Sknerten Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hei. Hvorfor står det overalt at vektnedgang på 0.5-1kg i uken er lett? Bare spis sunt og tren godt :)Haha .... Det funker ikke for meg! Jeg kunne lagt med hundrevis av linker som påstår dette. Jeg har vært døds seriøs på trening og kosthold i en periode på 12 uker nå Men er alt fettet borte og vaskebrettet der? NEIDA... Jeg er en gutt i 30 årene som er 1.73 cm høy og veier ca 74 kg. Jeg har trent aktivt fotball når jeg var ung og de siste 10-15 årene har jeg trenet vekter og kardio litt av og på. Jeg har i 12 uker aktivt kjørt et sunt kostholdsopplegg ( ikke sukker, godis, hvitt mel, ris, potet osv..) Har til nød spist litt ris/potet men ellers kjøtt, fisk og fugl. Proteinshaker og fiber. Utgangspunktet er at det er ett sunt kosthold jeg har holdt meg til. Trent aktivt vekter 3 ganger i uken og litt kardio inne i mellom. Går mye langeturer med bikkja, og ellers i skog og mark. Har helt ok god form. Målet mitt er å gå ned noen kilo slik at jeg kan få frem magemusklene og bli litt tynnere rundt livet. Har lissom det lille fettet som ikke gjør meg veltrent, men litt smådvask isteden. En ting er sikkert at det ikke er mye motiverende å lese hvor lett det er og gå ned 1 kg i uka når jeg har brukt tolv uker på å gå ned ca 2 kg. Har økt noe muskelmasse samtidig, men fettlaget rundt magen vil jo ikke vekk.. Så hva skal jeg gjøre nå? Kan ikke spise enda mindre, enda sunnere og det blir for mye trening og trene enda mer... Føler at nivået ligger slik det burde være hvis ikke det skal bli for ekstremt av noe. Etter min oppfatning burde jo jeg ganske raskt (siden 1 kg i uken er lett ) komme dit jeg vil? Så hva gjør jeg galt? Hilsen en småfrustrert ung mann Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er ikke lett å generalisere tror jeg. Folk er forskjellig og noen føler seg mer sultne enn andre og sliter mer med å gå ned i vekt. Jeg gikk relativt enkelt ned i vekt da jeg for et par år siden begynte å trene og samtidig kutta litt ned på karbsa (mindre potet/ris til middag). Raste ned 15 kg i vekt og 15 cm rundt livet. Riktignok har jeg snart økt de 15 kg jeg mista, men jeg er fortsatt 10 cm mindre rundt livet . Nå som jeg bulker (forsøker å legge på meg muskelmasse) spiser jeg proteinrik mat, noe mat med høyt kcal nivå og drikker flytende kalorier (H-melk). Skal du ned i vekt, så vil jeg anta du bør være forsiktig med energirike matvarer som metter lite. Reduser også på karbohydratene for disse øker insulin nivået i kroppen som bidrar til å lagre fett (hvis jeg har forstått det riktig). Proteinrike matvarer metter også mer enn mye annet. Når det kommer til stykket så må jo også kcal inntak være lavere enn kcal forbruk om du skal ned i vekt. Om dette medfører at du blir sulten, så er det desverre det som skal til for å gå ned i vekt. For min del kommer jeg bare lettere til det for jeg blir ikke så sulten av å ligge i kcal underskudd og dermed går lettere ned i vekt enn mange andre. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Du har trent vekter i 10-15 år og veier bare 74kg? Noe må du gjøre feil gutt! Du har litt lite muskelmasse og må på en lavere fett% for at vaskebrettet skal komme fram. Noen får det fram på 12 andre på 8, kanskje du som meg er en av de "uheldige". 6 pack er uansett overrated, Arnold hadde bare 4 Hva med å fokusere på å øke i masse en periode? og Loggfører du mat inntaket ? Sknerten, Ulrik og malenesofie 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Å gå ned 1kg i uken er ikke noe jeg ville ha anbefalt til noen om de ikke har 20kg ++ ekstra på kroppen, da et underskudd på litt over 1000kcal om dagen er ganske heftig om du ikke har mye å hente fra fettreserver. Gikk ned 1kg i uken de første ukene når jeg var nærmere 100kg, med en gang jeg var på 90kg, så gikk ting utroooolig mye tregere, og har kun gått ned 4-5kg på 4mnd... For din del, så vil nok et lite underskudd / vedlikehold på inntaket og 3 gode fullkropps styrketreninger i uka være det beste for å få gjort noe med kroppen. Sknerten og Affi 