Gå til innhold

Fadderuke- kost og trening


Magsa

Anbefalte innlegg

Snart er det skolestart og den berømte fadderuka med mye alkohol står for tur. Jeg er livredd for å ikke få trent noe, og at jeg skal legge på meg. Tips/råd? Føler det er litt teit å droppe en fest for å trene, kjenner ingen, så må jo få meg venner..hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe hjelp, du blir ikke tykk av en fadderuke, på samme måte som du ikke blir slank av en fadderuke. Kos deg, ikke ha dårlig samvittighet. Livet er mer en bare trening, så ikke la det styre. Det er nå du får igjen for alle timene du har vært flink, nettopp for å kunne gjøre slik med god samvittighet.

Og hvem sier at du ikke kan trene? Om du vil drikke hver dag er jo ditt eget valg, samt hvor mye. Men rådet mitt står, en uke er ikke det som ødelegger, det er alle de andre ukene i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hjelp, du blir ikke tykk av en fadderuke, på samme måte som du ikke blir slank av en fadderuke. Kos deg, ikke ha dårlig samvittighet. Livet er mer en bare trening, så ikke la det styre. Det er nå du får igjen for alle timene du har vært flink, nettopp for å kunne gjøre slik med god samvittighet.

Og hvem sier at du ikke kan trene? Om du vil drikke hver dag er jo ditt eget valg, samt hvor mye. Men rådet mitt står, en uke er ikke det som ødelegger, det er alle de andre ukene i året :)

Det er sant!

Jo, jeg kan trene, men er redd det blir så dårlig tid. Er jo opplegg hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant!

Jo, jeg kan trene, men er redd det blir så dårlig tid. Er jo opplegg hele dagen..

Da får du bare prioritere eller planlegge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke være med på hele opplegget. Har vært igjennom samme greia sjøl, og det er en idiotisk myte at man blir eksludert fra klassemiljøet om man ikke er med på ALT. Ta deg tid til å trene om du vil det, det er nok flere som tenker at de har lyst på en time eller to helt for seg selv i løpet av en såpass hektisk uke.

Og når det gjelder alkohol: Vil du ikke drikke eller drikke så mye, så ikke gjør det. Jeg er mektig irritert på fadderukeordningen for å trykke et drikkeregime nedover hodet på folk! Newsflash: DET GÅR FAKTISK AN Å FESTE UTEN Å DRIKKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress noe særlig med det, og gjør som du føler for. Hvis du føler for å være med på det meste, drikke og kose deg, så gjør det, det vil ikke ha noe særlig effekt på kroppen og formen din på langsikt. På den annen side, hvis du har lyst til å trene og ta litt avstand fra festingen og slik en dag eller fem, så gjør det! Det er ikke noe krav om å være med på alt i fadderukene, man kan bli utslitt av mindre. Det er et litt uuttalt drikkepress jeg ikke er så fan av, og det er ikke noe must å feste hver dag for å få seg venner og å ha en ålreit semesterstart, det vil du få uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja virkelig, ikke la dette bli en unødig bekymring for deg...Som det blir nevnt så har én uke med litt løsere rammer ingen betydning i lengden (og det er langsiktig progresjon som er dikterende for at du når dit du vil, ikke sant?).

Du burde virkelig gjøre litt for å delta i fadderuken - jeg minnes det som en veldig morsom opplevelse da jeg hadde det :)

Glimrende måte å dine nye studievenner på! Men som det nevnes, så er det ikke slik at man må følge med på 100 % av opplegget, og drikke seg kanakas hver eneste dag/kveld...Jeg opplevde at det var stor tolleranse for at folk satte grenser forskjellig :) Og det går fint an å ta seg tid til å trene litt imellom også...Kjenner noen som er fadderbarn/faddere denne uka, og jeg vet at de tar seg tid til å trene, og får det til å funke helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Det er EN uke. Drit i trening og kosthold, og konsentrer deg om å bli kjent med masse hyggelige folk. Ingen grunn til dårlig samvittighet syns da jeg. :) Jeg begynner selv på fadderuke neste uke, og jeg skal kose meg!

Skremmende hvor opphengt folk er - og lar det styre livet - av kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hva folk spiser mellom jul og nyttår som gjør de fete,men hva de spiser mellom nyttår og jul!

Fadderuka er kanon, så senk skuldrene, kos deg skikkelig, og start studiene med et smil. Det er femtien uker igjen av året, så uansett hva du gjør denne uka kommer det ikke til å være noe du ikke får korrigert/forbedret i løpet av de neste 51.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...