Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Eventuelt bare laste ned siden HBO garantert kommer til å kræsje tyve ganger i løpet av episoden. Farsken meg verste streamingtjenesten jeg noen gang har hatt abonnement på. Vi ender alltid opp med å laste ned episoden uansett siden både kvaliteten og funksjonaliteten er dårlig. Forstår virkelig ikke hvorfor de ikke bare lager ei bedre løsning, det er ikke som om HBO ikke har penger til det. Vi kommer jo til å kansellere abonnementet, fordi det er så mye tull.

Har aldri hatt problem med HBO, eg? Merkelig, er det ei generell greie? Synes uansett det er greit å betale for kvalitetsinnhold, så sant det er mogleg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må påpeike at i bøkene er han beskrevet annerledes enn han er casta i seria, og at han og Arya er like og har mest "Stark-like" features. Altså det virker som han har arva mykje av utsjånaden etter mora (om det er Lyanna). Eg copy-paster fritt fra Wikipedia:

Jon has a lean build, with dark brown hair and grey eyes so dark they border on black. He is graceful and quick.Tyrion Lannister notes that Jon has the traditional Stark face in everything but name—long, solemn and guarded—a face that gives nothing away. He remarks to himself that whoever Jon's mother was, she left little of herself in her son's appearance.Arya Stark is said to resemble Jon the most of the Stark children.

Ps. Eg meiner at det blir påpeikt en plass i bøkene også at Arya ligner på Lyanna som barn?

Fullstendig klar over dette. Jeg har bare vanskeligheter for å tro at Rhaegar og Lyanna er foreldrene pga. at det virker for åpenbart. Stort sett alt peker i den retningen av hint vi får gjennom boka. GRRM er ikke akkurat redd for å lede leserne en vei før han forkaster alt og slenger noe helt uventet i trynet på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problem med HBO, eg? Merkelig, er det ei generell greie? Synes uansett det er greit å betale for kvalitetsinnhold, så sant det er mogleg :)

Vi har problemer hele tiden. Innholdet vil ikke loade, det buffrer ikke skikkelig underveis, vi blir kastet ut av innlogginga og det er generelt sett treigt ... også får du det bare i 720 og ikke 1080, som ikke er så essensiell for min egen del, men det at vi plages så mye med det tekniske i løsninga er en dealbreaker.

Av denne sesongen har vi vel fått til å se 3/10 episoder på HBO, resten har vi lastet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Vi har problemer hele tiden. Innholdet vil ikke loade, det buffrer ikke skikkelig underveis, vi blir kastet ut av innlogginga og det er generelt sett treigt ... også får du det bare i 720 og ikke 1080, som ikke er så essensiell for min egen del, men det at vi plages så mye med det tekniske i løsninga er en dealbreaker.

Av denne sesongen har vi vel fått til å se 3/10 episoder på HBO, resten har vi lastet ned.

Sett alt av GOT + andre serier på HBO uten problemer... rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke alene om å streves med løsninga i alle fall, men det er bra det ikke er ræva all over. Har bare gang på gang prøvd å se episoder også bare nope. Burde nesten oppretta ei støttegruppe.

"Hei jeg heter Kamilla, og jeg har også prøvd å se GoT når HBO ramler ned ... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nett gjennom Anal Digital, som er enda mindre brukervennlig enn HBO, men det er ikke nettet i seg selv, for vi har sjelden problemer med streaming fra eksempelvis Netflix eller seedboxen vår. Ut fra forumene så er det mange andre som sliter med løsningen også. Når man prøver å være lovlydig og det faktisk ikke går ... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si ikke det. Jeg vet at Netflix har avtaler med en del ISPer om å ha servere stående i deres nett, noe som typisk vil gi en langt bedre opplevelse enn sammenlignet med tjenester som ikke har slike avtaler. Hvilke avtaler HBO har og med hvilke leverandører vet jeg ikke, men slike ting kan ha noe å si.