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sknerten Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Nei jeg loggfører ikke det jeg spiser. Ikke misforstå vekt treningen. Det jeg mener er at det har vært trening i 2-3 mnd så kanskje to år pause for så å trene ett par mnd igjen. Siste året har jeg trent ganske bra og ser at det fungerer. Synes bare det er så håpløst å si at det er så lett å få det vaskebrettet frem Men det er klart at jeg sikkert kan spise mindre, men jeg ønsker egentlig mer enn fast kostholdssndring enn en diett. Målet er jo å holde seg nogenlunde tynn, ikke gå opp igjen... Har aldri telt kalorier og det er selvfølgelig fullt mulig jeg spiser litt for mye til rask nedgang. Problemet er sikkert den 3 literen og halvliterene i helgene kanskje. har alltid skikkelig fri fredag og lørdag Mulig jeg blir litt lurt der. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Ang halvliteren og alkohol generelt, så er det jo mye kalorier i det, men det værste er suget man ofte får dagen etter Ellers er det fine greier å spe på med ekstra mye grønsaker, mindre saus og kanskje redusere litt på karbohydratkildene (brød, ris, pasta ++). Jeg er ikke noe veldig for å kutte ut matvarer, da blir det fort litt for ekstremt for min del, og jeg sprekker etterhvert. En reduksjon i inntaket på karbohydratrike matvarer med 20%, en generell økning i grønsaker, litt mindre saus gjør som regel susen. Om sulten tar deg, øk litt på proteinkilden eller enda mer på grønsaker. Husk også på at om du endrer spisevaner, så kan det ofte ta noen dager, og opp mot 2 uker til at du har vent deg på det. Sultfølelsen endrer seg i takt med spisemønsteret, men henger som regel litt etter Edit: Det å loggføre hva du spiser noen dager kan være lurt, bare for å se hvor mye du faktisk får i deg, og av hva. Anbefaler deg å logge en typisk uke for deg, trenger ikke å være nazi på målene, men jeg har fått meg noen a-ha opplevelser med å veie maten, føre det inn og se hva det er som går inn i kroppen av fett, proteiner og karbohydrater. Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er ikke lett fordi du allerede har en fin vekt i forhold til høyden din. Noen er heldige og kan få sixpack relativt lett og slipper å telle kalorier og tenke sunt kosthold for å oppnå det. Andre må jobbe desto hardere og ha full kontroll på inntak og samtidig trene fornuftig. Du må bare spørre deg selv hvor viktig det er for deg å oppnå sixpacken. Kanskje er det like smart å bare ha en sunn livsstil, trene for å bli sterkere og gi blanke i den sixpacken? Om du er skikkelig innstilt på å få bort det siste magefettet bør du begynne å logge inntaket ditt og få kontroll på hvor mye du spiser. Gjør små justeringer underveis. Fettklype og målbånd er nødvendige redskap for å måle framgangen. Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hei. Hvorfor står det overalt at vektnedgang på 0.5-1kg i uken er lett? Bare spis sunt og tren godt :)Haha .... Det funker ikke for meg! Jeg kunne lagt med hundrevis av linker som påstår dette. Jeg har vært døds seriøs på trening og kosthold i en periode på 12 uker nå Men er alt fettet borte og vaskebrettet der? NEIDA... Jeg er en gutt i 30 årene som er 1.73 cm høy og veier ca 74 kg. Jeg har trent aktivt fotball når jeg var ung og de siste 10-15 årene har jeg trenet vekter og kardio litt av og på. Jeg har i 12 uker aktivt kjørt et sunt kostholdsopplegg ( ikke sukker, godis, hvitt mel, ris, potet osv..) Har til nød spist litt ris/potet men ellers kjøtt, fisk og fugl. Proteinshaker og fiber. Utgangspunktet er at det er ett sunt kosthold jeg har holdt meg til. Trent aktivt vekter 3 ganger i uken og litt kardio inne i mellom. Går mye langeturer med bikkja, og ellers i skog og mark. Har helt ok god form. Målet mitt er å gå ned noen kilo slik at jeg kan få frem magemusklene og bli litt tynnere rundt livet. Har lissom det lille fettet som ikke gjør meg veltrent, men litt smådvask isteden. En ting er sikkert at det ikke er mye motiverende å lese hvor lett det er og gå ned 1 kg i uka når jeg har brukt