Gå til innhold

Crossfit er en ren idrett.....


Gjest

Anbefalte innlegg

Det som overrasker meg, er at slik jeg ser det reagerer folk mer på måten CFB har håndert dette i media, enn at en eier er blitt "tatt". For min del er dette veldig bra at ett senter også tester de som både driver og er coach på senteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som overrasker meg, er at slik jeg ser det reagerer folk mer på måten CFB har håndert dette i media, enn at en eier er blitt "tatt". For min del er dette veldig bra at ett senter også tester de som både driver og er coach på senteret

Problemet er at den ene eieren er den som har plukket ut hvem som skulle testes, og tilfeldigvis plukket ut den andre eieren. Etter at disse i lengre tid har kranglet om den videre driften av senteret. Selve håndteringen her minner bare om utskvising og en måte å bli kvitt en annen person på. Selvfølgelig vet han som har valgt ut vedkommende at dette er en test som ikke ville bli bestått. Sånn sett en ekstremt kynisk handling.

Jeg støtter forøvrig ikke på noen måte selve situasjonen med å nekte å ta testen, uavhengig av hvorfor man nekter. Men måten dette er gjort på er så kynisk, og det å kontakte avisen for å henge ut en person som er så anonym at man like gjerne kunne oppgitt personnummer og gateadresse er et ekstremt lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg, er at slik jeg ser det reagerer folk mer på måten CFB har håndert dette i media, enn at en eier er blitt "tatt". For min del er dette veldig bra at ett senter også tester de som både driver og er coach på senteret

Helt enig.

Det minner skremmende mye om måten brukerne på fitnessbloggen stilte seg bak robert eilertsen når han ble siktet som en av hovedmennene i tidenes største norske dopingsak.

På samme måten som fitnessbloggens brukere, så er crossfitterne de første som begynner å skrike på internett om at alle andre miljøer er fulle av steroider og juksepaver. De hater kroppsbyggere pga "alle" visstnok bruker steroider og er visst så mye bedre selv. Men med en gang forbildet deres blir fengsla, så snur alle om på sekundet og er plutselig liberale og skal støtte kompisen sin.

Det er en latterlig mentalitet som vitner om svake og lite selvstendige individer, som bare følger etter "lederen" sin som sauer uansett hva han/hun har gjort. Ingen tør å si ifra, alle bare nikker og sier "jatakk, fortell meg hva jeg skal gjøre og mene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

På samme måten som fitnessbloggens brukere, så er crossfitterne de første som begynner å skrike på internett om at alle andre miljøer er fulle av steroider og juksepaver. De hater kroppsbyggere pga "alle" visstnok bruker steroider og er visst så mye bedre selv. Men med en gang forbildet deres blir fengsla, så snur alle om på sekundet og er plutselig liberale og skal støtte kompisen sin.

Det er en latterlig mentalitet som vitner om svake og lite selvstendige individer, som bare følger etter "lederen" sin som sauer uansett hva han/hun har gjort. Ingen tør å si ifra, alle bare nikker og sier "jatakk, fortell meg hva jeg skal gjøre og mene".

Hvor er denne ytringen?

Er de som mener noen besitter en "latterlig mentalitet" i grunnen noe bedre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Det minner skremmende mye om måten brukerne på fitnessbloggen stilte seg bak robert eilertsen når han ble siktet som en av hovedmennene i tidenes største norske dopingsak.

På samme måten som fitnessbloggens brukere, så er crossfitterne de første som begynner å skrike på internett om at alle andre miljøer er fulle av steroider og juksepaver. De hater kroppsbyggere pga "alle" visstnok bruker steroider og er visst så mye bedre selv. Men med en gang forbildet deres blir fengsla, så snur alle om på sekundet og er plutselig liberale og skal støtte kompisen sin.

Det er en latterlig mentalitet som vitner om svake og lite selvstendige individer, som bare følger etter "lederen" sin som sauer uansett hva han/hun har gjort. Ingen tør å si ifra, alle bare nikker og sier "jatakk, fortell meg hva jeg skal gjøre og mene".

Honnør for den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart leit at en såpass fremtredende person i crossfit-norge nekter å la seg teste, men det som er ille er hvordan saken er håndtert.

Det er helt topp at crossfitsentre har dopingtester, og det skal få konsekvenser å teste positivt eller å nekte å la seg teste. Men er det virkelig nødvendig med oppslag i BT hvor man så til de grader peker på hvem vedkommende er i en sak hvor det helt klart virker å ha vært en krangel mellom medeierne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig.

Det minner skremmende mye om måten brukerne på fitnessbloggen stilte seg bak robert eilertsen når han ble siktet som en av hovedmennene i tidenes største norske dopingsak.

På samme måten som fitnessbloggens brukere, så er crossfitterne de første som begynner å skrike på internett om at alle andre miljøer er fulle av steroider og juksepaver. De hater kroppsbyggere pga "alle" visstnok bruker steroider og er visst så mye bedre selv. Men med en gang forbildet deres blir fengsla, så snur alle om på sekundet og er plutselig liberale og skal støtte kompisen sin.

Det er en latterlig mentalitet som vitner om svake og lite selvstendige individer, som bare følger etter "lederen" sin som sauer uansett hva han/hun har gjort. Ingen tør å si ifra, alle bare nikker og sier "jatakk, fortell meg hva jeg skal gjøre og mene".

Hvor er disse crossfitterne som skriker opp om at alle andre miljøer er fulle av steroider og juksepaver? Og hvem er det som støtter han som dopa seg?

