Gå til innhold

Framgangen som stoppet opp.


anders wikanes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Faktisk så har jeg nesten ikke økt noe som helst i bryst...

ikke i noe annet heller..... mulig jeg har økt litt i styrken på armene.. men ikke noe spess i volum.

kan nok hende jeg tenker for avansert ja ;) ... har en kompis ( trenings og steroide junkie) som ga meg det programmet jeg brukte nå.

Det som er viktigst for meg er å ha en sterk kropp .. som atpåtil SER bra ut.... ha noe jeg kan vise fram lissom uten å være for... vanlig middelmådig om du skjønner :p

nå kommer jo høsten da.. så ekke så veldig mye å være på stranda etter... men sånn ca hvor lang tid tror du det kommer til å ta for meg å øke til 100 kg i benk hvis jeg følger starting strenght ?? ;)

bare nysgjerrig XD :p

Det spørs hvor raskt du er villig til å gå opp i kroppsvekt. Insisterer du på å beholde mageruter hele veien, så tar det fort 1-2 år. Er du villig til å spise deg 10-20 kg opp i kroppsvekt vil du greie det på 3-6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre her i tråden, ditt største problem kom da du satte deg ned og designet ditt eget program, til tross for at du har null erfaring med trening, det blir som å be noen som bare har lekt med lego designe en skyskraper. Du falt for mer-er-sikkert-bedre-tankegangen, men den er noe du burde vente et par år med, minst.

Kjør starting strength, spis og sov. Jeg tror du vil bli overrasket over hvor bra det fungerer (:

Ps; ikke ta treningstips fra folk som doper seg, de har helt andre forutsetninger, så skaderisikoen blir veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en økt med tunge baseøvelser i dag... Steike det var hardt ass... så vidt jeg klarte å fullføre... lå flatt ut på gulvet i 5 min før jeg gikk ut i garderoben, og kjente hvert einaste hjerteslag som en slegge i brystet..

trur nok jeg har undervurdert disse øvelsene .

takk for tipsa .. hadde egentlig ikke tenkt på det sjæl ... hadde det vært bare meg her i verden hadde jeg nok endt opp me å lagt på flere øvelserog rep på programmet mitt..

trur jeg kjører noe àla starting strenght ja ;)

hva med : Mandag:

5X8 Knebøy.

5X10 Shrugs.

5X8 Nedtrekk.

5X8 Markløft.

Tirsdag:

5x8 Benkpress.

5X8 militærpress.

5X8 Benkpress.

5X8 Sidehev.

Max Push ups.

Onsdag: hvile ( kanskje en gåtur/småjogging)

Torsdag:

5X8 Bicepscurls med stang.

5X8 Triceps overhead

5X8 Hammercurls.

5X8Franskpress

Avslutter med 21 ( tventyone)

Fredag:

5X8 Knebøy.

5X10 Shrugs.

5X8 Nedtrekk.

5X8 Markløft.

Lørdag:

5X8 Benkpress.

5X8 Militærpress.

5X8 Benkpress.

5X8 Sidehev.

Max Push ups.

Søndag: Hvile ( eventuelt en kjapp jogge/gåtur)

Noen invendinger mot dette programmet ?? .. eller ser det greit ut for nå ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Tror kanskje du har missforstått litt av det som har blitt sagt i denne tråden. Har du oversett svarene som har blitt gitt? Du må legge fra deg det at fler øvelser vil gi deg mer gains. Jeg skjønner at du er utålmodig og at du ikke kan vokse og bli sterk fort nok, men du må prøve å slappe av.

Starting strength

Dette programmet har blitt nevnt utallige ganger, og jo, selv om ditt hjemmesnekra program vil gi deg LITT resultater vil dette programmet garantert gi deg bedre resultater.

Du har ikke løfta så "tung" markløft hvis du har løfta 3x8. I Starting strength vil du operere med helt annet repsantall = en annen verden

PS: Sorry hvis dette innlegget virket litt hissig, men jeg har prøvd å spikre inn nettopp dette her for en annen 16 åring i dag, og det virker som dere har litt vanskelig for det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har satt opp et litt bedre program enn det i første posten;).

Hovedproblemet med det du satt opp nå er: for mange repitisjoner og for mange reps. Det å kjøre 5x8 med knebøy og mark er helt fantastisk tungt hvis vekten er som den skal. Det holder i massevis med 3 sett med 5 reps i knebøy, benk og militærpress. I markløft er 1 sett med 5 nok.