tolv uker på å gå ned ca 2 kg. Har økt noe muskelmasse samtidig, men fettlaget rundt magen vil jo ikke vekk.. Så hva skal jeg gjøre nå? Kan ikke spise enda mindre, enda sunnere og det blir for mye trening og trene enda mer... Føler at nivået ligger slik det burde være hvis ikke det skal bli for ekstremt av noe. Etter min oppfatning burde jo jeg ganske raskt (siden 1 kg i uken er lett ) komme dit jeg vil? Så hva gjør jeg galt? Hilsen en småfrustrert ung mann Er som å høre min mann... Har holdt på ca like lenge som deg med dødsseriøs trening og kosthold, -500-1000 kcal i 12 uker nå. Har det hjulpet? Nesh. Nå har vi tatt det til the next level, legetime på fredag så får se om det gir noen svar. Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-838941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shenjing Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er ikke lett å gå ned 1kg i uka om du er nogenlunde normalvektig, noe du er. Jeg ville heller tenkt 2-500g i uka, alt ettersom, dvs at du kommer til å få resultater, bare ikke i morra Dessuten, vekttall er oppskrytt, flere her inne minker jo i omkrets mens de går opp i vekt pga hard trening. Sjekk buksa, ikke vekta. Sknerten, vesen og Kari 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Nei jeg loggfører ikke det jeg spiser. Ikke misforstå vekt treningen. Det jeg mener er at det har vært trening i 2-3 mnd så kanskje to år pause for så å trene ett par mnd igjen. Siste året har jeg trent ganske bra og ser at det fungerer. Synes bare det er så håpløst å si at det er så lett å få det vaskebrettet frem Men det er klart at jeg sikkert kan spise mindre, men jeg ønsker egentlig mer enn fast kostholdssndring enn en diett. Målet er jo å holde seg nogenlunde tynn, ikke gå opp igjen... Har aldri telt kalorier og det er selvfølgelig fullt mulig jeg spiser litt for mye til rask nedgang. Problemet er sikkert den 3 literen og halvliterene i helgene kanskje. har alltid skikkelig fri fredag og lørdag Mulig jeg blir litt lurt der. "Jeg har vært døds seriøs på trening og kosthold i en periode på 12 uker nå Men er alt fettet borte og vaskebrettet der? NEIDA..." Du gikk ned bare 2kg på 12 uker fordi du bare gav 33% av deg selv.. Å mene at du gjøre det "døds seriøst", da lurer du bare deg selv gutt Du må i tillegg huske at folk med en bedre utviklet muskelmasse, har det mye lettere for å få fram vaskebrettet. Det får du av å trene med progressiv belastning i lengre enn 3 mnd av gangen Sknerten og Ulrik 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hvis det stemmer at du har økt i muskelmasse, har du ihvertfall ikke vært i underskudd, da kroppen har rimelig vanskelig for å bygge muskler på underskudd (med mindre man er skikkelig skikkelig overvektig, og det er ikke du) Det er som i militæret, Ting Tar Tid, og hvis du tar kostholdet/treningen helt på feelingen kan det godt gå mye lengre enn tolv uker før du får særlig med resultater. Hva spiste du i går? Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sknerten Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Hei igjen.. Skal prøve svare på noen spørsmål og utdype litt til siden jeg trenger noen gode råd fra dere som kan dette ordentlig. Kan først begynne med å si at det er ikke det å ha en sixpack som er viktig. Men ønsker å ha flat mage og være "tynn" ikke ha det irriterende cm tykke laget med fett rundt magen og sideflesket Dessuten føles det ut som magen har det samme fettlaget på innsiden også. Jeg har merkbart økt i muskelmasse siden jeg begynte å trene ganske aktivt nå i våres. Så det kan jo hende jeg ikke har vært i kaloriunderskudd. Ikke misforstå meg, jeg snakker ikke om store muskler, men det synes på meg at jeg har blitt tynnere og lagt på meg på overkroppen. Måltider en vanlig hverdag for meg nå er f.eks: 1. frokost - (Havregryn, 4-korn, vita hjertegod med frukt osv og andre og lignende kornblandinger) - ca 1,5 dl + 1/4 del boks mager cottage cheese blandes med melk. Trening på morgenen før jobb. 2. en dose proteinpulver 30-40 gram. (tas med vann) 3. Lunch. Stort sett helt likt frokosten, eller noen ganger rester av middag fra dagen før ( ikke store mengder, alltid uten ris/potet ). 