Det sagt: tjenesten skal jo fungere uavhengig av hvilken internettleverandør man har, og HBO Nordic har et brukergrensesnitt som grenser til brudd på menneskerettighetene så jeg er på ingen måte HBO fanboy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si ikke det. Jeg vet at Netflix har avtaler med en del ISPer om å ha servere stående i deres nett, noe som typisk vil gi en langt bedre opplevelse enn sammenlignet med tjenester som ikke har slike avtaler. Hvilke avtaler HBO har og med hvilke leverandører vet jeg ikke, men slike ting kan ha noe å si.

Det sagt: tjenesten skal jo fungere uavhengig av hvilken internettleverandør man har, og HBO Nordic har et brukergrensesnitt som grenser til brudd på menneskerettighetene så jeg er på ingen måte HBO fanboy.

Hvis noen tjenester funker bra og noen andre igjen funker dårlig, så vil jeg påstå at feilen er hos tjenesten som funker dårlig, i alle fall når det er såpass store leverandører. Men nå sporer det fryktelig av her, så nok om nettet vårt og tilbake til Game of Thrones / A Song of Ice and Fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har problemer hele tiden. Innholdet vil ikke loade, det buffrer ikke skikkelig underveis, vi blir kastet ut av innlogginga og det er generelt sett treigt ... også får du det bare i 720 og ikke 1080, som ikke er så essensiell for min egen del, men det at vi plages så mye med det tekniske i løsninga er en dealbreaker.

Av denne sesongen har vi vel fått til å se 3/10 episoder på HBO, resten har vi lastet ned.

prøv å bytt nettleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd både Chrome, Safari og FireFox. Kanskje jeg skal peise opp VirtualBox og teste det i IE8 :D

hvordan pc har du?

kan være at den har for lite minne for hbo (spess når du bruker chrome)

nettlinjen din kan være problemet. bruker du trådløstnett? prøv å koble til en ethernet kabel å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]164176[/ATTACH]

Burde holde greit til å streame, altså. Den stasjonære vi har på stua har 8 GB og står i tillegg koblet til via ethernet, og vi har like mye problemer der. Uansett så er en streamingtjeneste dårlig hvis den krever ethernettilkobling. Dessuten er brukergrensesnittet ganske ræl og du får det ikke i 1080, så det er ei helhetsvurdering av hele løsning. Står fast ved konklusjonen at når så mange andre streametjenester fungerer fint så ligger problemet hos HBO. Men for all del, vi har både seedbox og kickass, så det er ikke som om vi ikke får sett ting. Kjøper såpass mye lovelig også at jeg gjør det uten et snev av dårlig samvittighet :)

Nå har jeg for øvrig begynt helt på nytt igjen med aller første bok. Krever hverken internettforbindelse, medgjørlige streamingtjenester eller teknologi forbi ei standard glødelampe. I approve.

post-20877-14441004246353_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]164176[/ATTACH]

Burde holde greit til å streame, altså. Den stasjonære vi har på stua har 8 GB og står i tillegg koblet til via ethernet, og vi har like mye problemer der. Uansett så er en streamingtjeneste dårlig hvis den krever ethernettilkobling. Dessuten er brukergrensesnittet ganske ræl og du får det ikke i 1080, så det er ei helhetsvurdering av hele løsning. Står fast ved konklusjonen at når så mange andre streametjenester fungerer fint så ligger problemet hos HBO. Men for all del, vi har både seedbox og kickass, så det er ikke som om vi ikke får sett ting. Kjøper såpass mye lovelig også at jeg gjør det uten et snev av dårlig samvittighet :)

Nå har jeg for øvrig begynt helt på nytt igjen med aller første bok. Krever hverken internettforbindelse, medgjørlige streamingtjenester eller teknologi forbi ei standard glødelampe. I approve.

nå mente jeg ikke at hbo krevde ethernett kabel, men at deres trådløse router kunne sende ut dårlige signaler.

du har mer en nok minne til å kjøre i værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...