Gå til innhold

Running_cheese

Medlemmer
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hva i all verden er forskjellen? Nå ble jeg nysgjerrig
  2. har hørt noe lignende, men ser fortsatt ikke den enorme helsegevinsten Kan da umulig være så mye verre å kjøpe 10pakning lomper til 6,- på rema, i alle fall på et stramt studentbudsjett...
  3. Mye bra oppskrifter her, men jeg sliter med å skjønne én ting: hvorfor er speltlomper så uendelig mye bedre enn vanlige??
  4. Er 168 høy og veier 62-63 kg, så hvor mye jeg forbrenner er vel mulig å finne ut av, jeg ønsker å gå ned 5 kg fett, og er igrunnen klar for å være "på diett" en stund, særlig siden jeg kan leve ganske godt på 1800 kcal daglig (tror jeg). Er det et OK inntak i forhold til mine mål og forutsetninger?
  5. Vil dere si at ca 1800 kcal er et greit nivå å legge seg på? Føler jeg da kan være komfortabelt mett, men samtidig gå litt i underskudd - har jeg rett, eller?
  6. Får gi det et realt forsøk! Fortsetter nok med mye av samme maten (cc, havregrøt, egg, knekkebrød), men skal tilføye mer middagsmat (føler det mangler litt i det siste....) Jeg merker jo at jeg har gått litt opp i vekt de to siste ukene - både muskler og fett, men er nå allikevel ikke det jeg ønsker! Men nå er jeg gira, skal unngå denne dyresulten! Takk for all hjelp folkens Gjerne kom med flere tips til hva jeg kan spise som er sunt, mettende og velsmakende!
  7. Nei, akkurat DET er jeg klar over, selv om det ikke alltid er så greit å la være Konklusjonen etter alle gode tips og råd må bli å rett og slett legge seg på et litt høyere inntak i utgangspunktet, og la dette bestå av mer grønnsaker og "ordentlig" mat (type middagsmat med kylling, fisk, karbonadedeig osv.), så får jeg håpe at det vil gi mer energi og mindre smeller
  8. Hmm takk for gode innspill! Jeg tror ikke jeg er så stresset egentlig, så kan ikke skylde på det akkurat. Velvet: hva mener du med at økedager skal være tidvis normalt? Jeg er ikke ute etter å øke kroppsmassen min Hmm, det med fisk har jeg ikke tenkt noe særlig på.. vanskelig dette, hva i all verden er trygt å spise i større mengde da!? Alle sier jo fet fisk er sååå sunt
  9. Jeg er ganske sikker på at jeg får nok proteiner (mye meieriprodukter, har ikke mulighet til å lage mat i det siste siden jeg omtrent bor på skolen i disse eksamenstider), kanskje ikke for mye grønnsaker, men har det i 2-3 av dagens måltider, fet fisk hver dag, ofte en proteinshake etter trening, litt egg hver dag... Ser virkelig ikke hva jeg gjør galt :-( Nesten så jeg lurer på om det er noe galt med meg, siden det ikke er snakk om cravings men faktisk sult :-P
  10. Absolutt, men det er en del unødvendig energi i smøret, osten, og ingen har da behov for 15 knekkebrød, men det var egentlig bare et eksempel, kan være annet jeg overspiser på òg Jeg bare forstår ikke HVORFOR jeg får disse hunger attackene. Hjelper ikke å drikke te, vann, vente, gjøre noe annet, det er rett og slett følelsen av sult. Ubegripelig at det skal være så vanskelig. Er sulten selv om jeg merker at kroppen egentlig har fått nok, men viljestyrken bare er der ikke :-(
  11. Jo, trening krever klart energi, men jeg merker at den spisingen går utover vekten, den rikker seg igrunnen ikke (har til og med gått opp ca 1 kg de 10 siste dagene) fra 62-63 kg - har gått ned ca 5 kg siden sommerferien, om det kan ha noe å si?
  12. Jeg kan egentlig ikke se at disse periodene sammenfaller noe særlig bra med "den tiden i måneden". Jeg tror jeg spiser omtrentlig like mye hver dag, utenom de dagene jeg får disse hunger-attackene (velger å kalle dem det). Spiser ikke brød, men tenker at 4 knekkebrød er en passelig frokost, eller 3-4 knekkebrød og en boks makrell i tomat er en OK lunsj? Ifølge myfitnesspal får jeg omtrent i meg 1500 kcal når jeg passer litt på, hvorav jeg prøver å få til 100-120 gram proteiner
  13. Hei, jeg er en 20 år gammel jente, trener styrke 3-4 ganger i uka, og kondisjon 3-4 ganger i uka, og er generelt ganske fornøyd med treningsmengden og kvaliteten. Målet er å gå ned i fettprosent, opprettholde god kondisjon og bli "strammere" som det heter. Men, problemet er kostholdet; jeg vet hva som er sunt, i gode perioder klarer jeg å spise plenty proteiner, grønnsaker, grove karbohydrater, sunt fett (særlig fra fet fisk), en del meieriprodukter osv. Men så kommer det perioder hvor jeg rett og slett er LATTERLIG sulten! Jeg kan fortære en pakke knekkebrød med smør og gulost feks, elle
×
×
  • Opprett ny...