4. Middag. Kjøtt, fisk eller fugl ca 3-400gram. Masse stekte grønnsaker. 1 skje ris eller en halv potet. 5. Kveldsmat. stort sett samme som frokost pluss 2 kokte egg. Har aldri målt eller veid mat, men er ganske sulten i mellom måltidene når jeg spiser dette. Helgene er totalt annerledes. Her spiser jeg alt mulig. uansett sunt eller ikke. Pluss at det går med en 3 liter rødvin pluss noen øl. Her vet jeg at jeg skeier ut litt mye, men det er ikke aktuelt å "ødelegge" helgene. Har en krevende jobb som gjør at da må jeg koble litt av. Kan selvfølgelig droppe litt av pottisen og sjokoladen men god mat og drikke hører med Trening: Jeg deler kroppen i 2. Dag 1 Bryst, skuldre armer. Dag 2 Knebøy, Markløft pluss noen andre rygg øvelser. (trener aldri mage spesielt) Antall dager jeg trener er litt opp til hva som skjer på jobb, men jeg pleier alltid få trent dag 1 og 2 hver uke. Prøver få til 3 økter i uka men ikke alltid det går. Derfor er kroppen delt i 2 Mulig at helgene ødelegger mye for vektnedgang. Tror ikke jeg klarer å spise mindre i ukedagene for jeg er sulten ganske ofte. Er det noe jeg gjør helt feil jeg burde endre på? Jeg har jo ikke peiling utregning av kalorier, så jeg aner ikke hvor mange kalorier jeg spiser. Men kan jo ikke være alt for ille siden jeg tidligere gjerne tok en big mac meny til lunch osv og gjerne potetgull og sjokolade på kvelden osv. La ikke på meg noe særlig vekt allikevel. Har vel aldri veid mer enn 77/78 kg før. Er det noen som kan se ca hvor mye kalorier det er jeg spiser en vanlig dag? Noen tips eller skal jeg bare fortsette med dette frem mot jul og se hvor jeg havner? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shenjing Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Helgene er totalt annerledes. Her spiser jeg alt mulig. uansett sunt eller ikke. Pluss at det går med en 3 liter rødvin pluss noen øl. Her vet jeg at jeg skeier ut litt mye, men det er ikke aktuelt å "ødelegge" helgene. Har en krevende jobb som gjør at da må jeg koble litt av. Kan selvfølgelig droppe litt av pottisen og sjokoladen men god mat og drikke hører med Her *pil opp* ligger nok mye av grunnen til at du stagnerer. Foreslår at du for eksempel dropper ølen og halverer rødvinsmengden, ikke bare sparer du en del kalorier, men du blir også 'billigere i drift ' etterhvert ellers så kan du jo beholde hva du vil, men da er du pokka nødt til å se på det andre du får i deg i løpet av uk og helgen og rett og slett ta noen harde beslutninger om hva du skal spise/drikke og i hvilke mengder og på hvilke dager. It is what it is. Hvis du er sulten i hverdagene, hvorfor spiser du da ikke bare mer proteiner i form av ordentlig mat istedet for å ta den shaken? En shake metter lite. Bare et lite forslag. Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Enig med de over her. Hvis du ligger i underskudd mandag-torsdag, og så "driter i det" og koser deg fra fredag-søndag (tre liter vin og noen pils er MANGE kalorier, +potetgull og annen drittmat, og du har spist inn hele underskuddet og vel så det) er det ikke så rart at du ikke ser resultatene du ønsker. Dessuten; Hvis du bare får til to- kanskje tre økter i uka, hvorfor i all verden deler du dem i en to-splitt? For å få økt muskelvekst/styrke bør du trene hver musklegruppe MINST to ganger i uka, eller vedlikeholder du bare. Prøv et fullkroppsprogram istedet, der du fokuserer på HELE kroppen de to gangene du får tid å trene. Prøv f.eks styrketreningsprogrammet for nybegynnere http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Anbefaler å gjøre week-end- spisingen litt mer eksklusiv. God mat og drikke hører med og helgen skal ikke ødelegges, sier du. Jeg er enig og følger samme filosofi. Men - det går fint an å lage god mat og unne seg noen glass rødvin uten at det ødelegger progresjonen. Det er kun uhemmet fyll og fråtsing som eventuelt hemmer fremgang. Dette handler mye om "mind-set" og om balanse. Ser du på helgen som