Jeg har ennå ikke møtt noen som har hevdet verken det ene eller det andre så jeg skjønner ikke hva du snakker om. Du har sikkert møtt på typer med disse holdningene, men vær grei å ikke generaliser alle som driver med crossfit. Det er jo det du anklager crossfittere for å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig.. Er det ikke fornuftig å bruke dopingmidler for deres skadeforebyggende effekt om man driver aktivt med Crossfit, gitt den idiotisk høye skaderisikoen når man f.eks. skal presse ut så mange markløft man kan på en gitt tid..? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at han er 'clean' eller ei, men for alt jeg vet så kan urinptøve-nekten ha vært av prinsipp grunnet uenighetene med deleier, og konsekvensene vært noe uklar for vedkommende på det tidspunktet. Han kan vel uansett ikke ta prøven nå for å vise sin uskyld, da det er gått lang tid og han uansett ville testet negativt i dag.

Dette er mer utpressing enn noe annet etter min mening. jeg spleiser gjerne på de 4.000,- for å teste både daglig leder og 3 andre instruktører i samme slengen. Kanskje litt seint nå, etter alt bråket som startet april/mai? Anyway, alle skulle blitt testet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at han er 'clean' eller ei, men for alt jeg vet så kan urinptøve-nekten ha vært av prinsipp grunnet uenighetene med deleier, og konsekvensene vært noe uklar for vedkommende på det tidspunktet. Han kan vel uansett ikke ta prøven nå for å vise sin uskyld, da det er gått lang tid og han uansett ville testet negativt i dag.

Dette er mer utpressing enn noe annet etter min mening. jeg spleiser gjerne på de 4.000,- for å teste både daglig leder og 3 andre instruktører i samme slengen. Kanskje litt seint nå, etter alt bråket som startet april/mai? Anyway, alle skulle blitt testet samtidig.

Og om denne spleisingen for å dopteste flere i ettertid hadde skjedd, så hadde vedkommende fortsatt nektet i april/mai (pga, uenigheter med deleier etcetec) og det hadde ikke betydd en døyt. Han er "tatt" og han er informert om konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg nekter ikke på det, poenget mitt er at alle kan gjøre dårlige avgjørelser og kanskje ikke tenke igjennom fremtidige konsekvenser under en 'krangel'. Jeg tar det i hvert fall ikke som gitt at han faktisk dopa seg. Det er ikke Tour de France det er snakk om her. Ja, det er dumt å ikke teste seg, men jeg hadde blitt litt sinna av å bli håndplukket til urinprøve av en jeg er i konflikt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skyte inn at penger og tillit spiller også en rolle her, og derfor syns jeg det er helt riktig at avisen dekker dette.

Et medlemskap koster 800 kr måneden. Senteret (det på Danmarksplass) er en gammel lagerhall, som krevde få utbedringer. Utstyret koster noe, men dette er lite ift vanlige treningssentre. Ved alle sentre er mange "støttemedlemmer". De åpnet i oktober 2010, og allerede i 2011 hadde de driftsinntekter på 1.3 millioner og gikk med overskudd. Ikke et stort overskudd, men det er uvanlig å gå i pluss i starten uansett. Driftsinntektene har garantert gått opp siden 2011, potensialet er stort for å tjene myyyye penger på dette.

Dette er penger gitt til dem basert på en tillit, om at de kan gi det de lover. De tar på seg oppgaven med å gjøre deg "fit as fuck" når det tydeligvis er snev av "fit med fusk". Jeg syns folk fortjener å vite hvordan de forvalter den tilliten.

Jeg kjenner ikke mannen, men syns han virket som en kjernekar av det jeg visste før dette. Jeg tviler ikke på at han brenner for crossfit. Og ja - det virker som ekstremt skittent spill i styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg nekter ikke på det, poenget mitt er at alle kan gjøre dårlige avgjørelser og kanskje ikke tenke igjennom fremtidige konsekvenser under en 'krangel'. Jeg tar det i hvert fall ikke som gitt at han faktisk dopa seg. Det er ikke Tour de France det er snakk om her. Ja, det er dumt å ikke teste seg, men jeg hadde blitt litt sinna av å bli håndplukket til urinprøve av en jeg er i konflikt med.

Enten støtter du han fordi han har dopet seg, og har blitt dratt inn i en konflikt som kanskje ikke har gått ordentlig for seg, eller så støtter du han ikke. At du fortsatt tror at han ikke har dopet seg er så naivt at jeg får vondt inni meg, men fortsatt ikke overraskende mtp at det er svært mange på forumet som deler samme holdning til saker som dette.

EDIT: Hvis det skulle vise seg at karen ikke har dopet seg, men fortsatt sagt nei til å teste seg kan de like godt kaste han inn i fengsel. Mennesker som ikke greier å tenke lenger enn 5 minutter framover i tid er en fare for seg selv og de rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EDIT: Hvis det skulle vise seg at karen ikke har dopet seg, men fortsatt sagt nei til å teste seg kan de like godt kaste han inn i fengsel. Mennesker som ikke greier å tenke lenger enn 5 minutter framover i tid er en fare for seg selv og de rundt seg.

hehe - er du KLAR over hvilken belastning bare sykkelsporten og friidrett hadde gitt rettsvesenet vårt med den tankegangen? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - er du KLAR over hvilken belastning bare sykkelsporten og friidrett hadde gitt rettsvesenet vårt med den tankegangen? :p

Det er derfor man enten gir fanger utdanning, eller gjør noe nyttig samfunnsøkonomisk - som å spikre europaller, 4-5 stk i timen, og de er mer nyttig enn ganske mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...