Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

GrrM har vel sagt det ganske tydelig at vi får se Jon igjen.

Vi får nok ikke se Jon Snow, men kanskje Jon Targaryen, Jon Stark (tviler), Ghost eller som Azor Ahai.

Eller som en white walker? Nights king viste åpenbar interesse for han. Nye nights king som skal føre krigen mot Daenerys. Ice vs fire.

Jeg blir helt gal, frustrert, opphisset, glad og sint på en gang av alt jeg ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som vekker Coldemort interesse mer enn en skjeggete mann med valyrian steel som dreper en av hærførene hans. Tror dog ikke noe på at Jon blir en other, synes ikke det gir mening å loke han over til den "onde" siden. Tror mye heller på at Daenerys går den veien, hun er jo tidvis litt full of herself (spesielt i bøkene). Altså, ikke at hun blir en white walker, men at hun klikker og blir evil.

Men ja, helt enig ... er all kinds of emotions. Er utrolig fascinerende å bli så fordypa i noe som er fiktivt. Egentlig kan man jo bare dikte opp en egen slutt i stedet for å vente på Martin sin :)

Han har heldigvis lovet nå at The Winds of Winter skal slippes før sesong 6, så det er betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig merkelig at han da har fått bekmørke hår og øyne, enda han bare er halvt Targaryen (om han er).

Ikke første Targaryan som har mørkt hår. Andre halvparten ville isåfall vert arvet fra Lyanna Stark. Det er uansett mer plausibelt enn at Ned Stark har vert utro. Det kommer ganske godt frem i bøkene, og er en populær fan teori ( just google it ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig merkelig at han da har fått bekmørke hår og øyne, enda han bare er halvt Targaryen (om han er).

Grunnen til at mange Targs har hvitt hår og lilla øyne er innavling for å beholde disse trekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange Targs har hvitt hår og lilla øyne er innavling for å beholde disse trekkene.

Selvsagt, men det er uansett svært rart at han har SÅ mørkt hår og krøllete hår som halvt Targaryen. Mulig han ble skrevet sånn kun for å holde tvilen rundt hvem foreldrene hans er lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke første Targaryan som har mørkt hår. Andre halvparten ville isåfall vert arvet fra Lyanna Stark. Det er uansett mer plausibelt enn at Ned Stark har vert utro. Det kommer ganske godt frem i bøkene, og er en populær fan teori ( just google it ).

Nei, flere Targaryens og bastarder med brunt hår og blå/grønne/brune øyer, men ingen med kullsvart uregjerlig Robert Baratheon hår som Jon. Det er samtidig godt mulig at han har blitt skildret med så svart og krøllete hår kun for å så større tvil rundt hvem foreldrene er.

Har lest bøkene og stort sett alt av teorier. Det som mest får meg til å tvile på denne teorien er fordi det er den som oftest blir dratt frem i bøkene (mellom linjene). For forutsigbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flere Targaryens og bastarder med brunt hår og blå/grønne/brune øyer, men ingen med kullsvart uregjerlig Robert Baratheon hår som Jon. Det er samtidig godt mulig at han har blitt skildret med så svart og krøllete hår kun for å så større tvil rundt hvem foreldrene er.

Har lest bøkene og stort sett alt av teorier. Det som mest får meg til å tvile på denne teorien er fordi det er den som oftest blir dratt frem i bøkene (mellom linjene). For forutsigbart.

Nå er vel mørkt hår et veldig dominant gen i forhold til hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig merkelig at han da har fått bekmørke hår og øyne, enda han bare er halvt Targaryen (om han er).

Må påpeike at i bøkene er han beskrevet annerledes enn han er casta i seria, og at han og Arya er like og har mest "Stark-like" features. Altså det virker som han har arva mykje av utsjånaden etter mora (om det er Lyanna). Eg copy-paster fritt fra Wikipedia:

Jon has a lean build, with dark brown hair and grey eyes so dark they border on black. He is graceful and quick. Tyrion Lannister notes that Jon has the traditional Stark face in everything but name—long, solemn and guarded—a face that gives nothing away. He remarks to himself that whoever Jon's mother was, she left little of herself in her son's appearance. Arya Stark is said to resemble Jon the most of the Stark children.

Ps. Eg meiner at det blir påpeikt en plass i bøkene også at Arya ligner på Lyanna som barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig merkelig at han da har fått bekmørke hår og øyne, enda han bare er halvt Targaryen (om han er).

Jeg var jo også der, men så leste jeg litt mer av de tidligere beretningene om Targaryens, og det er ikke alle som har hatt det sølvhvite håret. Datteren til Rhaegar og Elia hadde jo brunt hår, samt så hadde Rhaenyra Targaryen tre sønner der alle hadde brunt hår og brune øyne, og ene barnet til en av de tidligere Aegon hadde jo faktisk sort hår. Så teorien er litt mer plausibel enn jeg selv først hadde trodde, men jeg har ikke helt utelukket Robert som et alternativ, men kjenner jeg tror litt mer på den Targaryen/Stark-komboen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turde ikke lese de siste kommentarene her, i tilfelle det var noen spoilere fra episode 10 :eek::D

Skulle se den siste på Popcorntime i går, men det var bare introen som var der. Kriiiiise! Noen som vet hvor jeg kan få sett den? *hikst* :cry:

hbo nordic. Sikkert gratis å prøve i en uke eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt bare laste ned siden HBO garantert kommer til å kræsje tyve ganger i løpet av episoden. Farsken meg verste streamingtjenesten jeg noen gang har hatt abonnement på. Vi ender alltid opp med å laste ned episoden uansett siden både kvaliteten og funksjonaliteten er dårlig. Forstår virkelig ikke hvorfor de ikke bare lager ei bedre løsning, det er ikke som om HBO ikke har penger til det. Vi kommer jo til å kansellere abonnementet, fordi det er så mye tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...