Gå til innhold

Søtsug på kveldene..


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hver kveld når jeg setter meg i sofaen foran Tven kommer det enorme søtsug og jeg er sååå lei!!

Andre som har det som meg?? Og eventuelt tips?? ***Frustrert** :barefoot:

Og hva spiser dere når dere får dette? Ikke helt bra å hive inn på en proteinbar hver kveld liksom..

Lag deg alternativ til det du fyser på da? Sjokolade? Lag deg noe med sjokolade,uten sukker til kveldsmat?

Dette pleier jeg å spise når jeg er søtsugen ,blitt kveldsmaten ganske ofte:P

Halv boks mager kesam

søtet med valgfritt støninsmiddel til kesamen smaker så søtt som du selv liker.

bland inn en ss peanøttsmør(velg gjerne den organiske typen med mer nøtter)

liten neve rosiner

NAM:D

Eller du kan gjøre det samme med også ha oppi en scoop sjokoladeproteinpulver og et par ts bakekakao. Snickers!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på diett, så jeg spiser en ganske kaloririk kveldsmat.. Men den er sunn og stopper søtsug.

Lager en stor bolle med havregrøt, skyr, eplebiter, rosiner, nøtter og peanøttsmør.

Er du på diett kan du spise mager cottage cheese med eplebiter, kanel og evt søtning.

Mager kesam med kakaopulver og søtning blir som sjokolademousse, men noen ganger trigger det søtsuget mitt enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug er et mareritt. Jeg kan bli helt tøvete når det slår til som verst, og ender gjerne opp med å endevende skapene på jakt etter noe snop som kaaaanskje har sneket seg unna. Hos meg dukker det opp like før jeg blir sulten, så for min del hjelper det å finne tak i noe mat. Går ikke det så er frukt en slager for meg, men jeg er også veldig glad i is. Så jeg har fryst ned yoghurt i diverse former og fun-light blant annet. Jeg kan fort finne på å knaske på noen frosne jordbær også, men kanskje jeg bare er rar der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke på diett, så jeg spiser en ganske kaloririk kveldsmat.. Men den er sunn og stopper søtsug.

Lager en stor bolle med havregrøt, skyr, eplebiter, rosiner, nøtter og peanøttsmør.

Er du på diett kan du spise mager cottage cheese med eplebiter, kanel og evt søtning.

Mager kesam med kakaopulver og søtning blir som sjokolademousse, men noen ganger trigger det søtsuget mitt enda mer :)

Jeg er på diett og spiser en stor og kcalrik kveldssmat - havregrøt, frukt/bær og kesam/cottage cheese/proteinpulver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del kommer søtsuget kun dagen etter jeg allerede har spist snop, spiser jeg mindre sukker forsvinner søtsuget også. Men lag små porsjoner med bær (druer, blåbær, jordbær) i porsjonsskåler og fyll med jordbærgele. En slik på kvelden med enten litt vaniljesaus eller vaniljekesam er både søtt og lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på diett, så jeg spiser en ganske kaloririk kveldsmat.. Men den er sunn og stopper søtsug.

Lager en stor bolle med havregrøt, skyr, eplebiter, rosiner, nøtter og peanøttsmør.

Er du på diett kan du spise mager cottage cheese med eplebiter, kanel og evt søtning.

Mager kesam med kakaopulver og søtning blir som sjokolademousse, men noen ganger trigger det søtsuget mitt enda mer :)

Man kan ofte spise kaloririkt til tross for diett:) Diett betyr ikke automatisk= lite kcal:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg får søtsug er når jeg ;

Ikke har fått i meg nok proteiner/fett - om det er blitt mye carbs og lite prot/fett en dag vil jeg ofte ha et større hunger etter søte ting.

Du kan også kjenne på følelsen i munnen, og tenke etter om du har drukket nok vann de dagene du hungrer etter noe søtt. Det er mulig at vann kan dekke behovet, og at du forveksler dehydrering med søtsug.

Disse tingene har hvertfall hjulpet på søtsuget mitt - og det er ca fraværende nå. Tok en liten stund tho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer nok :) Jeg er så "heldig" at jeg sliter med å få i meg nok kcal, så på slutten av dagen må jeg lage DEN gigabollen med havregryn for å komme opp i nok kcal :p
Ja du skal tenke at du er heldig!:D Skulle gjerne vært sånn at jeg sliter med å få i meg nok:P Når jeg skal vedliekholde vekta da sliter jeg med å få i meg nok derimot:P

Men folk kan si det de vil..det er godt å spise svære måltider,speseilt på kvelden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med søtsug/saltsug, er det noe som KAN komme av mineral/vit/salt mangel i kroppen?
Jeg tror alt handler om innstilling og at det meste er i hodet ...samt noen ganger er det signal om mangler ja..må jo være det...men dette vet man vel ikke uten å måle verdiene hos lege ? Jeg vet ikke jeg..men mange sier jo at ved utkutting av alt av sukker osv så vil søtsug eller slikt ivertfall forsvinne..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alt handler om innstilling og at det meste er i hodet ...samt noen ganger er det signal om mangler ja..må jo være det...men dette vet man vel ikke uten å måle verdiene hos lege ? Jeg vet ikke jeg..men mange sier jo at ved utkutting av alt av sukker osv så vil søtsug eller slikt ivertfall forsvinne..

Poenget er at jeg nå i sommer har hatt et sinnsykt saltsug. noe jeg ikke kan minnes å ha hatt før. At jeg har lyst på søtt og er sukkeravhengig er ikke noe nytt, men dette med salt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg nå i sommer har hatt et sinnsykt saltsug. noe jeg ikke kan minnes å ha hatt før. At jeg har lyst på søtt og er sukkeravhengig er ikke noe nytt, men dette med salt er det.
Ja ,jeg vet ikke,men hvis jeg svetter mye og det er varmt vil jeg få saltsug..dette er på en måte logisk kanskje?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...