Hvis du vil trene 5 ganger i uken som du skriver, så ville jeg foreslå dette:

(settxreps)

Mandag

Knebøy 3x5

Benkpress 3x5

Franskpress 3x8-12

Tirsdag

Markløft 1-2x5

Militærpress 3x5

Hangups 3xfailure eller 3x5 med vekt

Curls 2-4x5-10

Torsdag

Knebøy 3x5

Benkpress 3x5

Franskpress 3x8-12

Fredag

Lette øvelser du vil gjøre

Lørdag

Markløft 1-2x5

Militærpress 3x5

Hangups 3xfailure eller 3x5 med vekt

Curls 2-4x5-10

Dette programmet er ikke bedre enn Starting Strength, men det bør fungere veldig bra en stund. Når du er blitt sterkere om noen måneder er nok opplegget over for mye. Det beste er nok Starting Strength.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. helt ærlig så blei det ikke mer enn 4X5-6 i dag... og DET var hardt.. :p men hadde hvertfall veldig lyst til å få til 5X8 :p .. om du skjønner ...

Hakke oversett dem ;) .. tenkte bare jeg skulle finne en middelvei ,.. og sakte men sikkert tilpasse den .. etterhvert som jeg fant ut av hva jeg klarer ;) ..

Må ærlig innrømme at jeg synes det er litt vanskelig å gå fra det jeg hadde , til et som har mindre øvelser etc :p ... er nok bare en vanesak ( Har den tankegangen at en dag uten trening, er en dag uten mening) .. så hadde tenkt til å prøve å venne meg mer og mer til det programmet jeg ble andbefalt ;)

om du skjønner hva jeg mener da :p

Utålmodig ?? .. jeg ?? .. ja gjett om a :p XD haha .. men skjønner hva du mener altså ;)

Hei igjen.

Tror kanskje du har missforstått litt av det som har blitt sagt i denne tråden. Har du oversett svarene som har blitt gitt? Du må legge fra deg det at fler øvelser vil gi deg mer gains. Jeg skjønner at du er utålmodig og at du ikke kan vokse og bli sterk fort nok, men du må prøve å slappe av.

Starting strength

Dette programmet har blitt nevnt utallige ganger, og jo, selv om ditt hjemmesnekra program vil gi deg LITT resultater vil dette programmet garantert gi deg bedre resultater.

Du har ikke løfta så "tung" markløft hvis du har løfta 3x8. I Starting strength vil du operere med helt annet repsantall = en annen verden

PS: Sorry hvis dette innlegget virket litt hissig, men jeg har prøvd å spikre inn nettopp dette her for en annen 16 åring i dag, og det virker som dere har litt vanskelig for det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har satt opp et litt bedre program enn det i første posten;).

Hovedproblemet med det du satt opp nå er: for mange repitisjoner og for mange reps. Det å kjøre 5x8 med knebøy og mark er helt fantastisk tungt hvis vekten er som den skal. Det holder i massevis med 3 sett med 5 reps i knebøy, benk og militærpress. I markløft er 1 sett med 5 nok.

Hvis du vil trene 5 ganger i uken som du skriver, så ville jeg foreslå dette:

(settxreps)

Mandag

Knebøy 3x5

Benkpress 3x5

Franskpress 3x8-12

Tirsdag

Markløft 1-2x5

Militærpress 3x5

Hangups 3xfailure eller 3x5 med vekt

Curls 2-4x5-10

Torsdag

Knebøy 3x5

Benkpress 3x5

Franskpress 3x8-12

Fredag

Lette øvelser du vil gjøre

Lørdag

Markløft 1-2x5

Militærpress 3x5

Hangups 3xfailure eller 3x5 med vekt

Curls 2-4x5-10

Dette programmet er ikke bedre enn Starting Strength, men det bør fungere veldig bra en stund. Når du er blitt sterkere om noen måneder er nok opplegget over for mye. Det beste er nok Starting Strength.