fritid fra en tøff jobbhverdag? Jepp. Ok Ser du på helgen som fritid fra en god og bærekraftig livsstil? Ikke gjør det! Helgen er gode biffer, lammecarre, viltgryte, fete sauser og ferske grønnsaker fra sesongen. En kraftig rødvin og noen kalde Hansa Lite - gjerne i samvær med gode venner. Helgen er ikke sjokolade, cola, chips og ostepop. Helgen er god sport på TV, fra sofakroken. Den er dagsferske aviser og lang frokost med egg og bacon og ferske rundstykker. . Helgen er dessverre også tid på kjøpesentre, men heldigvis også gode turer i fjell og mark. Hvis du vil så er helgen en forlengelse av en sunn og god livsstil - ikke et avbrudd fra den. Ikke fornekt deg de gode opplevelsene med god mat og drikke - de er svært viktige for livskvaliteten - men vær bevisst og velg kvalitet fremfor kvantitet. Tenker jeg. Astriiiixxx, Sknerten, Shenjing og 5 andre 8 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrWednesday Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kan anbefale Shape Up Club sin app for å følge med kaloriinntaket. Ikke nødvendigvis på permanent basis, men den er veldig kjekk for å bli litt mer bevisst på hvor mye man faktisk får i seg. Det meste av matvarer ligger inne med strekkode så den er veldig enkel i bruk også. Jeg har selv gått ned over 30 kg siden desember og har hatt god nytte av denne (og Runkeeper). Linker til appen: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sillens.shapeupclub Apple: https://itunes.apple.com/us/app/shapeup-club-calorie-tracker/id286906691?mt=8 Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sknerten Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Melis88 jeg rekker rett og slett ikke å ta hele kroppen de gangene jeg trener. da må jeg heller prøve å få til 4 ganger i uken. Jeg trener fra ca kl 0700 - 0745 for så å starte jobben kl 0800. Etter jobb har jeg ikke sjans å trene noe med unger og ulike aktiviterer. Og du har nok helt rett i at det ikke holder med totalt frislipp i helgene. Mye av svaret ligger sikkert der. Linjemannen jeg kan ikke si meg mer enig i dine vurderinger angående helgen Mye er kanskje gjort dersom man klarer og ikke "ta helt av" i helgen. Jeg tror faktisk det er rom til å nyte livet selv om man har et mål med treningen.. Jeg skal prøve appen for det hadde jo vært morsomt å faktisk målt hva jeg spiser spesielt forholdet i uken og helgenene.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Du trenger ikke bruke flere timer for å trene hele kroppen, det er fullt mulig å kjøre et fullkroppsprogram på 45 minutter. Det blir hva du gjør det til. Men fakta er ihvertfall at sånn som du holder på nå vil resultatene la vente på seg. Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 En effektiv fullkroppsøkt kan du fint få til på 40 minutter, handler mye om å gjøre ting effektivt, kjøre tungt og ha øvelser som tar det meste av kroppen. Har du Knebøy/utfall, markløft/roing og en pressøvelse av noe slag, så har du i realiteten trent hele kroppen. Variasjon mellom treningene med handtler og stang, samt valg av øvelse, så treffer du "alt" f.eks: Mandag: Knebøy, pull-ups og stående skulderpress Onsdag: Markløft, Bulgarske utfall og benkpress med manualer(kan også variere med skråbenk) Fredag: Benkpress, stående stangroing og goblet squats De største og tyngste øvelsene først, pga at disse er viktigst mtp teknikk. kjør f.eks. 2 lette oppvarmingssett på 30% og 60% av arbeidsvekten, så noen tyngre sett. De andre øvelsene trenger du trolig ikke like mye oppvarming på, iom at du er varm fra den første øvelsen, men du kan godt ta et lett sett for å få inn teknikken før du løfter tungt. Gjør du dette, så har du en effektiv økt, der du får kjørt hele kroppen på no-time! Selv prøver jeg å ha gode effektive sett på de store øvelsene, og hive på litt mindre isolasjonsøvelser etterpå, bare for å gi noen områder ekstra trykk. Sknerten 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23640-vektnedgang-p%C3%A5-05-1-kg-i-uken-m%C3%A5-jo-v%C3%A6re-tull/#findComment-839567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.