Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Lyanna og Robert? Heller Lyanna og Rhaegar Targaryen? (huhei der var det sikkert mye feilstaving)

Nope, jeg mener Robert. Vet det er en gren som mener Jon er sønn av Rhaegar og Lyanna, men jeg har alltid trodd mer på at han er sønn av Robert og Lyanna. I tillegg til at det gir mer mening i karakteroppbygginga og historien, mener jeg også at hårfargen hans er essensiell her. Men skråsikker kan man jo aldri være når det er Martin som skriver, kan jo være "la håret bli sort"-magi, og når han kommer tilbake fra de døde ... silvery white. Synes i alle fall historien er bedre om han er Baratheon-arvingen, mens Dany står for Targaryen-siden.

Uansett hva han er, så er det mer enn en bastard, så at han dør her, det tror jeg ikke på. Gendry derimot tror jeg bare er en post-it som datt av tidslinja til GRRM.

Edit: Nå som jeg har bladd litt mer i de tidligere bøkene og lest opp igjen det jeg har lest tidligere så er jeg litt mer enig i den Targaryen-teorien, for det var jo ikke alle Targaryens som hadde hvitt hår. Samtidig så er det jo ikke bekreftet noe sted at Lyanna og Robert hadde seg, da hun avviste han for å være så horete av seg. At Jon er sønn av Robert er en teori jeg fikk veldig tidlig når jeg leste, og derfor aldri gått bort fra, men merker nå at jeg begynner å helle litt mer mot at Jon er Azor Ahai, som Strølle påpeker her oppe. Faen for et univers GRRM har skapt, selv om deler av det er basert på reelle hendelser, så er det å danne hele dette universet ut fra sitt eget hode svært fascinerende og imponerende.

Tok Sansa og Reek selvmord eller ? Så ingen mulighet for å overleve det hoppet...

Snøen var ganske dyp under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Helvette heller... hva var vitsen med det da!

Jeg må si at jeg er veldig skuffa over at hver gang det lukter store slag, så ebber det ut i ingenting. Stannis går til krig mot winterfell og blir slakta på 15 sekunder... Greit at mye av hæren stakk men et par stykk til fots? Mens hele Boltonhæren plutselig var gigantisk? Winterfell er da ikke så stor!

Noen på reddit har hatt alt for mye fritid og laget denne:

QSBvfTg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg mener Robert. Vet det er en gren som mener Jon er sønn av Rhaegar og Lyanna, men jeg har alltid trodd mer på at han er sønn av Robert og Lyanna. I tillegg til at det gir mer mening i karakteroppbygginga og historien, mener jeg også at hårfargen hans er essensiell her. Men skråsikker kan man jo aldri være når det er Martin som skriver, kan jo være "la håret bli sort"-magi, og når han kommer tilbake fra de døde ... silvery white. Synes i alle fall historien er bedre om han er Baratheon-arvingen, mens Dany står for Targaryen-siden.

Uansett hva han er, så er det mer enn en bastard, så at han dør her, det tror jeg ikke på. Gendry derimot tror jeg bare er en post-it som datt av tidslinja til GRRM.

Edit: Nå som jeg har bladd litt mer i de tidligere bøkene og lest opp igjen det jeg har lest tidligere så er jeg litt mer enig i den Targaryen-teorien, for det var jo ikke alle Targaryens som hadde hvitt hår. Samtidig så er det jo ikke bekreftet noe sted at Lyanna og Robert hadde seg, da hun avviste han for å være så horete av seg. At Jon er sønn av Robert er en teori jeg fikk veldig tidlig når jeg leste, og derfor aldri gått bort fra, men merker nå at jeg begynner å helle litt mer mot at Jon er Azor Ahai, som Strølle påpeker her oppe. Faen for et univers GRRM har skapt, selv om deler av det er basert på reelle hendelser, så er det å danne hele dette universet ut fra sitt eget hode svært fascinerende og imponerende.

Snøen var ganske dyp under.

en del av teorien rundt john er at han er den andre/tredje Targaryen.

1, Dany.

2, John

3, Tyrion. (Mad King koste seg litt med moren når han var i castley rock)

Det trengs 3stykk for å kontrollere det den tre hodene dragen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri spesifisert at de tre hodene trenger å være Targaryens eller folk i det hele tatt, bare at dragen må ha tre hoder. Den er jo veldig vag teorien i seg selv, hva de tre hodene betyr. Det en del andre ting i bøkene jeg ikke helt kan skrive her uten å spoile ting som jeg regner med kommer i neste sesong, så kan ikke utbrodere helt og holdent hva jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri spesifisert at de tre hodene trenger å være Targaryens eller folk i det hele tatt, bare at dragen må ha tre hoder. Den er jo veldig vag teorien i seg selv, hva de tre hodene betyr. Det en del andre ting i bøkene jeg ikke helt kan skrive her uten å spoile ting som jeg regner med kommer i neste sesong, så kan ikke utbrodere helt og holdent hva jeg tenker.

the dragon must have three heads…but I am too old to be one of them. I should be with her, showing her the way, but my body has betrayed me

Det har vel alltid ligget i kortene at det må tre stykk for å kontrollere de tre dragene.

