Gå til innhold

Når mor ikke forstår konsekvensene av styrketrening


sunnivabjelland

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kunne trengt litt hjelp med å forklare mor at man blir ikke "mann" av styrketrening, som hun dersverre tror. Hun begrenser inntaket mitt av proteinshaker og andre kostholdsprodukter. Hun har sterk tro på at dette til slutt vil føre til at jeg ikke lenger er "clean". Derfor lurer jeg på om noen kan skrive et innlegg som vil få henne til å forstå at man ikke blir "hulken" av å trene styrke 6 ganger i uken, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det selv. Har prøvd, men hun nekter å høre på meg.

På forhånd, Tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, har prøvd det samme med min mor. Mitt råd til deg: drit i å forklare henne det, bare gjør det du vil og kjør på med styrketreningen, så vil hun forstå det når hun ser hvor bra du får det av all energien og at du mestrer mer og blir sterkere. Mammaer tror som regel de vet best, og det eneste min mor har sett av de som driver styrketrening er Arnold :p

Vil hun ikke høre, så vil hun ikke høre. Det har jeg erfart hvertfall så jeg gir langt F*** i hva hun og alle andre sier. Jeg liker det, jeg liker shakesa mine og å holde meg i form og vet at når jeg er 50 så ser jeg AWESOME ut :D Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er velmenende, og blir ofte skeptiske av ting de ikke forstår seg på (spesielt det som ungdommene holder på med... :p)

Er nok vanskelig å motbevise moren din, eller forklare henne at du ikke blir svær, men du kan jo prøve å vise henne noen artikler om emnet (mange her på fitnessbloggen).

Om det ikke hjelper, si at du forstår at hun mener det godt, men at du fortsatt vil kjøre på med styrketrening.

Ta mål, bilder eller noe av deg selv jevnlig, så kan du vise din mor fremgangen.

Tviler på at hun kommer til å stoppe deg etter noen mnd når hun ser hva du holder på med.

Kanskje hun begynner selv? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk seg en aha-opplevelse da hun forsto at konsekvensene av min styrketrening var at ryggen min begynte å fungere slik den bør, at jeg gikk ned i vekt, og rett og slett ble sterkere og orket mer av skogsarbeid og gårdsarbeid når jeg er hjemme. Hun mener fortsatt at proteinpulver er tøv, men jeg bor ikke hjemme, og bestemmer selv hva jeg vil pruke penger på og innta av føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe internett har lært meg, er det det at man ikke kam tvinge andre til å endre mening.

Det eneste du kan gjøre er å fortsette, og håpe at dine prestasjoner får henne til å tenke seg om.

On hun tror du ender opp med å dope deg fordi du tar proteinpulver, vel, der får du bare stå på og motbevise henne. Kjør tung styrke og vis i praksis hvilke effekter det gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis henne noen artikler, kanskje også dette emnet!

Jeg er mamma til en jente på 17, forsøker å få henne til å skjønne at det er styrketrening hun trenger, ikke timevis på tredemøllen... er ikke så lett andre veien heller. Men jeg nekter henne ikke å trene; alle må finne sin egen vei!

Mamma til sunnivabjelland: Begynn med styrketrening du også, du vil ikke angre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel mødre er fullstendig blottet for enhver logisk tangegang, og baserer alt de tror på nyheter og venninner. Bad combo. Har selv en mor som skylder på proteinpulveret om jeg har vondt i hodet eller knærne en dag. Å forstå prosessen med at melk blir til proteinpulver er tydligvis ufattelig vanskelig. Mulig jeg er slem mot mødre her nå, men dette er en typisk gjenganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...