Takker :) .. trur nok ikke jeg skal starte med detta ennå ... men jeg vil lagre det.. så tar jeg sikkert og bruker det en dag jeg vil ha en uke med et annet oppleg ... ( hender jeg tar meg en uke med et ukjent treningsopplegg bare for å få litt variasjon )

Skal jeg være helt ærlig.. så klarte jeg ikke å fullføre helt på rep og set i dag... men det jeg skrev opp nå var hvertfall målet jeg hadde for dagen .. men fy faen .. knebøy og mark samme dagen ... Skalv i musklaturen når jeg var ferdig... umulig å gå ordentlig den første timen etter at jeg hadde trent :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet med treningen? Hvis målet med treningen er å pumpe seg helt ut, få den store skjelven etter trening og kunne klappe seg selv på ryggen med "sykt mye trening azz", så er det bare å kjøre på med programmet du lager selv. Dette er et helt legitimt mål, ikke noe galt med det. Men dette betyr samtidig at framgangen din ikke blir så stor som den kunne vært.

Hvis målet er å bli stor og/eller sterk på en effektiv måte så kaster du de selvlagde programmene dine i søpla og følger rådene som blir gitt her i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har starta med det nå ... Men noen småspørsmål

hvor mye er det normalt å legge på i uka av vekter ?? .. har hørt alt fra 2.5 - 5 kg ...

Og har også lest litt om folk som har fått mindre armer av å kjøre ss... bør jeg legge på noen curls etc på slutten av økta , eller er dette fy fy :p ??

baserer Ss seg på volum og styrke .. eller Bare styrke ... hovedmålet med treningen er egentlig å få en mer muskuløs/ veltrent kropp som damene digger .. .. har tenkt til å gå i overskudd nå fram til .. rundt januar, kanskje februar .. for så deretter å begynne å markere.. før sommern starter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bicepscurl hadde gjort programmet, tror du ikke en som har holdt på med styrketrening og coaching i 30-40 år ville ha lagt dette i programmet? Du må ærlig talt spørre deg selv, hvem kan mest om styrketrening, han eller deg?

Det du må forstå er at bicepscurl gjør at du ikke klarer å øke noe spessielt i vekter på stanga her, iforhold til f.eks stående roing, chinups og markløft.

Når det gjelder progresjon i programmet, så skal du øke 2.5 kg for hver gang du gjør en øvelse. Stopper du opp i noen øvelser, så bør du først og fremst se på teknikken din, eller kjøre en deload. Om hovudmålet ditt er å få en kropp som damene digger, så kommer du mest sannsynlig ikke til å nå langt, desverre. Tren for deg selv, kun for deg selv. Drit i hva andre syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har starta med det nå ... Men noen småspørsmål

hvor mye er det normalt å legge på i uka av vekter ?? .. har hørt alt fra 2.5 - 5 kg ...

Og har også lest litt om folk som har fått mindre armer av å kjøre ss... bør jeg legge på noen curls etc på slutten av økta , eller er dette fy fy :p ??

baserer Ss seg på volum og styrke .. eller Bare styrke ... hovedmålet med treningen er egentlig å få en mer muskuløs/ veltrent kropp som damene digger .. .. har tenkt til å gå i overskudd nå fram til .. rundt januar, kanskje februar .. for så deretter å begynne å markere.. før sommern starter ;)

Normal progresjon er 2,5 kg per trening i knebøy og markløft og litt mindre i de andre øvelsene. Altså 7,5 kg i uken. Sørg for skikkelig overskudd i alle fall de første ukene og begynn med vekter som gir ny rekord etter ca. 2 uker.

Eksempel:

Nåværende rekorder:

Knebøy: 60x5

Markløft: 70x5

Benkpress: 45x5

Bra startvekter:

Knebøy 45x5x3

Markløft 60x5

Benkpress 37,5x5x3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Curlz, så er det bare å gjøre de etter du er ferdi. Hold deg til ca. 3 sett. De er så lette uansett at det ikke har noe særlig å si mener jeg. Grunnen til at de ikke er i programmet er at de ikke er noe effektive til å drive en styrkeadapsjon, og tid som blir brukt på curlz kunne blitt benyttet bedre med å gi bedre innsats på de andre øvelser.

Uansett, vi klarer ikke å stoppe deg i å curle, så bare gjør det uten å si det til oss, så lenge du bøyer først;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy tar jeg ca 60 .. men hadde sikkert klart 75-80 ..

Mark tok jeg 65.. hadde klart 80

benk jeg tok 55 .. kan kanskje prøve meg på 60 i dag.

Bør jeg makse det helt ut fra begynnelsen av.. eller bør jeg starte med å legge på 2.5 kg fra det jeg tok forrige gang til jeg når max grensa ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...