Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bakte denne i går av ett lavkarbo brød fra møllerens i rund form . Fylt med filadelfi tynt lag . Krabbekjøtt og lodde rogn . Pynta med lett kesam krepsehaler. Reker og laks . Hvorfor skal alle kaker Vær så søte ? post-20228-14440946178942_thumb.jpg

Grove bananpannekaker! OMG det er så syykt godt :love:

1 banan

litt grovt mel

havregryn

2 ts bakepulver

(soya)melk

litt salt

litt olje

Mos bananen og mix med melken. Blandes sammen med resten av det tørre til det får en passe flytende konsistens. Om bananen ikke er så moden kan du tilsette for eksempel sukrin, men modne bananer er ofte så søte nok.

La det stå i ca 15 min og godgjøre seg, før det stekes i panne. Disse er det best å lage i liten str da de blir tykkere enn vanlig pannekaker.

Spises som de er, eller med ønsket pålegg (syltetøy, sukker, osv)

Annonse

Men noe super lett og enkelt som jeg synes er himmelsk er bananhavrecookies > som består av banan og havregryn, enkelt og greit :)

6 cookies (ca)

Mos 1 banan, tilsett 2 dl havregryn og stek på 200 grader i 5-15 min, spørs veldig på hvilken konsistens du vil ha :) Jeg brukeer å tilsette oppkutta mørk sjokolade! Hverdagsglede <3

jeg holder på med en ostekake nå. den vil inneholde 190 kcal per kakestykke. forutsatt 12 kakestykker i 24/26 cm form.

Må finjustere litt og forsikre meg om at kaken blir bra så kan jeg legge ut oppskriften om det er interessant. (torsdag eller fredag) Inneholder ingenting som ikke kan kjøpes på Meny eller andre godt assorterte dagligvareforretninger.

• 3 uker senere...

Annonse

Lett og god "snacks" Litt sunnere enn vanlig i hverrtfall.. ;)

Bland så mye du vil; 1/3 med mandelmel og 2/3 proteinpulver sjokolade.

Tilsett LITT (merk litt) melk slik at det blir en tjukk røre.

Sett dette i frysa i ca 15 minutt og mens dette står her smelter du ca 2-4 biter med sjokolade, jeg bruker sukkerfri.

Ta ut røren (se selv hvor lenge du vil ha den i frysa, jeg har den ikke så lenge da jeg liker den litt rørete)

Smør sjokoladen rundt slik at det blir en slags glasur.

Jeg liker og toppe det hele med sukrinmelis. Voila!!!

Supergod proteinkake når man har litt cravings!

Dytter litt på denne jeg....kan ikke flere legge ut oppskrifter? Noen som har oppskrift på sunnere versjon av scones?

En boks mager Cottage cheese. Bruk den tomme boksen til:

En boks havregryn

En boks mel(blanding fint og grovt, gjerne med proteinpulver også)

2 egg

2 ts bakepulver

Litt salt

Rør sammen, form kaker i ønsket størrelse på bakepapir. Stek i ca 20 minutter på 200 grader.

Har fått oppskriften av en kollega. Har ikke testet den enda, så mulig det må noe justeringer til :-)

Ooooh,taaakk! Ja jeg skal teste denne i helgen ivertfall så ser vi:)Sikkert godt å blande inn litt søtning hvis man liker de litt søtere,som jeg:P Og nøtter og rosiner:D De sconesa jeg elsker er fra lie nielsen bakeri og de baker de halvgrove med valnøtter og rosiner i...helt fantastisk gode..men kan tenke meg de ikke har mindre sukker>:p og ikke minst,ingen proteiner å snakke om ivertfall:P

Høres digg ut! :) Jeg anbefaler deg å prøve scones med hjemmelaget lemoncurd. Veldig godt! Lemoncurd er superenkelt å lage(masse oppskrifter på nettet). Det er ikke fritt for sukker dessverre, men holder seg ca to uker i kjøleskapet så da trenger man ikke spise alt på en gang.

En kopp te i tillegg, og du har en classy og posh english breakfast :)

Høres digg ut! :) Jeg anbefaler deg å prøve scones med hjemmelaget lemoncurd. Veldig godt! Lemoncurd er superenkelt å lage(masse oppskrifter på nettet). Det er ikke fritt for sukker dessverre, men holder seg ca to uker i kjøleskapet så da trenger man ikke spise alt på en gang.

En kopp te i tillegg, og du har en classy og posh english breakfast :)

Takk for tips:) Mye værre ting man kan unne seg i helgene feks,så det går an å prøve :) Høres veldig frisk ut ivertfall:D
Ooooh,taaakk! Ja jeg skal teste denne i helgen ivertfall så ser vi:)Sikkert godt å blande inn litt søtning hvis man liker de litt søtere,som jeg:p Og nøtter og rosiner:D De sconesa jeg elsker er fra lie nielsen bakeri og de baker de halvgrove med valnøtter og rosiner i...helt fantastisk gode..men kan tenke meg de ikke har mindre sukker>:p og ikke minst,ingen proteiner å snakke om ivertfall:p

Hva med å bruke mager kesam i deigen? Jeg bakte noen til frokost for en tid tilbake, og de ble knallgode! Mener jeg brukte 1 boks kesam til rundt 8 dl tørt, og bare en liten dæsj vann for å få riktig konsistens. Mine var "vanlige" grove, men du kan sikkert pimpe dem opp med frukt, nøtter og noe søtt :) Funker sikkert å bruke bakeprotein i tillegg, men det har jeg ikke prøvd. Si i fra hvordan det går da, scones er jo bare SÅ godt :hungry:

Hva med å bruke mager kesam i deigen? Jeg bakte noen til frokost for en tid tilbake, og de ble knallgode! Mener jeg brukte 1 boks kesam til rundt 8 dl tørt, og bare en liten dæsj vann for å få riktig konsistens. Mine var "vanlige" grove, men du kan sikkert pimpe dem opp med frukt, nøtter og noe søtt :) Funker sikkert å bruke bakeprotein i tillegg, men det har jeg ikke prøvd. Si i fra hvordan det går da, scones er jo bare SÅ godt :hungry:
ka jo prøve litt av hvert:D Høres godt ut med kesam og ja:) Scones er fantastisk godt,veldig undervurdert:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...