Sånn som når Aegon kom. Aegon,Visenya og Rahenys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del av teorien rundt john er at han er den andre/tredje Targaryen.

1, Dany.

2, John

3, Tyrion. (Mad King koste seg litt med moren når han var i castley rock)

Det trengs 3stykk for å kontrollere det den tre hodene dragen

Mye mulig Aegon fortsatt kan bli presentert i serien og vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt bænkers at Jon blir "ressa" igjen. Enten av Melisandre, eller fordi han er sønn av Lyanna og Rhaegar og når han da blir brent på bålet vil han gjennopstå. Mye på samme måten som Daenerys og drageeggene da de ble brent. På denne måten vil han også bli fritatt alle løfter han har gitt. Eller rett og slett at han ikke døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det. med tanke på at de ga deler av jon conningtons rolle til sir jorah. og at det blir for mange karakterer for tv showet

enig. Kjedelig at han ikke er med i serien. Da kommer han sikkert til å spille en svært liten rolle i bøkene og. Om ikke de bare går en helt annen vei enn bøkene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, siden det tydeligvis er greit å snakke om bøkene så gir jeg mine tanker.

Ang. Jon i bøkene er jo det siste han sier "Ghost", så det virker veldig logisk at han tar en pitstop der før han emerger i sin egen kropp, eller i en drage eller hva enn.

Ang. Aegon er det veldig rart om de ikke tar med hans storyline, da den kan komme til å bli ganske viktig, tipper han kommer via Varys som i serien er i Mereen, og som var den som hadde en finger med i spillet fra starten av. Aegon ble jo ikke presentert som en faktisk karakter før i sisteboka (sammen med Connington som i serien i praksis er Jorah), så det skal nok bygges opp mer rundt han, noe annet ville vært merkelig.

I tillegg har de jo drept flere i serien enn i bøkene, så det er jo litt mer rom i karaktergalleriet. Tipper Jon sin storyline ikke returnerer før i slutten av sjette eller starten av syvende sesong, så da har de litt rom der for nye storylines. Ser for meg at fokuset neste sesong er Mereen, King's Landing og Iron Islands ... og Bran. Håper i alle fall det, er mye viktig jeg føler forsvinner ut i intet om det ikke blir fokus.

Gleder meg til Winds of Winter, jeg. Har nå tatt bøkene frem fra starten av og skal lese alt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden det tydeligvis er greit å snakke om bøkene så gir jeg mine tanker.

Ang. Jon i bøkene er jo det siste han sier "Ghost", så det virker veldig logisk at han tar en pitstop der før han emerger i sin egen kropp, eller i en drage eller hva enn.

Ang. Aemon er det veldig rart om de ikke tar med hans storyline, da den kan komme til å bli ganske viktig, tipper han kommer via Varys som i serien er i Mereen, og som var den som hadde en finger med i spillet fra starten av. Aemon ble jo ikke presentert som en faktisk karakter før i sisteboka (sammen med Connington som i serien i praksis er Jorah), så det skal nok bygges opp mer rundt han, noe annet ville vært merkelig.

I tillegg har de jo drept flere i serien enn i bøkene, så det er jo litt mer rom i karaktergalleriet. Tipper Jon sin storyline ikke returnerer før i slutten av sjette eller starten av syvende sesong, så da har de litt rom der for nye storylines. Ser for meg at fokuset neste sesong er Mereen, King's Landing og Iron Islands ... og Bran. Håper i alle fall det, er mye viktig jeg føler forsvinner ut i intet om det ikke blir fokus.

Gleder meg til Winds of Winter, jeg. Har nå tatt bøkene frem fra starten av og skal lese alt på nytt.

En drage blir vel vanskelig da "gjenstanden" må være i nærheten for å ta kontroll over den. Nå er heller ikke Ghost i nærheten av han hverken i bok eller serie. Ikke har han warget noen gang heller, men fortsatt mulig ja.

Og du mener vel Aegon og ikke Aemon? :p Ellers meget enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aegon ja, går litt i surr med navna innimellom må jeg innrømme. Vært litt arti om Aemon bare HALLA superawesome :D

Ghost er jo ved Castle Black, så det er jo ganske mulig at han er i nærheten. Mente forresten ikke at Jon skulle warge inn i en drage, men at han blir til en drage eller noe annet targaryensk når han resurectes fra Ghost igjen. Det var jo noe med de isdragene, om jeg ikke husker feil. Dette er altså ganske kraftige spekulasjoner, og jeg må virkelig lese det tidligere stoffet om igjen for å få litt kontroll på historien. Den mest logiske veien er jo Melisandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...