoothie-oppskrifter


Liciouz

Anbefalte innlegg

Er sikkert en tråd om dette allerede i fitnessuniverset, men jeg forlanger debatt. Har nettopp anskaffet meg en frekk blender, og er interessert i forskjellige oppskrifter. Primært vil jeg bruke det til frokost ettersom jeg heller sover (restituerer) de ekstra 30 minuttene fremfor å stå i halvkoma på kjøkkenet.

Noen frekke tips der ute? Jeg tenker mest på comboer. Noen som har utforsket med havregryn, kokosmelk, forskjellige proteinpulver, bacon osv? Angrip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokkosmoothie er alltid en vinner. En frossen banan, melk av eget valg og kakaopulver/proteinpulver.

Ellers om du vil ha bær/fruktsmoothie er banan og blåbær, ananas og mango, jordbær og eple og pære/banan smaakfulle kombinasjoner!

En ekstrem enkel og sikkert mest vanlig kombinasjon er jo da yoghurt og frossen skogsbærblanding med søtning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Elsker smoothies!

Den jeg lager oftest er: 1 banan, fryste jordbær, fryste blåbær + appelsinjuice til ønsket konsistens.

Grønn smoothie:

[ATTACH]129617[/ATTACH]

- Litt brokkoli

- Litt agurk

- Litt frossen spinat

- Et eple

- Litt fersk ingefær

- Litt presset limesaft

- Eplejuice til ønsket konsistens

Alle sier æsj når jeg lager denne og nekter å smake, men den er sykt forfriskende! :) Anbefaler dere å prøve den. Man kan begynne med å ta veldig lite grønnsaker oppi, og heller ta mer i etter hvert. Lime, eple og ingefær tar vekk mye av grønnsakssmaken ;) Må prøves - god start på dagen! :)

Mangosmoothie: 2 glass

[ATTACH]129618[/ATTACH]

- 1 mango, kuttet i små biter

- 1/2 - 1 banan

- Ca 5 dl fløte og/eller melk

Denne er sykt god, (nesten) bedre enn milkshake og iskrem :) Kan sløyfe fløten hvis det blir for mye fett og kalorier, men den blir mye mer mettende med fløte. Mangosmaken forsvinner litt pga. bananen, men frisker opp smaken. Kan også ha noen jordbær oppi!

post-32239-14440967212272_thumb.jpg

post-32239-14440967212748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunny-C-FLF-200x200.jpgKokos-og-kakaosmoothie-1-200x200.jpgliten.Bringeb%C3%A6rsmoothie-WM-1-Copy-200x200.jpg

IMG_3871-200x200.jpgCreamy-nut-FLF-2-200x200.jpgSommer-i-et-glass-FLF-200x200.jpg

Jeg elsker smoothies, så her måtte jeg hive meg på å dele noen gode og noen litt frekke smoothies, noen som er bra for helsa og noen som bare er digg.

øverst fra venstre:

  1. Sunny C
  2. Kokos- og kakaosmoothie
  3. Bringebær Smoothie

nederst fra venstre:

  1. Tyttebær delight
  2. Creamy nut
  3. Bare melon smoothie

Teaser! Oppskrift, pretty please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...