Gå til innhold

Wtf, har stoppet å øke i benk i en måned, mens jeg øker i andre brystøvelser?

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo
Løfte mer med så smal beinstilling? Det har jeg ekstremt lite trua på. Jeg løfter mye mer med brei benstilling. Du skal heller ikke se oppi taket, du skal finne deg ett punkt ca rett frem og fokusere på det, akkurat som i alle andre øvelser.

http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Skal teste det på,tirsdag :)

Fortsetter under...

Ja, jeg er fortsatt ikke sterk, men jeg er fortsatt mye sterkere enn før jeg klarer nå å bøye 3,5 reps 105 kg

Hva er 3.5rep? Tre reps og en kvartbøy? :roflmao:

3reps og jeg kom meg ned på siste reps, men ikke opp, så jeg klarte halvparten av repsen = 0,5 reps :p

Hahahaha. Tyngdekraften er fin sånn sett. Men det teller ikke.

Annonse

Er man svak i bunn er nok trening med stopp gunstig. Jeg er enig i at man skjerper teknikken med stopptrening. Men at man får utrolig mye mer fremgang, gir bare falske forhåpninger om økninger.

Haha, ok! får høre på eksperten selters.

Går du mer opp i andre øvelser enn benk, og du vil opp i benk, tenker jeg at med mindre du har f.eks. Svakere skuldre elns, fjerner andre øvelser som er høyt konsentrert på bryst. Ingenting er sterkere enn det svakeste ledd. Det er i alle fall min oppfatning:)

Vet ikke hvor mye du tar i benk, men hva jeg gjorde for å tippe over den magiske 100 kg grensa var å gå ned på vektene betraktlig, terpe ekstremt mye på teknik, løfte eksplosivt og kontrollert på hvert jævla rep. Aldri hatt så mye fremgang etter det, jeg har vel økt 10-15 kg bare på 2 måneder nå, før har det stått stille. Hva er din 1rm?

Lev gjerne i en fantasiverden der benkpress med stopp er løsningen på alle fremgangsproblemer i benkpress.

Bra comeback! Har ikke sagt det jeg, sier at man får bedre fremgang ved å trene med stopp.

Gjest GuJunPyo
Vet ikke hvor mye du tar i benk, men hva jeg gjorde for å tippe over den magiske 100 kg grensa var å gå ned på vektene betraktlig, terpe ekstremt mye på teknik, løfte eksplosivt og kontrollert på hvert jævla rep. Aldri hatt så mye fremgang etter det, jeg har vel økt 10-15 kg bare på 2 måneder nå, før har det stått stille. Hva er din 1rm?

Hakke peil, men på mandager skal jeg kjøre 5 x 5 arbeidsett og øke 2,5 kg hver uke når jeg klarer reps hvert sett. :D

Bra comeback! Har ikke sagt det jeg, sier at man får bedre fremgang ved å trene med stopp.

Må si meg uenig i den. Konkurerer du i styrkeløft vil det jo være praktisk å trene mye med stopp, siden det er det du skal gjøre i konkuranse. Men man må ned på vektene for å trene me stopp, og jeg har en teori om at den beste måten er å løfte slik at du kan løfte tyngst muligt uten at det går utover teknikk selvfølgelig.

Annonse

Det å ha et lite stopp i bunnen når du gjør benkpress burde alle gjøre, spesielt om du skal konkurrere i styrkeløft. Jeg må bli flinkere til det :whistle:

Må si meg uenig i den. Konkurerer du i styrkeløft vil det jo være praktisk å trene mye med stopp, siden det er det du skal gjøre i konkuranse. Men man må ned på vektene for å trene me stopp, og jeg har en teori om at den beste måten er å løfte slik at du kan løfte tyngst muligt uten at det går utover teknikk selvfølgelig.

Okei, sier ikke at det er håpløst å løfte uten stopp. Føler det har hjulpet meg mye bare.

Samme her.

I motsetning til selters, tror jeg trening med stopp har meget stor betydning.

Man null bevegelsesenergi fra bunn / ingen bounce

Teknikken blir gjerne bedre, ergo mindre skaderisiko

Man må lære seg å ha et meget bra trykk og spenn med hver eneste rep.

Og når vektene relativt sett blir tyngre med en bedre/tyngre teknikk, vil ikke da CNS bli mindre "overtrent"?

Erfaringsmessig, mener jeg man bør trene med og uten stopp. Saktereps og eksplosive reps. Toppsett og mengde.

Hei. Nå har jeg lest igjennom tråden din.. Jeg syntes det er flott at du søker tips og hjelp for å bli bedre! Mange som har sterke meninger om treningsmetoder her. Nå skal jeg dele mine tanker. Om du vil bli sterk i en hvilket som helst øvelse så bør du lære seg et visst bevegelsesmønster, dvs et bevegelsesmønster som er tilnærmet optimalt for øvelsen du skal gjøre. Denne bevegelsen skal du tilstrebe å gjøre på hvert eneste rep i hvert eneste sett, ja også på oppvarmingen.

Ta benkpress som et eksempel. Du har sikkert sett Benkpress på 123 videoen jeg har laget. Studer den, les det jeg har skrevet. print det ut og ta det med deg på trening, gå igjennom hvert eneste trinn. lær deg å gjøre det det skikkelig å gjør det på hver eneste rep!

En kontrollert stopp i benk er et veldig bra hjelpemiddel på teknikken for det gjør det lettere å bruke samme teknikk hver eneste gang. Du vil ikke løfte mere i benk med en gang av det, men over tid vil du ha utbytte av å trene med stopp. Gjør det minst en gang i uken.

Til slutt: IKKE FINN OPP KRUTTET PÅ NYTT! (bruk et velutprøvd treningsprogram som feks 5*5 stronglifts og ikke noe du har fått av en random litt sterk type på forumet eller gymmet) Begynn kjempelett! i ditt tifelle ville jeg begynt på max 45kg i benkpress (gjerne mindre) og økt 2,5kg i uken frem til stagnering så ville jeg begynt på ny på 50kg..

Uansett så må du ha lykke til med treningen fremover! Ønsker deg massvis av GAINZ! Stå på! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...